Uutisia Uudestakaupungista?

Started by kalle, September 10, 2007, 22:33:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalle

Viikonloppuna (14.9) On tarkoitus lähteä Ukiin kokeileen ahdin anteja. Jos jollain tietoa kyseisen alueen kalantulosta, pistäköön hän tietoa tuleen, tai vaietkoon iäksi... :-D

J-King

Quote from: kalle on September 10, 2007, 22:33:16
Viikonloppuna (14.9) On tarkoitus lähteä Ukiin kokeileen ahdin anteja. Jos jollain tietoa kyseisen alueen kalantulosta, pistäköön hän tietoa tuleen, tai vaietkoon iäksi... :-D
Itse olen sielläpäin jossain ulapoilla kiertelemässä ja taimenesta haaveillen, samana viikonloppuna.

kalle

No perhana! Annappa jokin vinkki maallikolle taimenen pyyntiin, onko sitä mahd. saada likempi rannikkoa? Jos on, syvä/matala? Lusikka? Vaappu? Karikolta? Leen, vai tuulenpuolelta? Vaikuttaako ilman kirkkaus? Kelalaillaanko nopiaan, vai katkonaisesti? Voisin meinaan uhrata jonkin aikaa taimenen pyyntiin merellä, koskilla se on jo tuttua puuhaa... Oletkos kuullut, onko ahvnta tullut?

pilkkiäijä

Olin siellä juuri sunnuntaina jigittelemässä ja pilkkimässä.
Yhdestä paikasta heittelimme myös vaappua ja calico cattia, mutta tuloksetta.
Aluksi ei oikeen ensimmäisen 2h aikana tullut kuin yksi pieni ahven tasurilla ja sen jälkeen löydettiin paikka missä oli paljon muitakin ja mentiin vähän kauemmaksi niistä, niin kalaa tuli hetken aikaa (n. 20min) ihan hyvin kunnes se loppui. Sitten taas vähän jouduttiin etsimään. Satunnaisia kaloja tuli aina välillä. Sitten koko loppuaikana ei oikeen löydetty hyvää paikkaa vaan sellaisia, josta tuli aina 1-5 kalaa. Niistä sitten kertyi se määrä, mitä täytyykin ja riittää syötäväksi.
Saalis: 2 haukea(n.500g ja 1kg) pienillä jigeillä ja ahvenia pienimmät 50g ja isoimmat 200g. Yksi isompikin oli kiinni hetken mutta juuri kun nähtiin se niin se irtosi. Mukaan tuli noin 15 ahventa kooltaan 150g-200g. Kalat tulivat matalasta (n. 1-5m) ja sain pelkästeen ruskeevihreellä jigillä jossa oli hopeisia hileitä ja lyijjy pää. Hauet tulivat myös samasta syvyydestä ja samoilla jigeillä.
Olen kalastelijapoika!

stento-z

pilkkiäijä

Quote from: stento-z on September 30, 2007, 16:54:06
Missäs päin Pilkkiäijä olit
Vähän joka puolella kierreltiin, kun ei oikein mistään meinannut löytyä kalaa.
Tällä viikolla taas tarkoitus olisi mennä sinne kalaan. Ei ole vielä varmaa,mutta kirjoitan saaliistani, kun ja jos menen sinne.
Olen kalastelijapoika!