Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

ahven jerkit

Started by Shield, November 16, 2007, 14:31:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shield

:-D no tää on vähä puust otettuu mut mitä jos tekis jerkin ahvenelle?sellane pienehkö mut painava jonne lyijyä sisää. haluaisin vastauksia koska kukaa ei oo vastannu mun aiheisii. Kokeilkaapa tehä tollane ahvenjerkki :-D

kaivo

Kokeile ihmeessä. Mallit voisivat olla samoja kuin haukijerkeissä, esim. 5 – 7 cm "Buster Jerk" voisi olla kokeilemisen arvoinen. Pintauintinen minijerkki saattaisi olla jopa kova sana isoille ajoahvenille, jotka riehuvat pinnassa pikkukalaparven kimpussa.

Siksak-uinnin löytäminen voi olla haasteellista jerkin pienen koon ja vähäisen massan takia, mutta toisaalta kalastuksessakin käytettäisiin ohuempaa siimaa ja mahdollinen perukekin olisi kevyempää tekoa.

perza

Tuo mini busteri vois ollakkin ihan kelpo peli, pitääkin kehitellä jotakin tohon suuntaan. Tommonen 4-7cm mini jerkki vois olla hyvä jos uinnin vaan sais kohilleen.
testataan kunhhan keritään.
tein kyllä pari vuotta sitten pari tommosta 7cm jerkkiä, mutta olivat vähän liian paksuja...Pitää tehä sellanen max. 1cm leveä ja joku 5-7cm kalan mallinen niin saattas ahven kiinnostua.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

kalastan_kaikkea

Ihan hyvä idea olen itsekkin suunnitellut tällaista "mikrojerkkiä"

Salmo

Mulla on ollut jo jonkin aikaa tarkoitus tuollainen talven aikana kehittää.

Saa nähdä...

Shield

pistäkääpä sitte kuvia ku ootte saanu valmiiks. Yritän iteki tehä nyt näinä viikkoina. :-D

yoonas

Onkos kukaan kerrenny kokeileen tota minijerkki hommaa?
Itteeni askarruttaa toi painotushomma, kun pienikin painon lisäys vaikuttaa pikkuisessa jerkissä prosentuaalisesti paljon enempi kuin isommassa=> Menee kamalan tarkaksi. Tosin eihän se mikään este ole... Ja sitten vielä uinti puoli. Saako pienelle jerkille mitenkään vakaata "uintia", niin ettei se vaan pyörisi ympäri.
Kiinnostaisi kamalasti kokeilla tommoista, mutta ei viittis tehä sutta..

Ps. Tollainen pikkujerkkihän voisi olla vaikka kosken suvannoissa melkoinen kirretykki.

pyhämaanpoek

Nostetaas tämmöstä kiinnostavaa aihetta onkos joku tehnyt tollasta mikrojerkkiä .