Isoin pilkkiahven

Started by Anonymous, December 22, 2003, 09:54:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pilkkiäijä

mun ennätykseni pilkillä on 400g-500g tais olla merikarvialta.
Olen kalastelijapoika!

Kalastusmies

Isoimman ahvenen olen saanut tasapainolla joka painoi 995g. Sen sain ihan sisävesistöstä.

qwerty_88

On sil kalastusmiehellä isot tasurit :wink: sori oli ihan pakko :evil:

oma pilkkiahven ennätys on vaivanen 840g puruvedeltä (kerimäellä) tapsipilkillä,mutta pitää yrittää tänätalvena rikkoa se maaginen kiloraja :mrgreen:

Kalastusmies

No laitetaan kirjakielellä. Isoimman ahvenen jonka olen saanut, oli painoltaan 995 grammaa. Sain sen ahvenen sisävesistöstö tasapainopilkillä. :wink:

H.a.u.k.i

Suurin Ahven: tasan 540g. :-)
Paljon pisti hanttiin!
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

Zer0

Suurin ahven oli muutaman gramman päälle 600g. Yllättävän iso jo sekin :roll:

esal

Suurin ahven on viime talvelta painoa oli 520 grammaa.

sillitoni

46cm ja 1450g omatekoisella 6cm tasapainolla. Paikkana pienehkö järvi Tampereella. Kaverit on kyllä vetäneetkin sitten jo paljon suurempia possuja, itse saa aina nuo sintit  :-D.
Pitkän linjan tasurifriikki..

Progamer

Quote from: sillitoni on February 06, 2007, 16:50:25
46cm ja 1450g omatekoisella 6cm tasapainolla. Paikkana pienehkö järvi Tampereella. Kaverit on kyllä vetäneetkin sitten jo paljon suurempia possuja, itse saa aina nuo sintit  :-D.
:roll: Niin kai se sitten on. Tuo yli kilonen ahven on kyllä jo loistava saavutus, mutta aina on varaa parantaa.

Himopilkkijä89

Quote from: sillitoni on February 06, 2007, 16:50:25
Mietin kuumeisesti mikä on järven nimi...

sillitoni

Ei kannata haaveilla ongittuja kaloja kun tuokin on jo täytettynä kesämökin seinällä.  :roll: Uusia paikkoja vain etsimään jotka on saaneet olla vuosia kalastukselta rauhassa.

Aatami

Nastolan salajärveltä pikkasen reilu 600 g. Siinä hässäkässä heitin viel sumpit kepekseille, mut oli se sen arvosta :-)
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Hakala

isoin pilkki ahven reilu 400g hopeasiipi-värikoukku Mäntsälä Isojärvi.
Menneisyys on historiaa, tulevaisuus utopiaa.

NikoK.

Viime viikon loppuna puruvedeltä 1070g noin 5 metristä tapsilla.

Himopilkkijä89

Quote from: sillitoni on February 07, 2007, 16:05:30
Ei kannata haaveilla ongittuja kaloja kun tuokin on jo täytettynä kesämökin seinällä.  :roll: Uusia paikkoja vain etsimään jotka on saaneet olla vuosia kalastukselta rauhassa.
Yksinkertaisin ratkaisu on mennä Säkylän Pyhäjärvelle.  :-D
Paljon pilkkijöitä joka päivä, mutta järvi on niin iso, että tilaa riittää. :-)
Tänäänkin sieltä oli saatu kilon paikkeilla olevia ahvenia. Ite en ole sellaiseen vielä törmännyt, pitänee talvilomalla käydä useamman kerran etsimässä.

Mutta totuus on se, että isoja on joka järvessä, toisissa enempi toisissa vähempi. Säkylässä on se hyvä, että vaikka ei juuri mitään saisikaan, niin silti on vähän filekalaa kun kalojen keskipaino on niin korkea.

[Vision]

Miks ette laita ERÄ-lehteen??? Hyville sioille oistte päässy... ainakin tänä vuonna.
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

sillitoni

Säkylä on kyl asia erikseen. Tutut siellä kiertää paljon ja komeita kaloja ovat vuosien mittaan saaneet. Itse en ole sieltä saanut kuin jotain puolen kilon kaloja. Yhdellä papalla näin kerran 1600g ahvenen joka punnitiin Matin mökeillä. Oma isomus oli ruma, musta ja läski 46cm, mutta tuo näkemäni Säkylän kala oli hieno ja varmasti yli 50cm pitkä. Se ukko sai 3 ahventa heti aamusta ja lähti kotiin, 1600g n.500g ja n.300g ja mikäs siinä kotia kohti ajella parin tunnin onkimisen jälkeen noiden kalojen kanssa.  :-)

karelian partisan

Hävettää kyllä kertoa, mutta vain 850 g Kiteen Pyhäjärvestä.
Silloin on jo kuoleman sairas, jos ei metsälle tai kalalle kykene

allu_

Tänään 420g hopeasiivellä.

Vilu

N. 500g on isoin mitä olen pilkillä saanut. Se nousi 4'' reijästä, pienehköltä soiselta järveltä.

kalailma

en oo 300g isompaa ahventa muistaakseni saanu  :cry:. mutta tänä talvena tulee asiaan korjaus :evil:.
keksin keksijä keksi keksin, keksin keksittyään keksin keksijä keksi keksin keksityksi.

Haugi_94

Semmonen 80g jättiläinen nappas viimetalvena 8-).
ps: Ei mahtunu reijästä. xD

Timpe

Eipä ole vielä kilon rajaa saanut puhki, 780g on oma ennätys ja sen sain Päijänteeltä, Tiirinselältä joskus 5-6 vuotta sitten tasurilla..

SUURkalastaja jyväskyläst

Quote from: Tosimies on December 05, 2007, 11:22:33
Quote from: Haugi_94 on December 05, 2007, 06:43:40
Semmonen 80g jättiläinen nappas viimetalvena 8-).
ps: Ei mahtunu reijästä. xD

Jäikö nolla pois vai onko tämä huonoa huumoria?
Hyvää huumoria. Ite ainaski oli naurussa pidättelemistä, kun oltiin Haugi_94:n kans pilkillä ja äijjä huutaa: "ISO, ei mahu reiästä"! Sit ylös nousee 80g ahven. Siitä siis tuo "ei mahu reiästä" tuli :wink:
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

simo

Itelläni n.500g.Nousi järvestä, jossa ei yleensä muita pilkkijöitä näy  :-).Järvi oli siis Niinisalossa, jos joku sattuisi varuskunnan kautta tietämään ja järvihän sijaitseekin aivan varuskunnan vieressä.

jormavirveli

Missä ne isot ahvenet lymyilevät järvessä ja millä niita saa?

El Dorado

pilkillä noin 350g, virvelillä 480g, matoongella 200g ja perholla 125g

Hemulisoturi

Quote from: tatu95 on December 08, 2007, 11:39:35
pilkillä noin 500g, virvelillä 600g, matoongella 500g ja perholla 100g
- Isoin pilkkiahven

kirjolohikäärme

Tämmönen..

Eli ei mikään jättiläinen... Paino arviolta semmoiset 100-150G...

Tuli pystypilkillä mereltä viime keväänä...

"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

{Team-Reikä}Eke

Minulla 495g, mutta aion pistää tänä talvena paremmaksi :wink: