Kalastuskuvia tänne.

Started by raimo, March 08, 2006, 13:39:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Juseli

Täh? Milloin tuo kuva on otettu?
Onko Pateniemen edustalla jo kantava jää?

kirjolohikäärme

Sakkeus. Onko nuo kuvat sahan edustalta?
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Sakkeus

Quote from: garfunkel on December 17, 2007, 02:17:14
Kyllä Sakkeuksen kelpaa..  8-) GJ! :)
Kiitoosh :-)
Quote from: Juseli on December 17, 2007, 13:00:59
Täh? Milloin tuo kuva on otettu?
Onko Pateniemen edustalla jo kantava jää?
Sunnuntaina kuvat otettu! Hyvin jää kantaa...jäätä ainakin 15 senttiä jossei enemmänkin!

Quote from: kirjolohikäärme on December 17, 2007, 16:01:11
Sakkeus. Onko nuo kuvat sahan edustalta?
Varjokuvan taustalla näkyy sahan satamaa...tai mitä siitä enään on jäljellä...

Lisää tarinaa, kuvaa ja karttaakin: http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=13936.60
Ei se ota jos ei annakkaan!

El Dorado

Se on hyvä paikka missä sakkeus käy... aina ei tuu

Karski

tämmönen istari:D

edit: kuva pienennetty ruudulle sopivaksi

Sen voi ihan sieltä imageshackistakin resizetä.. -Anarkia
''eise oo niin justiinsa''

JK

Voisitko Karski hieman kertoa tuosta kalastasi ja saantihetkestä/paikasta?

Ja tässä tämän talven ensimmäisiltä pilkkireissuilta.

Pieni lampi savolaisessa erämaassa. Jäätä oli sulan vieressäkin vielä noin 10 cm.

Kaverin saama siika, painoltaan 300-400 g. Sen lisäksi saatiin muutamia pieniä särkiä ja ahvenia.

Seuraavana päivänä Palokissa oli paljon pilkkimiehiä. Ensimmäinen kala oli kiinni lähes heti kun pudotin pilkin avantoon, se tosin vei 4 cm Räsäsen mukanaan.

Vaihdoin paksumman siiman sekä myös pilkin ja noin tunnin päästä omatekoista tahnapallolla syötitettyä leechiä vietiin ja tällä kertaa siima kesti. Kaveri koukkasi ylös 2,3 kg kalan.

SUURkalastaja jyväskyläst

Nam! Komea kirre. Pisti varmaan mukavasti hanttiin!
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

kirjolohikäärme

Quote from: JK on December 22, 2007, 13:09:02

Vaihdoin paksumman siiman sekä myös pilkin ja noin tunnin päästä omatekoista tahnapallolla syötitettyä leechiä vietiin ja tällä kertaa siima kesti. Kaveri koukkasi ylös 2,3 kg kalan.
Aika jännä pyrstö on kyllä kirbelillä!
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

JK

Kunnon pullakalahan toi on. Ei siis mikään kaunotar:) Rasvasin kala, mitä oon koskaan nähnyt. Suht helposti tuli kyllä ylös, yllätyin ihan.

[Vision]

Taitaa olla aika tuore istukas, kun noin rikkinäinen pyrstö. Komee kala sileen mut pullathan on aina pullia  :-)

2 kuukautta niin toi ois ollu tosi nätti kala.
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

Crice

Eipä noilla evillä oikein kovasti voi hanttiin laittaakkaan. Kun on noin pieni pyrstö niin ei saa oikein paljoa potkua. Kuitenkin mukavan näköinen pullea kirre :-)
O_o

perza

QuoteEnsimmäinen kala oli kiinni lähes heti kun pudotin pilkin avantoon, se tosin vei 4 cm Räsäsen mukanaan.

Kuinkas ohkasilla siimoilla pilkit kun käytät räsästä?

Itellä yleensä 0,45mm siima lätkä ongessa kun kirjolohia kalastan, ei oo vielä kertaakaan katkennut. Minun tyyli on vieläpä sellanen vähän ehkä erikoinen tai no sellanen "kisa tyyli" Eli kala kun nappaa esim. siihen räsäseen niin vedän raakana kalan jäälle. Tollanen parinkilon kala ainakin tulee veilä kevyesti.(isompia ei ole kohille sattunut) Olen nähnyt monen vetävän kalan juuri tuolla tavalla ylös. Lätkään/räsäseen kun se kala ottaa niin se ei jostakin syystä jää kunnolla kiinni ja irtoaa melkein aina, jos alkaa väsyttelemään. Tai näin ainakin itellä.
Muuten ihan nätti tuo kala, mutta pyrstö on kyllä ruma, tuo on älytöntä kun noilta istukkailta leikataan pyrstöstä pala(tai ainakin luulen niin) niinkun tossa kuvan kalassakin. Kyllähän se siellä altaassakin kulahtaa, mutta ei niistä nyt noin isoja paloja lähde irti. Joskus näkee ihan selvästi että on leikattu pyrstöä, kun muuten on ehjät evät, mutta pyrstö ylä tai laapuolelta puuttu sellanen 2x3cm pala.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Pete

Se pyrstö kuluu siellä altaassa ala- ja yläkulmistaan, ei niitä mun ymmärtääkseni mitenkään leikkailla niitä pyrstöjä. Taimenilta joskus leikataan se rasvaevä pois istukkaiden tunnistamiseksi.

Progamer

Quote from: perza on December 22, 2007, 22:44:56
QuoteEnsimmäinen kala oli kiinni lähes heti kun pudotin pilkin avantoon, se tosin vei 4 cm Räsäsen mukanaan.

Itellä yleensä 0,45mm siima lätkä ongessa kun kirjolohia kalastan, ei oo vielä kertaakaan katkennut. Minun tyyli on vieläpä sellanen vähän ehkä erikoinen tai no sellanen "kisa tyyli" Eli kala kun nappaa esim. siihen räsäseen niin vedän raakana kalan jäälle. Tollanen parinkilon kala ainakin tulee veilä kevyesti.(isompia ei ole kohille sattunut) Olen nähnyt monen vetävän kalan juuri tuolla tavalla ylös. Lätkään/räsäseen kun se kala ottaa niin se ei jostakin syystä jää kunnolla kiinni ja irtoaa melkein aina, jos alkaa väsyttelemään. Tai näin ainakin itellä.
Muuten ihan nätti tuo kala, mutta pyrstö on kyllä ruma, tuo on älytöntä kun noilta istukkailta leikataan pyrstöstä pala(tai ainakin luulen niin) niinkun tossa kuvan kalassakin. Kyllähän se siellä altaassakin kulahtaa, mutta ei niistä nyt noin isoja paloja lähde irti. Joskus näkee ihan selvästi että on leikattu pyrstöä, kun muuten on ehjät evät, mutta pyrstö ylä tai laapuolelta puuttu sellanen 2x3cm pala.

Noin paksut siimat perzalla :-o Mulla liitsihärpäkkeessä 0,18 ja sama siima myös lätkäongessa. Pitäsköhän vaihtaa tuohon lätkäonkeen paksumaa niin sais vetää raakana kalan jäälle, oon tosiaan kuullu muiltakin että kalat irtoilee noista lätkistä jos alkaa väsyttämään. Mutta kyllä tuolla 0.45 siimalla kärsii jo melkosen kirpelin vetästä jäälle, kunhan vain reiästä mahtuu.

Perca

Quote from: Pete on December 22, 2007, 22:51:26
Se pyrstö kuluu siellä altaassa ala- ja yläkulmistaan, ei niitä mun ymmärtääkseni mitenkään leikkailla niitä pyrstöjä. Taimenilta joskus leikataan se rasvaevä pois istukkaiden tunnistamiseksi.

Näimpä. Pyrstöongelmaisia istareita tulee yleensä laitoksilta, missä kaloja kasvatetaan liian tiheässä. Kirret ärsyyntyvät liiasta läheisyydestä ja tekemisen puuttesta ja näykkivät toisiaan pyrstöistä. Siinä kun yhden lohen pyrstöä höylätään 24/7 niin kyllä se kuluu vähemmästäkin. Näykittyjä pyrstöjä näkee kyllä oikeastaan kaikissa istarierissä, ja ainakin vantiksen istarit ovat usein melkein pyrstöttömiä  :-P

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

[Vision]

Itellä oli ennen 0.20 siimat liitsiä kun uittelin, muta siimat paukku liian helposti joten vaihoin 0,30 siimat. Minusta on mukavampi väsytellä kalaa kun suoraan ottaa se ylös. Lähi lammella on kyllä pirteitä istareja mm. harjusta,rautua,kirjolohta ja taimenta. Harvoilla on noita evä ongelmia ja kalat nopeasti oppivat luonnon tavoille.

ot  :roll:
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

JK

Quote from: perza on December 22, 2007, 22:44:56

Siima oli varmaan aluksi jotain 0.18mm. Vaihdoin sen sitten 0.22mm.

perza

Ei omissa saamissani kirjolohissa noin pahoja jälkiä ole ollut. Yleensä niissä on ollut niin että pyrrstön alaosa on ihan ehhjä ja ylä osasta tasaisesti lähtenyt pala irti. Näitäainakin luulen että olisi leikattu. Tosin enpä ole koskaan kuullut enkä nähnyt että olisi kirjolohia merkattu tuolla tavalla.

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

[Vision]

Minkähän ihmeen takia niitä leikattas  :? Eihän siinä ole mitään järkeä. Kala ei ole täysissä vioimissaan ja paikan maine kärsii....

(Kalevala)

Tosimies

Quote from: Akke on December 24, 2007, 21:07:30
Minkähän ihmeen takia niitä leikattas  :? Eihän siinä ole mitään järkeä. Kala ei ole täysissä vioimissaan ja paikan maine kärsii....

Hyvä kysymys.. Taimenen evä leikataan, koska istutetut halutaan erottaa luonnonkaloista.. Kirjolohet ovat aina istutettuja.  :-)

[Vision]

Niin no taimeniltahan leikataan tuo rasvaevä joka ei suuremmin vaikuta voimaan. Kyllä ne häkissä hankautuu kirreiltä evät.

(Kalevala)

osmanhauki

Tuli eka hauki iskukoukulla näiltä jäiltä tänää.

El Dorado

Hemulisoturi

Ei näkynyt haukia, mutta 8cm papukaija John kelpasi tämmöselle pannukarkeelle:

Legendaarinen tiskipöytäpönö. Ja vielä puhelimella napattu.

Viimekevään kaloja. Ensimmäinen pilkkihaukeni on tuo oikeassa kädessä oleva n.1kg(isompi niistä) ja vasemmassa veljeni saama morrilla+morrivehkeillä väsytetty 2.5kg hågelberg. Oikean käden kalat tulivat Sil-pilkillä ja 2.5kg oranssilla morrilla. Kuva on Aatsinki järveltä Sallan lähistöltä.

Molopääklaani

Hemulisoturi

Nokia 5610 XpressMusic. 3,2MpiX kameralla kuvattu.

duunari-91

Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on December 26, 2007, 20:40:43

Viimekevään kaloja. Ensimmäinen pilkkihaukeni on tuo oikeassa kädessä oleva n.1kg(isompi niistä) ja vasemmassa veljeni saama morrilla+morrivehkeillä väsytetty 2.5kg hågelberg. Oikean käden kalat tulivat Sil-pilkillä ja 2.5kg oranssilla morrilla. Kuva on Aatsinki järveltä Sallan lähistöltä.
Saako tollasella pilkkiongella väsyteltyä hyvinkin haukea ja onko ollu mitään vikaa siinä?

Putte

Yhden kesän ollut kalankasvattamolla ja ei hitossa kaloilta leikata pyrstöjä. Tai edes palasia pyrstöstä. Kaikki tuollaiset jäljet on kasvatuskolhuja, jotka kuuluu asiaan. Mutta hyviä kuvia ootte laittaneet, lisää vaan  :mrgreen:

[Vision]

No eihän siinä pyrstöjen leikkaamisessa mitään järkeä olisikaan.
Pitäs laittaa noita kalastuskuvia mut ei löydy puhelimen kuvansiirto ohjelman levykettä......

(Kalevala)

Janne3: Kyllä varmasti saa väsyytltyä hyvinkin kalat jäälle. Itse en nii tehnyt, kun vanhasta tottumuksesta siimasta kiinni ja lapoin nuo sillä tyylillä jäälle. Kun en ole koskaa kelaongella kalaa kelannut niin eihän sitä muistanut silloinkaan koittaa :lol:

Molopääklaani