Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Keskimääräinen hauen paino

Started by Keijo the Kalamies, December 30, 2007, 17:51:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pilkkihaukiesi keskipaino?

Alle 500g
11 (26.8%)
500g - 1000g
20 (48.8%)
1000g - 1500g
16 (39%)
1500 - 2000g
4 (9.8%)
2000 - 2500g
1 (2.4%)
2500 - 3000g
1 (2.4%)
Yli 3kg?
3 (7.3%)

Total Members Voted: 41

Voting closed: January 07, 2008, 05:04:13

Keijo the Kalamies

Juu. En nyt löytäny tämmöistä aihetta. Mutta jos oli jo samallainen niin sanokaa jos poistan tämän aiheen. Ja Asiaan. Kuinka suuri on keskimääräinen hauen paino? (itse en ole saanut
Terve ja heipä hei!

Juseli

En ole pilkillä haukea ikinä saanut. Jos tulen saamaan nii se on varmaan alle 500g.

pilkkiäijä

2 haukea olen elämäni aikana pilkillä saanut ja nekin molemmat on tullut morrilla. Painot on ollut noin 300g molemmat.

Ikinä en ole yrittänyt pelkää haukea pilkillä, niin siksi saaliit ovat varmasti jääneet aika laihaksi.
Olen kalastelijapoika!

kirjolohikäärme

Pistin alle 500g, ja painoin vahingossa toiseksi ääneksi yli 3 kg, eli elekää ihimetelkö, että se (ääni) on siellä
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Yuz

Paikasta riippuu, mutta keskimäärin noin kilon tai yli. Eli vastasin 1000-1500g.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

SUURkalastaja jyväskyläst

2 haukee oon saanu pilkillä. Toine n.1kg ja toine n.500g...
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Keijo the Kalamies

Kiitos vastauksista. :-) Nyt tänä talvena ku aion alottaa niin tiiän et riittääkö 4 tuumane kaira. Kui isolle se riittäis? :?
Terve ja heipä hei!

kalasa

Nyt tämän talven aikana 4haukea tasarilla, isoin n.1kg kun taas pienin oli komea 100g hauki. Voisin sanoa että keskipaino on yleisemmin alle kilon. Haukienkka tasarilla 1,5kg.
enhä minä..

Keijo the Kalamies

Quote from: kalasa on December 31, 2007, 15:46:43
Nyt tämän talven aikana 4haukea tasarilla, isoin n.1kg kun taas pienin oli komea 100g hauki. Voisin sanoa että keskipaino on yleisemmin alle kilon. Haukienkka tasarilla 1,5kg.

Moni tuumasta kairaa käytät?
Terve ja heipä hei!

Tosimies

Tänä talvena on tullut pilkkihaukia sen +/- 10kpl. Suurin 2.5kg ja pienimmät 300g luokkaa  :-D
Kyä se keskipaino taitaa pikkusen yli 1kg olla.

kalasa

Quote from: Erä _ Jorma on December 31, 2007, 17:18:53

4', isompi saisi hauen pilkintään olla, muttakun ahveniin keskityn.
enhä minä..

imot90

Tähän asti ei ole tullut kuin pieniä kaloja täkyllä melkein kaikki alle kilon. Isoinkin vain 2kg.

Vastasin tuon tokan vaihtoehdon.

Keijo the Kalamies

Quote from: Ruttonalle on December 31, 2007, 18:04:48
Quote from: kalasa on December 31, 2007, 18:02:11

Ei todellakaan tarvitse hauen pilkintään isompaa kuin 4 tuuman kaira...
4 tuuman reiästähän nousee 3kg hauki kevyesti ja harvoinpa sitä siitä isompia kovin paljoa tulee...

No se on hyvä. Mul ei ookko 4 tuumane kaira.
Terve ja heipä hei!

[T-R]Eke

Quote from: Erä _ Jorma on December 31, 2007, 19:27:21

4 tuuman reiästähän nousee 3kg hauki kevyesti ja harvoinpa sitä siitä isompia kovin paljoa tulee...

Tänään pilkillä isä sai 3.5kg ja 4:n tuuman reikä joten olen myös samaa mieltä, mutta tuossa tarvittiin kyllä nostokoukku

El Dorado

Minä olen saanut kolme pilkkihaukea, ne olivat 500g-2000g

[T-R]Eke

Quote from: Ruttonalle on January 01, 2008, 20:53:43
Quote from: [T-R]Eke on January 01, 2008, 20:30:45

Tänään pilkillä isä sai 3.5kg ja 4:n tuuman reikä joten olen myös samaa mieltä, mutta tuossa tarvittiin kyllä nostokoukku

Totta.
Nostokoukku on pakollinen väline hauen pilkinnässä.

Ei aina isä on monesti vetänyt 2kg hauen ilman nostokoukkua ( laittaa sohjokauhan suuhun niin hauki puree kiinni huom! ei toimi aina
Mutta joskus kannattaa ottaa vain niskasta kiinni ja vetää pois.

[T-R]Eke

Quote from: Ruttonalle on January 02, 2008, 15:16:49
Quote from: [T-R]Eke on January 01, 2008, 22:07:14
Quote from: Ruttonalle on January 01, 2008, 20:53:43
Quote from: [T-R]Eke on January 01, 2008, 20:30:45

Totta.
Nostokoukku on pakollinen väline hauen pilkinnässä.

Ei aina isä on monesti vetänyt 2kg hauen ilman nostokoukkua ( laittaa sohjokauhan suuhun niin hauki puree kiinni huom! ei toimi aina
Mutta joskus kannattaa ottaa vain niskasta kiinni ja vetää pois.

Kyllä se nostokoukku kannattaa olla...
Helpoimmalla selviää ja varmin keino on ^^

Totta. Ja onhan se minullakin yleensä mukana, kun hauki tuntuu karkaavan aina reiän suulla.

Keijo the Kalamies

Quote from: Ruttonalle on January 02, 2008, 16:26:35
Joo... En jaksa enää kopioida tuota viestiliutaa...
Mutta kuitenkin. Ei hauet sentään niin usein reiän suulla karkaile kuin esim. kirjolohet yms.
Monet kerrat kirjolohikin on karannut juuri ratkaisevalla hetkellä ja silloin on kirosanat lentäneet...

Mutta viime talvenapa minulta karkasi yksi hieman ''isompi'' hauki juuri sen takia ettei ollut nostokoukkua mukana...
Siitä viisastuin ja pidän nostokoukun mukana AINA pilkillä vaikken haukea tai kirjoa pilkkisikään.

Hieman offtopiciks ja kaksinpuheluks tämä alkaa kyllä mennä...  :roll:

Voiko nostokoukun tehdä itse vai pitääkö se olla kaupan hyllyn parhaimpii? Ja paljoko semmone maksaa? :?
Terve ja heipä hei!

[T-R]Eke

Quote from: Ruttonalle on January 02, 2008, 19:22:16
Quote from: Erä _ Jorma on January 02, 2008, 19:10:31
Mutta kuitenkin. Ei hauet sentään niin usein reiän suulla karkaile kuin esim. kirjolohet yms.
Monet kerrat kirjolohikin on karannut juuri ratkaisevalla hetkellä ja silloin on kirosanat lentäneet...

Mutta viime talvenapa minulta karkasi yksi hieman ''isompi'' hauki juuri sen takia ettei ollut nostokoukkua mukana...
Siitä viisastuin ja pidän nostokoukun mukana AINA pilkillä vaikken haukea tai kirjoa pilkkisikään.

Voiko nostokoukun tehdä itse vai pitääkö se olla kaupan hyllyn parhaimpii? Ja paljoko semmone maksaa? :?

Nimenomaan pilkkinostokoukku on ehkä kätevämpi vaan ostaa kuin tehdä sillä koukku ainakin yleensä on huomattavasti pienempi kuin nostokoukuissa joita käytetään kesällä.

Kunnon nostokoukun hinta taitaa pyöriä siinä 15 euron kieppeillä.

Mutta vinkkinä kerron että älä osta teleskooppinostokoukkua sillä ainakin omasta kokemuksistani voin sanoa että ne ovat täyttä paskaa...

Itselläni on taas sohjokauhan päähän itse laitettu teleskooppinostokoukku ja se on toiminut vallan hyvin, mutta jos haluaa KUNNON nostokoukun niin kannattaa kyllä olla "tavallinen" nostokoukku.

Keijo the Kalamies

Quote from: [T-R]Eke on January 02, 2008, 19:35:38
Quote from: Ruttonalle on January 02, 2008, 19:22:16
Quote from: Erä _ Jorma on January 02, 2008, 19:10:31

Nimenomaan pilkkinostokoukku on ehkä kätevämpi vaan ostaa kuin tehdä sillä koukku ainakin yleensä on huomattavasti pienempi kuin nostokoukuissa joita käytetään kesällä.

Kunnon nostokoukun hinta taitaa pyöriä siinä 15 euron kieppeillä.

Mutta vinkkinä kerron että älä osta teleskooppinostokoukkua sillä ainakin omasta kokemuksistani voin sanoa että ne ovat täyttä paskaa...

Itselläni on taas sohjokauhan päähän itse laitettu teleskooppinostokoukku ja se on toiminut vallan hyvin, mutta jos haluaa KUNNON nostokoukun niin kannattaa kyllä olla "tavallinen" nostokoukku.

SELEVÄ! :evil:
Terve ja heipä hei!

kuhakalastaja

Professor toimii aina, kelillä kun kelillä!

Migelis

Itselläni se on semmoinen ~ 1,0kg.
Ja tuohon nostokoukkuun, että sen voi tehdä itse..
Minä tein itse ja kerran olen sitä tarvinnut..
Olin kalassa isäni ja tuttuni kanssa ja aikasemmin oli otettu haavilla haukeni ylös ja siinä oli viehe ja hauki
sotkussa ja isällä tarttui 3.2kg hauki kiinni.. Hän hinasi hauen veneen viereen ka nostin koukulla kidusten takaa..
Voi sitä riemun määrää.. :lol:
Anteeksi off topic

jompsu

itsellä haukitilasto näyttää viel pyöreätä nollaa.pitäs sekin saaja rikki nyt tulevalla kaudella:D
tä...?

vilpo (fin)

yleensä se on siinä 500g-1kg välissä joskus niitä 2-3kg haukia avannosta tulee