Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

tällä viikolla kauppaan ekaa perho onkee...

Started by easy, February 18, 2008, 19:21:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

easy

Elikkä mikä vapa /kela /setti mulle hintaa 150-240euroa

Pete

Salmo

http://rialinna.entecore.fi/index.jsp?pid=77&productid=286

Mulla vastaava luokassa #5-6, tosin ei ihan tuo uusin malli. Näitähän tulee käytettynä palstoille myyntiin aina tietyin väliajoin.

Pete, kun olet varmaan Adventure-valmisseteillä heitellyt, niin mitä olet mieltä tuosta Loop Adventure WF-siimasta? Jokusia kertoja vasta omalla setillä heitelleenä (heitto on siis hakusessa vielä pahasti, enkä pysty omaa käsitystä vielä luomaan) haluaisin tietää, kannattaako tuo vaihtaa parempaan? Eli onko tuossa joitain selviä heikkouksia verrattuna parempiin siimoihin? Jotkut kehoittavat heti vaihtamaan, toiset taas väittävät hyväksi.

Pete

Itse henkilökohtaisesti yllätyin myös tuosta Adventure 2-setistä kun sitä kokeilin. Usein siiman heikkous, luistamattomuus tai kellumattomuus johtuu siitä että siima on ollut paketissa ties kuinka kauan. Joskus se lähtee taas "toimimaan" pesun ja rasvauksen jälkeen, joskus taas se on niin halkeillut/lohjennut ettei se ole enää kelluva eikä myöskään kovin vaparenkaissa luistava. Jossain vaiheessahan se stoppi kuitenkin tulee, ja näissä setti hommissa se säästö on usein tehty juuri sen siiman kustannuksella.
Toisinaan kyllä saa tai onnistuu ostamaan sellaisen setin missä se siima on vielä kohtuu tuore ja silloinhan asia on pitkäksi aikaa kunnossa.
Hyvä siima tähän Loop Ad. 2:een jatkossa voisi olla vaikka 3M AirCell WF tai lyhyempi kartioisena ehkäpä helpommin heitettävänä mutta kalliimpana 3M GPX.

easy

Ajattelin käydä kalastimessa katomassa ja perhokulmassa..

Pete

Quote from: easy on February 18, 2008, 21:41:03
Ajattelin käydä kalastimessa katomassa ja perhokulmassa..

Perhokulmassa ei juuri sillä max.240e:llä saa edes vapaa, kelan voi jonkin saada. Settejä näyttäisi olevan Visionin Attack-setti ja jokin Ross-setti mistä ei ainakaan itsellä mitään käsitystä, enkä juuri löytänyt setistä tietoa mistään.
Tässä se kuitenkin on:
http://perhokulma.workspace8.smilehouse.com/PublishedService?pageID=9&itemcode=product-91

RedRave

Itse ostin alennusmyynnistä tommosen 5-luokassa. Toisessa liikkeessä kehoitettiin tarkistamaan mm. solmut ja ne pitikin sitoa uudestaan, muuten paketti olikin aika siistissä kunnossa. Tuon paketin pitäisi saada alennuksessa n. 130€:n, tosin tämä on kauppiaasta/tinkaus taidosta riippuva tekijä. Itse olen ollut tyytyväinen ko. hankintaan.
"Ikäviä ihmisiä nuo turkulaiset, eivät antaneet Paulin taikakaulimen puhua."
Eero Tauru: TPS - SaiPa pelin tiimellyksessä.

Pete

Kannatta seurata myös kalastus sivujen Osto-Myynti-sivuja. Sieltä löytyy hyvinkin usein toimivia ja edullisia(kin) settejä tai keloja, vapoja, siimoja ym. mistä kasata itselle paketti.
Esim:
http://www.perhokalastajat.net/keskustelu/viewtopic.php?t=16468

Vikke

Kiinnostaa.. Oletkos "easy" ostanut jo setin? Jos, niin minkä? :-)
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Pete

HuntaKilla

Minkä mittainen perhovapa olisi hyvä aloittelijalle? Ja olisiko vinkkejä miten oppisi oikean heittotyylin?
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

Progamer

Yheksän jalkanen on ihan käypänen. Heittoapua kannattaa kysellä joltakin, joka on ennenkin heittänyt perhoa. Mut reilu vuos sitten ite alotin enkä saanu apua, kyllä se siitä lähtee kunhan vaan reenaa...

Vikke

Quote from: Muzer on June 28, 2008, 14:27:12
Minkä mittainen perhovapa olisi hyvä aloittelijalle? Ja olisiko vinkkejä miten oppisi oikean heittotyylin?
Yhdeksän jalkainen käy erittäin hyvin.
Tuo heittohomma riippuu siitä, mitä heittoa pidät "oikeana"? :-)

Yksi hyvä heittotyyli on rullausheitto, pärjää monessa paikassa.
http://www.letsflyfish.com/rollcastmovie.htm Tuon osoitteen alhaalla on animaatio kyseisestä heittotyylistä.

Itse opettelin tuon heittotyylin toisena, ensiksi viskelin ihan normaalilla tyylillä ->> Vapaa edestakaisin, ja samalla kelalta koko ajan lisää siimaa.
Joskus pidin myös jarrua kireällä, enkä ottanut lisää siimaa kelalta.  :-) Tämä oli vielä helpompaa.
Normaalia tyyliä tulee käytettyä tietyissä paikoissa, muita tyylejä niissä paikoissa, missä niitä pystyy totetuttamaan.  :-)
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

HuntaKilla

Quote from: Vikke on June 28, 2008, 22:48:36
Quote from: Muzer on June 28, 2008, 14:27:12
Yhdeksän jalkainen käy erittäin hyvin.
Tuo heittohomma riippuu siitä, mitä heittoa pidät "oikeana"? :-)

Yksi hyvä heittotyyli on rullausheitto, pärjää monessa paikassa.
http://www.letsflyfish.com/rollcastmovie.htm Tuon osoitteen alhaalla on animaatio kyseisestä heittotyylistä.

Itse opettelin tuon heittotyylin toisena, ensiksi viskelin ihan normaalilla tyylillä ->> Vapaa edestakaisin, ja samalla kelalta koko ajan lisää siimaa.
Joskus pidin myös jarrua kireällä, enkä ottanut lisää siimaa kelalta.  :-) Tämä oli vielä helpompaa.
Normaalia tyyliä tulee käytettyä tietyissä paikoissa, muita tyylejä niissä paikoissa, missä niitä pystyy totetuttamaan.  :-)

Kiitos tiedosta! ;) Juuri tuota heittotyyliä tarkoitin. Täytynee ruveta sitten harjoittelemaan, kunhan olen saanut perhovehkeet ostettua.  :wink: :-)
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.