Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Norjan vedet & siiman väri

Started by Pinqiini, March 07, 2003, 21:46:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pinqiini

Juupa juu, olen lähdössä kesäkuussa Norjaan ja haluaisin tietää tarvitseeko ostaa uutta siimaa, sillä Norjan vedet ovat tunnetusti kirkkaat. Nykyinen siimani on vaaleankeltaista. Kiitos etukäteen!

edit. oikeinkirjoitus, tarkennusta otsikkoon

Hakki

Saattaa olla aika sama minkä värisellä siimalla siellä viskoo, kun kala sattuu syömäpäälle. Omakohtaista kokemusta tuli viime kesänä viikon verran ja itsellä oli siimana kirkkaan vihreä. Kalaa tuli ihan samaan tahtiin muitten kanssa.

Karvakasa

Olen monta kertaa ollut Norjassa kalassa (kesällä pitäis taas lähteä) niin pohjoisessa kuin etelässä ja siimana on ollut mustaa,sinistä,keltaista ja vihreää monofiliä ja valkoista ja vihreetä mikrokuitusiimaa.Kaikilla on tullut kalaa.Ainoana kriteerinä voisi pitää että siima on tarpeeksi vahvaa >15 kg jotta saat vieheen ylös kun se tarttuu leviin,ovat nimittäin sitkeitä.

Pinqiini

Karvakasa

Nää mun kokemukset koski siis virvelöintiä meressä.Perhosiimoista ei ole tietoo.

isfisker

Ihan sama mitå kåytåt - olen kalastellut paljon Norjassa (asun tåållå).
Mihis påin olet låhdøsså??? Kesåkuu on tavallisesti våhån sellanen "tulva" kuukausi - jos et sitten pilkkille ole låhdøsså. TUntureilla on jåitå varmaan kesåkuun puolen våliin asti - ainaskin pohjoisissa. Ite olen låhdøsså pilkkireisulla pohjoisiin toukokuun ekalla viikolla - paras aika!
Kesåkalastus alkaa siinå joskus juhannuksen tienoilla - ja kalaa saattaa tulla kovasti. Muuten toi kausi pohjoissa on parhaillaan siinå heinåkuun puolesta vålista ja elokuun loppuun

Anonymous

Meillä on ollut tunturikalastuksessa käytössä kirkkaan keltaisia ja vihreitä siimoja ja kalaa on tullut. Hyvin näkyvällä siimalla on mukava kalastaa varsinkin virtavesissä.