Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Tärppi ryypyt

Started by Ryöstäjä92, March 05, 2008, 17:29:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ryöstäjä92

Kuinka moni ottaa taskumatista pienet ryypyt kun on esim lohikalalla ja sitten sattuu saamaan vaikka 5kilose kirjolohe nii otetaanko sillo peinet ryypyt

Pete

Quote from: Ryöstäjä92 on March 05, 2008, 17:29:43
Kuinka moni ottaa taskumatista pienet ryypyt kun on esim lohikalalla ja sitten sattuu saamaan vaikka 5kilose kirjolohe nii otetaanko sillo peinet ryypyt
Voisi tuolla hauki ja jigitysreissuilla olla aika seilissä jos tärpistä saisi ryypyn ottaa, ei kauaa jaksaisi jigitellä.... Kyllähän sitä ylös saadulle lohelle tai isommalle taimenelle pitää pienet ottaa. Mielellään Speyburn Singleä tai Bowmore Singleä.

Veketti

Kyllähän tuota on joskus tullut tärppiryyppyä kalahommissa otettua. Metsällä ollessa sitten kaatoryyppyä. Useimmiten repussa kulkee mukana hennessy pullo ja kaatoryyppypullo. Niillä on tähän asti pärjännyt.  :-)

Salmo

Heh, joo ei ihan tärpeistä tule ryyppyjä otettua.

Joskus syksyn tai kevään useampipäiväisillä merireissuilla on tullut otettua veneessä vähän naukkua, jos on sattunut saamaan paremman kokoisen hauen. Päivän reissuilla ei ole koskaan alkoholia mukana, jos joutuu autolla ajamaan. Periaate on ollut, että puhallan joko 0 tai sitten en aja ollenkaan.

Ei tuossa minusta mitään tuomittavaa ole, jos vesillä vähän lämmikettä tai lisäenergiaa ottaa.

RedRave

Quote from: Pete on March 05, 2008, 17:34:28
Quote from: Ryöstäjä92 on March 05, 2008, 17:29:43
Voisi tuolla hauki ja jigitysreissuilla olla aika seilissä jos tärpistä saisi ryypyn ottaa, ei kauaa jaksaisi jigitellä.... Kyllähän sitä ylös saadulle lohelle tai isommalle taimenelle pitää pienet ottaa. Mielellään Speyburn Singleä tai Bowmore Singleä.
Ahvenpilkillä tai jigittelemässä voisi olla heikossa hapessa, jos vaikka vähän isommastakin kalasta ottaa huikan. Itse olen pitäny kalastuksen kalastuksena ja skottilaisten maistelun erillisinä aktiviteetteinä. Liika "douppinki" haittaa näet tarkkuutta ja reaktiota. Jos nyt sattuisi joku ennätyksiä rikkova kala siiman päähän ja rannalle astikin saisi, niin kaipa sitä juhlistaa esim. 12-vuotiaalla Glenfiddich:llä tai Johnnie Walker Green label:lla.
"Ikäviä ihmisiä nuo turkulaiset, eivät antaneet Paulin taikakaulimen puhua."
Eero Tauru: TPS - SaiPa pelin tiimellyksessä.

Pete

Tuossa aloituksessa vain oli puhe että otettaisiin jo TÄRPISTÄ huikat.... siinä olis tosiaan heikossa hapessa jossain Åvan sillan alla jigireissulla, kun yhdellä heitolla voi tulla 3-4 tärppiä ja kalakin vielä ylös.

Aatami

Monesti olen itse kuskina kalareissuilla, mutta yleensä käytäntö on ollut, että jos joku ennätyksensä rikkoo, niin silloin pulloa kallistetaan. Poikkeuksena on jotkut pidemmät reissut, jolloin kenenkään ei tarvitse ajaa. Silloin otetaan toisinaan kaikille nykäsyille ja vähän kaikelle muullekkin.

Yleensä kuitenkin alkoholittomia reissuja, ja niin sanottu kaatoryyppy otetaan sitten kotona, jos ennätyksiä rikotaan.

Merkillä ei niinkään väliä. Riittää, että on whiskiä.
(Hiukan ohi aiheen, mutta minkälaista tuo Green label on? Itse olen maistanut vain black ja red labelia ja nähnyt muistaakseni sinistä, mutta vihreetä? Onko parempaa kun nuo muut?)

Pelkälle tärpille ei oteta. Oli silmien väli kuinka suuri tahansa.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

perza

Empä oo koskaan kuullutkaan mistään tärppi ryyppystä, mutta kaato ryyppystä olen kuullut puhuttavan ja joskus itsekkin ottanut.(tosin en kalan takia, kun en niin isoja ole saanut :oops:)
Mutta tosiaan jos joka tärpistä pitäs ryyppy ottaa niin päissään sitä ois joka reissu.
:-)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

RedRave

Quote from: Aatami on March 05, 2008, 18:43:30
Merkillä ei niinkään väliä. Riittää, että on whiskiä.
(Hiukan ohi aiheen, mutta minkälaista tuo Green label on? Itse olen maistanut vain black ja red labelia ja nähnyt muistaakseni sinistä, mutta vihreetä? Onko parempaa kun nuo muut?)

Tuo Green label tulee Black label:n jälkeen vuosissa, ja sitä on kypsytetty 15 vuotta. Maku on omasta mielestäni pehmeämpi kuin mustassa, eikä myöskään kaipaa jäätä kaveriksi. Suosittelen kokeilemaan ihan vain vertailun vuoksi. Ns. "arkikäytössä" itsellä kuluu punaista, ja sitten juhlajuomana tulee maistettua vihreätä.

Tuon vihreän jälkeen tulee käsittääkseni Gold label ja Blue label.
[total offtopic]Viimeksi kun olin risteilemässä niin hipelöin tuota Blue label pulloa ostoskoriin, mutta opiskelijalle suolainen 99.90€:n litrahinta hinta pakotti ostamaan muuta.[/total offtopic]
"Ikäviä ihmisiä nuo turkulaiset, eivät antaneet Paulin taikakaulimen puhua."
Eero Tauru: TPS - SaiPa pelin tiimellyksessä.

Nykyttäjä

Kyllä normaaleilla päivän kalareissuilla jää tärppi ja kaatoryypytkin ottamatta, mutta kun lähdetään viikoksi johonkin leiriä pitämään niin kyllä siellä pienempiäkin tammukoita kunnioitetaan kaatoryypyllä. Sehän on vanha totuus että sillä kunnioitetaan Ahdin antimia ja sitä ei saa ylenkatsoa.  :-)

Aatami

RedRave:
Järjestys on tosiaan tuo

O,7 hinnasto on siis oikeassa järjestyksessä; 25.5eur, 38.9eur, 39.90eur , 56,9eur, n 175.0eur. Kaikkia saa kuulemma alkosta. Jos ei muuten niin tilaamalla.
Tuota Gold labelia kehuttiin paljon. Taidanpa aloittaa tästä aiheesta ihan oman keskustelun niin ei tule turhaa off-topic:a tänne.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Perca

Oonko mä sitten jotenkin erilainen kun haluan pitää alkomisholin ja kalastuksen (ensisijaisesti veneestä) erossa toisistaan? Vaikkei sitä nyt pieni tuikku vaikuta mitään mihinkään, nollatoleranssi on kuitenkin varma vaihtoehto. Illemmalla sitten kyllä kelpaa ottaa sekä tärpeille että ylössaaduille  8-)

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Nykyttäjä

Tuo on kaikesta huolimatta hirvittävän kunnioitettava periaate josta ei ainakaan mitään haittaa seuraa. Varma on aina varmaa.