Mikä kala?

Started by Yuz, July 21, 2007, 19:06:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yuz

Olin Raumalla tämän viikon töissä, ja sain ongella varsin omituista kalaa. Se oli kuin särki, mutta sillä oli keltaiset tai valkoiset silmät. Koko vaihteli perussärjen kokoisesta puolen kilon jööteihin, joita varsinkin venäläiset tykkäsivät, yllätys yllätys, onkia. Wikipedian kuvan perusteella muistuttaa vimpaa.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Yuz

Tuo on siis Wikipediasta tuo kuva. Muutenkin Wikipediassa lukee esim. että vimpa viihtyy murtovedessä. Tätä kalaa oli enimmäkseen sekaparvissa salakoiden ja ahventen kanssa.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Kilpikonna

sorvahan tuo on kai...
Ahven

Torro

Quote from: Kilpikonna on March 07, 2008, 16:55:27
sorvahan tuo on kai...
No ei helvetissä ole.....muutenki etkö tajunnut, että tuo kala on Wikipediasta eikä sieltä Raumalta paikan päältä :roll:

Vimpaa veikkaan  :wink:
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

pilkkiäijä

Ei se turpakaan ole  :-D Se on ilmiselvä vimpa. Turvalla olisi punaisemmat evät ja isommat suomut. Enemmän se siialta näyttää kun turvalta tai vaikka säyneeltä ja sorvalta.
Olen kalastelijapoika!

xyu

Tähän on nyt oikeastaan mahdoton saada minkäänlaista selvyyttä, jos itse kalasta ei ole kuvaa. Särkikalojen kanssa sotkeutuu kokeneemmatkin ihmiset, joten tässä tarvitaan laadukas kuva kalasta.

perza

Quote from: Henrik K on March 10, 2008, 14:51:00
Tähän on nyt oikeastaan mahdoton saada minkäänlaista selvyyttä, jos itse kalasta ei ole kuvaa. Särkikalojen kanssa sotkeutuu kokeneemmatkin ihmiset, joten tässä tarvitaan laadukas kuva kalasta.

Noinhan se on ja vieläkun lisätään eri kalojen risteymät niin tunnistaminen mahdotonta ilman kuvaa...
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Kilpikonna

Ahven

Vikke

Moni muukin todennut, jos ei ole itse sitä "alkuperäistä" kuvaa, niin mahdoton on selvittää tätä hommaa..
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

TUOMARI

Quote from: Kilpikonna on March 11, 2008, 18:44:29
se on vimpa

Olipa hyvin tiedetty!

Itse luulin sitä silakaksi, että silleen.
Yuz ilmoittaa n. kolme viikkoa sitten sen olevan vimpa.
Kuva oli otettu Wikipediasta, joka on vimpa.

"PAREMPI VOITTAA"

www.facebook.com/poikonparonimaailmalla

villeboy5

Quote from: pilkkiäijä on March 07, 2008, 18:23:05
Ei se turpakaan ole  :-D Se on ilmiselvä vimpa. Turvalla olisi punaisemmat evät ja isommat suomut. Enemmän se siialta näyttää kun turvalta tai vaikka säyneeltä ja sorvalta.

Vimpaa nähnytkään -.- kyllä vimpa on aivan erinlainen kuin tuo olen toiseksi vimpa ottaa perhoon eikä mato onkeen harvemmin o.o mut kuisteskin vimpalla on musta selästä vatsapohjaan asti ja oranssit silmät että vimpa ei ainakaan..

pilkkiäijä

Quote from: villeboy5 on September 17, 2009, 21:42:17
Quote from: pilkkiäijä on March 07, 2008, 18:23:05

Vimpaa nähnytkään -.- kyllä vimpa on aivan erinlainen kuin tuo olen toiseksi vimpa ottaa perhoon eikä mato onkeen harvemmin o.o mut kuisteskin vimpalla on musta selästä vatsapohjaan asti ja oranssit silmät että vimpa ei ainakaan..
Voithan sinä vastaan väittää, mutta vimpa se on silti  :-D Koska kuva on otettu wikipediasta, ja uskon että sinne ei ole laitettu salakan tai minkään muunkaan kalan kuvaa vimman kohdalle. Joten, kuvan kala on vimpa ja jos Yuzin saama kala muistutti tuota niin uskon että se myös oli vimpa.
Olen kalastelijapoika!

Erätuli

Vimman tuntee parhaiten sen lahnan tapaan imurimaisesta suusta, jossa on erikoinen kyömy.
¤Erätuli