Rakkain kalapaikkasi?

Started by AnttiL, February 09, 2005, 17:59:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalailma

rakkain kalapaikkani on virtaava salmi, jossa ensimmäiset kalastus kokemukset sain (keväisin paljon isoa ahventa.)
keksin keksijä keksi keksin, keksin keksittyään keksin keksijä keksi keksin keksityksi.

perho.fi

Torro

Quote from: perho.fi on March 09, 2008, 14:42:04
Kipinä eli ii joki
Tälläinen kun olen niin minua suuresti häiritsee, ettei viitsi edes joen nimeä kirjoittaa oikein, isolla alkukirjaimella ja yhdyssanana :-(
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

El Payaso

Daiwa

Meidän lähellä oleva koski, jossa olen kalastellut monia vuosia.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

unatco

kyllä se taitaa olla Mynämäen Korvensuunkoski.. mulla on meinaan matkaa sinne alle 10km :)
ja kaikki ketkä siellä käy kalassa, ovat asiallista vakio porukkaa..
Kalastus ei ole vain harrastus, se on elämä !

kalastaja334

mä tykkään eniten ii joen varpuvirrasta :evil:

HuntaKilla

Kyllä se on se Lievestuoreen Hohonjoki. Joka kerta on kalaa irronnut (eniten haukea ja ahventa.) ja muutenkin se on rauhallinen paikka.
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

UppoPerho

Taitaapa olla Päntäneenjoki. Sinne kun menee, niin aina nousee ylös ainakin 1 harri. Se on hyvä paikka.
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Ihmevirveli

Taitaa olla salainen harri-joki Inarin alueella.. Tämä on lempipaikka, koska siellä ei ikinä pääse käymään tarpeeksi usein ja sieltä saa aina kalaa. Paikka on keskellä korpea ja kukaan ei varmaan ole ikinä kalastanut kyseisessä puropahasessa, joten luonnonrauhaa ainakin löytyy.
Allekirjoituksia ei tueta.

pyhämaanpoek

Migelis

Kyllä se taitaa olla joista muuramen joki ja järvistä päijänne :-)

fluke

Kokemäenjoki ja kymijoki ovat minun herkkuani.. :-o :-P

Juntti

Kyllä se on oma lohilammikko ja sitten hietaman koski joka vetää puoleensa! :-)
Hauki on kala,Keso on raejuusto!
Väittävät että hullujen osastolle pitäs mennä käymään :)                           On hyvä jos on iskä töissä Rapalalla ei tarvitse tuhlata aikaa prismassa käyntii vaan kalastukseen.

Pere

Quote from: Juntti on September 03, 2008, 18:06:29
Kyllä se on oma lohilammikko ja sitten hietaman koski joka vetää puoleensa! :-)
Jos Hietamankoski vetää sinua puoleesi niin asut varmaan Äänekoskella?
Sori OT
Kaikkihan sen nyt tietää, että aikojen alussa ihminen oli kala.

Juntti

No itse asiassa en asu mutta asunto löytyy tämän joen rannalta jotenka saamme kalastaa tässä joessa ilman erillisiä selvityksiä

Ja muutenkin sitten käyn ahkerasti tuolla kalassa :-)
Hauki on kala,Keso on raejuusto!
Väittävät että hullujen osastolle pitäs mennä käymään :)                           On hyvä jos on iskä töissä Rapalalla ei tarvitse tuhlata aikaa prismassa käyntii vaan kalastukseen.

Jere944

Se on kyllä Näätämöjoki ja siellä joitakin pieniä järviä ja sitte meiän mökkijärvi...muistoja löytyy<3

vilpo (fin)

ehdottomasti möhkön koski sieltä oon saanu kalaa ihan kiitettävästi

kala___mies___95

Ukin kesä mökki pohjois-karjalassa lautiaisen rannalla. Mukava paikka sain sieltä ekat virveli kalat :-)
Minä en lähde maailmankiertuematkalle minä lähden kalaan.

iso <><

Iki oma joen pätkä josta nousee katiskalla 10 haukee ja kookasta ahventa sekä perholla joskus taimenta ja harvoin myös harjusta. Joki on e-suomessa.
Anna miehelle kala mies on tyytyväinen lopunpäivää.
Opeta mies kalastamaan hän on tyytyväinen lopun elämäänsä.

tonko__

JÄRVISTÄ: Suomussalmen Pyhäkylän Pyhäjärvi
JOISTA: yksi pieni joki Suomussalmen Näljängässä ja oli kohta mikä tahansa nii se on aivan loistava joki!  :wink: ja ehkä ensi kesänä saattaa vaihtua yhteen toiseen isompaan jokeen ku aion käydä koittamassa siellä kalastusta.  :-)

Torro

Kyllä ääni menee Nautelankoskelle vaikka saalisvarmin paikka ei olekaan. Usein rauhallista ja ei ole koskaan ruuhkaa kun koneonkijoilta on pääsy estetty. Asiallista porukkaa siellä käy ja hyvät juttutuokiot saa usein.
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

pohja

mahlunjoki saarijärvellä.Joesta käytetään myös nimityksiä kotajoki ja konttijoki. :-o

Karski

No en ole perholla vielä niin paljon kerennyt kalastaa että jostakin paikasta olisi kerennyt tulla vielä niin erityinen,mutta kaikista paikoista erityisin tähän asti on ollut Hossanjoki (perhokalastusalue).Vaikka en ole Hossanjoesta mitallisia kaloja saanut niin se maisemasa missä joki virtaa ja oma rauha ovat tehneet paikasta minulle erityisen.
''eise oo niin justiinsa''

Suutarinkalastaja

No yksi "salainen" pikkujoki Sulkavalla mistä saa luonnontaimenta.Sain siitä tänä syksynä 1300g luonnontaimenen. :roll:

M-A-K-E

Kyrösjärvi Ikaalisissa, kun on mökki rantamalla ja Siuronkoski Nokialla.
Mä seuduilla näillä oon tunnettu kalamies...

Morripoika

Kalajoki ehdottomasti! Ilman sitä ei oiskaan paikkaa, johon pääse kalaan aina vaan, kun huvittaa. (Ja sehän huvittaa melko usein :-D)
Seuraavaan kalapaikkaan tieten +15km ja sekin aika heikko paikka. Perholla sieltä voi jotain saada, siikaakin, mutta muilla menetelmillä aika heikko. Onhan tuo merikin lähellä joka on aika tärkeä paikka, kun pilkkimistä ajatellaan.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

-Juippi-

Alimmainen ja Saimaa. Molemmat sijaitsevat lähellä ja kaloihin mahdollisuuksia.
Sen minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa.

Pete

Quote from: -Juippi- on January 10, 2009, 16:42:49
Alimmainen ja Saimaa. Molemmat sijaitsevat lähellä ja kaloihin mahdollisuuksia.
Quote from: piirimestari on January 19, 2009, 21:58:29
inarin järvi koska siellä saa kalastaa harjuksia koska vaan.
Mitä perhoa siellä heittelet ?

KÖSTER

Vähän Inarista eteenpäin ja tulee jäämeri, pohjoisnorjan maisemat! Esim, skibotnista mukavia muistoja!

Altan kalansaaliit vieläkin ryöstökalastuksesta huolimatta kohtalaisen monimuotoiset, koskaan ei tiedä mitä siiman päähän paukahtaa ja merikalastushan on käytännössä ilmaista!
Laxelvat yms. tosin rahastuskohteita useimmiten. Kallis maa suomituristille,mutta asuntoauto ja kumivene 10hp yamahalla tuo monia elämyksiä mihin kotomaassa ei mahdollisuuksia,lohi,rautu,ruijanpallas,makrilli,lyyraturska,seiti,molva,simput jne...vuonoista veneillen.Ja ne maisemat.... vau!

Ja suomessa tietenkin,kuulut kuusamon joet,oulanka,kitka,jyrävä,jne..>haukea kummempaa ei vielä vuosien saatossa tullut, vaan silti jotain kunnioitettavaa noissa paikoissa on. Nöyräksi vetää edelleen ja viimekesänäkin kiutakönkään haukitärppi (n.3kg) sai lähes veret seisahtumaan, se olisi oikeasti voinut olla myös mittataimen 60+cm 8-).