"Tärppi, jota ette unohtais koskaan"

Started by Mepps, March 21, 2003, 21:48:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Torro

Kun tuossa väiteltiin, että voivatko nuo giant-hauet olla samoja. Oma kantani on jyrkkä ei!
....Ja miksi: No siksi, että kuten kaikki näkevät, ei tämä pieneen gäddaan tällännyt ole missään koukussa kiinni. Ja voi kuvitella, että tuollaista könttiä väsyttää vetosetillä sen 20min. Tuskin on enää kiinni sen jälkeen pelkästään hampailla roikkumalla, ja todennäköiseti pienempi on pistetty jo poikki ja pinoon.
:wink:
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Kuhastelija

Unelmatärppini olisi se, että kuhaa jigatessa yhtäkkiä vapa alkaisi yhtäkkiä vaan taipua ja tuntuisi kuin jigi olisi jäänyt pohjaan. No, menisi noin 15-40 sekuntia ja huomaisin, että siiman päässä alkaisikin tuntua jytkytystä ja liikettä. Lopulta pitkällisen väsytyksen jälkeen veneeseen nousisi +3kg kuha, niin olisi hienoa. 8-)

Toniski

kyllähän se joku sellainen olisi, että uistelukilpailussa olisin ja saalis olisi ollut vähän heikohko (muutama mittahauki) sitten yhtäkkiä, kun viimeinen vartti olisi enää uisteluaikaa niin pamahtaisi ja kela huutaisi yhtäsoittoa hetken ja siinä sitten kala saataisiin veneeseen ja voitaisiin todeta, että nyt meni oma kuhaenkka rikki ja punnituksen jälkeen painoa olisi 9kg :-o sillä saisi hyvät kertoimet ja ainakin kehtaisi rantaan mennä!
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

Aatami

Tai sitten kyseessä on suuren luokan kusetus. Tämä "kaveri" on varmaan vain vitsaillut isäsi kustannuksella. Itse en usko kyllä pätkääkään tuota. Mihin lie koukkunsa iskenyt, koska tuossa ei ole ainakaan merkkejä koukun käytöstä. Nooh ehkäpä pelkkään alaleukaan osunut...
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Aatami

Turhaa selitystä. Kaikkea ei pidä uskoa mitä aikuiset sanovat. Joulupukkiakaan ei ole olemassa. Eiköhän unohdeta moinen soopa. Et pysty kuitenkaan todistamaan väitteitäsi.

Perca

Quote from: tonko__ on March 09, 2008, 16:04:51
miten se vedätystä on ku tämä mies on mun isäpuolen työkaveri ja kun tämä hauki on saatu niin siinä on ollut todistajia. ja minun sähköpostissa ei kylläkään ole tätä juttua mutta tämä hauen saaja oli lähettänyt isäpuolelleni tarinan ja kuvat isäpuoleni pyynnöstä.

http://www.hacksstand.com/2007/03/02/monster-pike-record-pending/

Jos tuota lontoota osaat lukea niin tuolta saa aika hyvän päivityksen tilanteeseen..

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Torro

Quote from: tonko__ on March 09, 2008, 15:49:02
  kun tämä pienempi hauki oli ollu veneen vieressä ja ne oli ruvennut nostamaan tätä veneeseen ni se jätti hauki jysähti pienempään kiinni...  onneksi yhdellä niistä miehistä oli nostokoukku käessä just ku se jätti oli kiinni niin se sai iskettyä sillä tähän jättiin. 
Helvetin hyvän reflexit on koukkaajalla ollut jos sen sekunnin aikana muka olisi ehtinyt koukata.
A hauki ei kovin kauan pidä saaliista kiinni jos vetovavalla vetää vastaan ( täkyongellakin todettu)
B tollasta virkeää könttiä ei sekunttia kauempaa saa pidettyä veneen vieressä....lähinnä joku Jeesus saa olla, että ehtii siinä koukkaamaan (nappaamaan koukun veneenpohjalta ja ......)

:roll:
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Juseli

Unelmatärppi... Hmmm... Oiskohan se 4kg taimen koskesta perholla.
Tai 1kg ahven mormuskalla.

Perca

Quote from: tonko__ on March 18, 2008, 21:47:55
joo pahoittelen näitä edellisiä viestejä joissa olen kertonut tarinan tästä jätti hauen saannista...   olin ymmärtäny väärin tämän jutun ja tämä hauki oli kuulemma saatu jostain ihan muualta kuin Inkoosta  :-D    oli kuulemma ollu radiossaki juttu, että on valetta, että tämä hauki on saatu Inkoosta ...  eli puppua koko stoori.  :-P  :-D

Miten voi ymmärtää väärin isäpuolen työkaverin olemassaolon ?

-Perca

miten se vedätystä on ku tämä mies on mun isäpuolen työkaveri

tämä hauen saaja oli lähettänyt isäpuolelleni tarinan ja kuvat isäpuoleni pyynnöstä.

ja miten tämä on vedätystä kun tämä isäpuolen työkaveri on vielä kuvassa.

vai väitättekö että isäpuoleni on nähnyt unta uudesta työkaveristaan

Aatami

Ei pidä kääntää veistä haavassa. Mies myöntää puhuneensa palturia. Se annettakoon hänelle anteeksi. Kukaan ei kuitenkaan uskonut missään vaiheessa. Ehkäpä jatkossa tulee vähän mietittyä ja selvitettyä asioita ennen kuin alkaa inttämään noin tosissaan :wink:

TUOMARI

No tässähän oli oikea tärppien tärppi, joka ei ihan hetkessä unohdu :-D
Kaikkea sitä tuleekin mieleen. Yleensä nämät huijausjutut ärsyttää, muttei tällä kertaa.
Aatami ja Perca kommentoi aika hyvin Tonkon iltasatuja   :-D

"PAREMPI VOITTAA"

www.facebook.com/poikonparonimaailmalla

Raidari

Viime kesänä vuokramökillä nappasi aika suureen vaappuun(pituutta en muista) iso kiinni...väsyttelin 1-2min ja sitten kun se alkoi hieman väsymään niin se teki viimesen yrityksen ja irtosi  :|

tonko__

Quote from: Perca on March 18, 2008, 21:51:44
Quote from: tonko__ on March 18, 2008, 21:47:55
joo pahoittelen näitä edellisiä viestejä joissa olen kertonut tarinan tästä jätti hauen saannista...   olin ymmärtäny väärin tämän jutun ja tämä hauki oli kuulemma saatu jostain ihan muualta kuin Inkoosta  :-D    oli kuulemma ollu radiossaki juttu, että on valetta, että tämä hauki on saatu Inkoosta ...  eli puppua koko stoori.  :-P  :-D

Miten voi ymmärtää väärin isäpuolen työkaverin olemassaolon ?

-Perca

miten se vedätystä on ku tämä mies on mun isäpuolen työkaveri

tämä hauen saaja oli lähettänyt isäpuolelleni tarinan ja kuvat isäpuoleni pyynnöstä.

ja miten tämä on vedätystä kun tämä isäpuolen työkaveri on vielä kuvassa.

vai väitättekö että isäpuoleni on nähnyt unta uudesta työkaveristaan

ei se kuvan jätkä kuulemma ookkaa isäpuolen työkaveri.  ymmärsin väärin ja eihan se varmaankaan maailmaa kaada???  :-D

Perca

Quote from: tonko__ on March 19, 2008, 16:20:44
ei se kuvan jätkä kuulemma ookkaa isäpuolen työkaveri.  ymmärsin väärin ja eihan se varmaankaan maailmaa kaada???  :-D

Juu ei, ihmettelin vain ääneen tapausta. Kirjoituksistasi saa helposti sen kuvan että tiedät tasan tarkkaan kenestä on kyse. Ja järkeä saa käyttää, olisikos tuo kala voinut olla ERÄssä tai muussa vastaavassa, jos se olisi todella saatu Suomesta?

-Perca

perza

QuoteA hauki ei kovin kauan pidä saaliista kiinni jos vetovavalla vetää vastaan ( täkyongellakin todettu)

Asiasta vähän ohi ja tohon on pakko vastata eli kyllä se hauki saattaa pitää syötistä kiinni pitkäänkin vaikka vedät vastaan. Itse olen muutamna kerran väsytelly haueka joka on ottanut kalaan kiinni joka puolestaan oli ottanut minun uistimeen kiinni.
mm. Parin vuoden takaa väsytin yli 15 minuuttia haukea perholla eli ihan normi väsyttely(siima kireällä). Viime kesänä pari kertaa kävi ahventen jigittelyn yhteydessä sama homma reippaan 15 minuuttia sai tapella hauen kanssa kunnes sylkäisi kalan suustaa.
Tämänkin voi testata vaikkapa kala jigillä josta poistaa koukut, okei aika epätodennäköistä että sen hauen saa ylös mutta on se mahdolista.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

pilkkiäijä

Mahdollistahan se kun voi saada jopa ongen koholla ylös. Muutaman kerran ollut jonkun aikaa hauki kohossa kiinnikkin.

Mutta asiaan.
Unelmatärppi voisi olla vaikka reilu 1kg ahven alle 1m syvyydestä kevyeen morrivapaan.
Tai sitten sellainen hauki, että pelästyisi kun syöksyy veneen alta kiinni ul vehkeisiin.
Olen kalastelijapoika!

tonko__

percalle, ei kaikki lähetä Erä-lehteen kuvia isommista kaloistaan.

NiilaPa

Vois olla ihan hassua väsytellä semmosta 10kg järvilohta. Enemmästä en uskalla ees haaveilla.  :-D

SUURkalastaja jyväskyläst

Quote from: tonko__ on March 21, 2008, 14:37:34
Juu. Tämmösiä kavereita ovat mm.lappalaiset. :roll:
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

TUOMARI

Quote from: tonko__ on March 21, 2008, 14:37:34

tonkolle_lle, ei kaikki myöskään lähetä kyseisiä juttuja tänne!

"PAREMPI VOITTAA"

www.facebook.com/poikonparonimaailmalla

Paraskalastaja

Varmaan joku ihan mukavan kokoinen merilohi olisi kiva saada :roll:
-Paraskalastaja

haukikaappari

PäSSi

Ihan mikä tahansan kala kuhan on iso! Tai sitte tarponeja ja basseja jonnekki päin maailmaa :-D
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

Kippari Jussi

Quote from: [Machine][tjp] on July 02, 2008, 21:12:57
Ihan mikä tahansan kala kuhan on iso!

Samaa mieltä. Mutta sini-valaasta en tiedä... Sen ei tarvitsisi edes pistää yhtään vastaankaan. Riittää että vaihtaa suuntaa niin siima katki.

Daiwa

Eikös se mukavinta ois saada virvelillä maailman suurin ahven tai hauki, koska ne on suomen yleisimmät kalat?
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Olli83

20 kilon lohta olis mukava päästä väsyttelemään,antais varmaan jo kunnon vastuksen  :-)

Migelis

Varmaan semmonen ku nostais George W Bushin päijänteen syvimmästä kohdasta ja sais veneeseen...
No joo varmaan se ois joku 20 kg lohta jos sais väsyttää.. :-)

Laku

Kyllä se on ollut se elämän ensimmäinen hauen tärppi :-D

Morripoika

Kyllä 8,1kg lohen tärppiä en unohda koskaan, tai voikohan sitä tärpiksi enään sanoa oli siinä sen verran potkua. :-D Ensimmäinen merilohenihan se oli.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Pikkarainen

+10kg hauen tärppi rantamatalasta uistimen ollessa jo ihan lähellä rantaa.