Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Tässäkö sopiva jerkkikela?

Started by Ruohikonkoluaja-, March 13, 2008, 18:54:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ruohikonkoluaja-

Tässä olen aatellut alkaa kunnolla jerkkauksta kokeilemaan, joten kysyn, että olisiko tuollainen kela hyvä: http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=1683

Vavan olen jo itselle  löytänyt.

edit: otsikkoa muokattu
Hauki se olla pitää. :)

Ruohikonkoluaja-

No vastatkaa nyt.

Ajattelin että onko tuo hyvä n: 50-100 grammasten heittoon?

Salmo

Ainakin Rialinnan antamien speksejen mukaan sopii jerkkikalastukseen. Hinta viittaa siihen, ettei ihan halpislelusta ole kyse. Välitys 5,1:1 saattaa tuottaa hankaluuksia tietyssä tilanteissa, kuten veneen rekatessa kohti heittoa. 6 keskipakopalaa kuulostaa paljolta jopa jerkkikelassa, joten ehkä 2 tai 4 palaa joutuu poistamaan. Tuonhan näkee vasta koeheittoja tehtäessä.

Itse en hypistelemättä netistä tilaisi.

Ruohikonkoluaja-

Quote from: Juves on March 19, 2008, 19:19:41
Ainakin Rialinnan antamien speksejen mukaan sopii jerkkikalastukseen. Hinta viittaa siihen, ettei ihan halpislelusta ole kyse. Välitys 5,1:1 saattaa tuottaa hankaluuksia tietyssä tilanteissa, kuten veneen rekatessa kohti heittoa. 6 keskipakopalaa kuulostaa paljolta jopa jerkkikelassa, joten ehkä 2 tai 4 palaa joutuu poistamaan. Tuonhan näkee vasta koeheittoja tehtäessä.

Itse en hypistelemättä netistä tilaisi.
Hypistelemättä en minäkään tilaa, menen tuossa jossain vaiheessa paikan päälle tunnostelemaan kelaa.

Ja keskipakopaloja on aika paljon, ja itsekkin mietin, että saatta koitua hieman probleemia niistä.

Mitä vapaa muuten suosittelet tuolle?

Oli nääs kerenny kaupasta mennä jo kaikki ne mitä ajattelin ja merkkiä en enää muista.

Salmo

Quote from: Ruohikonkoluaja- on March 19, 2008, 19:30:54
Mitä vapaa muuten suosittelet tuolle?

Oli nääs kerenny kaupasta mennä jo kaikki ne mitä ajattelin ja merkkiä en enää muista.

Vapa on hyvin makuasia ja kelvollisia jerkkikeppejä löytyy markkinoilta useita. Toiset tykkäävät jäykästä, toiset notkeammasta, toiset pidemmästä, toiset lyhyemmästä. Jonkinmoinen budjettikin on usein olemassa, joten hinta on valintakriteerinä. En mene suosittelemaan mitään, kun kyse on niin makuasiasta.

Satunnaikalastaja

Edit: kysymys poistettu ei-ajankohtaisena.

Ajattelin kokeilla jerkkausta, mahtaako dööri 5500-C3 kestää alle 70g vieheillä?  Hankinnassa on myös 5600 C3 Hss, onko tuo parempi valinta?