Vantaankoski

Started by Raid3r, March 26, 2003, 19:37:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raid3r

Mitä perhoja suositte Vantaankoskella, mihin vuoden aikaan, millä tavalla uitettuna ja missä päin? Itse aloitan vasta perhojen kanssa Vantaankoskella ja ajattelin kokeilla ainakin supertinseleitä ja mustia streamereita.

edit. oikeinkirjoitus

otto

Hei Raid3r! minäkin aloitan perhokalastuksen vantaankoskella.
Ajattelin myös mennä heittelemään steamereitä koskella piahkoin.
MInkä ikäinen olet?

Näin viime sunnutaina kun joku mies heitteli pintaperhoa. eikös keväällä heitellä usein uppoperhoja?

PatilZ

Näin viime sunnutaina kun joku mies heitteli pintaperhoa. eikös keväällä heitellä usein uppoperhoja?

Näin keväällä on mahdollisuus myös loistavaan pintaperhosteluun. Eletään kevään juuri niitä aikoja, jolloin tapahtuu hankikorrin (sumukorento, sumari) kuoriutumista. Ehdotonta pintaperhosteluaikaa. Myös Vantaanjoessa.

Noin muuten - tervetuloa harrastuksen pariin, jota ei koskaan tule osaamaan täydellisesti.

Perhofanaatikko

Leechit(musta,oranssi,keltainen,punainen yms),ja sama asia streamereitten kanssa

Raid3r

Patilz, voitkos kertoa pinta perhojen nimiä millä kannattaa lähteä yrittämään, eikös 6-luokka käy myös pintaperhoihin riittävän hyvin?

otto, täytän 15 tänä vuonna...

PatilZ

Yksi sumariresepti taitaa löytyä tämänkin saitin perhoresepti-osastolta.

Lisää perhoja löytyy mm.

http://perhorasia.com/Fly/Flies.thtml

Sieltä pintaperhot ja katselemaan hankikorri, sumukorento, koskikorento tai sumari sanan sisältäviin perhoihin. Itse olen käyttänyt tuolta (harvoin kun pääsee, yritän taas lauantaina uudestaan) cdc-sumaria tai sen muunnosta, klinkhämer-sumaria, oranssirunkoista skateria sekä sellaista kuin sumulator. Ohje napattu Pohjolan perhokalastaja lehdestä ja on muistaakseni Pusan Oivallisissa ottiperhoissakin. Niin joo... siellä on muuten kokonaiset luvut omistettu sekä sumarijäljitelmille että myös Vantaanjoelle.

Sitten sellainen pieni tarkennus. Omat kokemukset Vantaanjoesta rajottuvat yhtä reissua lukuunottamatta (Vantaankoski & Mustakoski ja MP  :() pelkästään reilusti Kehä III pohjoispuolelle.

Raid3r

Onko niin että alle 18-vuotias ei tarvi vantaan koskelle kalastus lupia?

otto

kyllä tarvitset kalastus luvan mutta se maksaa vain puolet aikuisten luvasta. niitä voit ostaa vantaankosken kioskista, mutta et vielä. ei pääse vielä kalaan.

panumies

Pitäis itekkin käydä kokeilemassa välineitä (Olen minäkin aloittelija)

Raid3r

Paljos se muuten sit maksaa vuodelta jos se on puolet niistä hinnoista?
onko vantaankoskella omia sivuja ku en oo oikee mistää löytäny...

otto

sillä ei oo omia sivuja mut www.vantaanjoki.com on yks sivu.

Luvat olis varmaan vuodelta n.13-20e veikkan 17e

Raid3r

mites on väkäsellisien ja väkäsettömien koukkujen laita vantaankoskella?

otto

mehän ollaan samanlaisia. soitin tänään vision introa kysyen mutta ei ollu vielä... >:(
Sanoivat että viikon tai kahen sisällä tulee.

Väkäsettömät pitää olla, mutta se ei ole ongelma koska voit puristaa ne lyttyyn pihdeillä.

Raid3r

Tänään luin netistä jostain että vantaankoskelle pääsisi ensi kuun alettua...
en muista vaan mistä :(

otto

kyllä pääsee. veikkaisin 10 päivän sisällä. tiedäthän raid3r että siellä ei saa sitten kahlata vasta kun kesäkuussa? näin luin jostain.

panumies

Menee vähän ohi aiheesta mutta menkööt. Koska nyt ei vielä pääse vantaankoskelle menen pitkäkoskelle. Tuttu suositteli sitä ja kertoi että siellä junnut ei tarvitse lupia. Ja kun aikuiset tarvitsevat niin he eivät pääse kalaan. Huomenna menen sinne kokeilemaan.

Raid3r

Onko kukaan ehtiny vielä käymään vantaankoskella?
tänään sinne saisi jo luvallisesti mennä...
ja sitte jos joku jopa olisi käyny ni tuliko mitää?

panumies

Jos haluatte kalaan, niin käykää pitkäkoskella. Olin siellä sunnuntaina, auki oli kokonaan. Junnut ilmatteeks.

Raid3r

no netissä väittivät jollain sivuilla että sais jo nyt mennä...
ja kaverikin jotain puheli et nyt pääsis jo,
eli oon noin 80% varma siitä

Raid3r

Panu, onko pitkäkosken lupa asiassa junnuja kaikki alle 18v ?
vai onko joku muu ikä, jos on niin mikä?

panumies

Tietääkseni se on 18, mutta en nyt mene vannomaan.

otto

Onkos kukaan menoss vantaankoskelle kalaan viikonloppuna?
mä ajattelin mennä mut tuolla on kyllä satanu kivasti lunta... >:(
paska juttu.

Raid3r

mä oon menossa vantaankoskelle kokeilemaan varmaan nyt tulevana viikonloppuna, lumet varmaan ehtii sulaa vähä lisää siihen mennessä.
tiätääkö joku että onko sinne vielä istutettu minkää näköstä kalaa?
mä ajattelin että streamereillä/pintaperhoilla lähen sitä kalaa sieltä hakemaan...

otto

Kävin tänään vantaankoskella kalassa. oli ihan kivaa. olin ainoo "mokin" kanssa siellä. ei tullu kalaa mut kivaa oli.

otto

HUOM! Vantaankoskelle istutukset tulee ens kuun puol välis.
meritaimenta,kirjoa,taimen ja kaikkee aika paljon.

Raid3r

noi kirjot on jotain 1-2kg mut mites noi taimenet?
ne taitaa tulla pikkusina, vai onko ihan pyynti kokoisia?

Raid3r

olin muuten nyt viikonloppuna perhostelemassa vantaankoskella...
ei tullu mitää mutta opin heittämään jo paremmin :)

otto

noi kirjot on jotain 1-2kg mut mites noi taimenet?
ne taitaa tulla pikkusina, vai onko ihan pyynti kokoisia?

no siinä sanottiin et 9000 meritaimenen poikasta. ei oo viel varmaan pyynti kelpoisia.

Raid3r

ok, kuinka paljo kirjoa tulee nyt ekalla istutuksella ?

otto

ensimmäisellä istutuksella(toukokuun keskellä) ei minun saamien tietojen mukaan tule ollenkaan. sitten myöhemmin. kirjoa tulee kai tänä vuonna vähän vähemmän... ;)

odotan kun meritaimenet kasvaa... :D