Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KKim

Mistä itse vaapun runko tehdään? Meillä ainakin on kotona semmosta erikoisen kevyttä puuta, mikä on vissiin tarkoitettu vaappujen tekoon.
Rahalla saa ja hevosella pääsee

Toniski

vaappuaihio materiaalistakin on ollut monta kertaa puhetta mutta yleensä käytetään balsaa ja apassia vaapuissa. monet tekevät myös ihan normaaleista suomalaisista puista kuten lepästä.
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

KKim

Hyvä paketti, joka kestää kauan? Tuohon vielä joku perus halpa kynäruisku?

antza861

No itse olen käyttänyt bilteman 49€ kynäruiskua ja on pelannut ihan hyvin.

Tässäpä olisi taas muutamat vaaput joita tuli pääsiäisenä tehtyä. Nyt alkaa omasta mielestä vaaput onnistumaan niin hyvin että pystyy jo myymäänkin muutamia vaappuja. 13 kappaletta on jo tutut ja kaverit tilanneetkin. Tosin eihän tätä hommaa rikastumisen toivossa tehdäkkään.

Meinaatko äijä saada kalaa?

Taho

Pitkästä aikaa onnistui kuvaaminenkin jotenkuten.

josepoika94

[img=http://img141.imageshack.us/img141/3051/kuva039ym5.th.jpg]

tommosia tekeleitä

pistäkäähän kommenttia.

antza861

Quote from: kalan_tappaja on March 24, 2008, 14:52:08
on hienoja! millä maaleilla maalaat sitten nuita? hienoa jälkeä..

Ihan cabilla olen maalannut.

Atholla jälleen komea vaappu!
Meinaatko äijä saada kalaa?

juhnuu

Toniski

antzalla kyllä todella hyviä vaappuja. samoin atholla hyvä surunauha muikku. täytynee itsekin laittaa kuvaa kun on tullut paljon tehtyä noita.

Toniski

vihdoin itekkin sain kuvia laitettua. siinä on nyt pääsiäisen aikaan tehtyjä hologrammiteippi vaappuja+yksi surunauha. näillä yritetään ensi kesänä kesyttää vaikkapa kuhia.

kalan_tappaja

hienoja ovat!,mitä hologrammiteippiä käytät nuissa? :-)

Toniski

tuota samfishingin holoteippiä tuo on. ite tykkään käyttää tuota kun se on aika ohutta niin jää hyvin lakan alle ja tulee hieno välke kylkiin.

Paraskalastaja

Osaismpa itsekkin  tehä tuolläisia :-P
-Paraskalastaja

Kuha-Eki

Ohh! Toniskilla oikeita kuhantappopelejä!
Pitää ittekkin ostaa sitä teippiä sitte kun on taas rahaa...
Koukuttaako?

perza

Toniskilla Mahtavia hologrammi kylkiä!  :-o

Tossa yks uus väritys sekä ylimmässä metalli vihreä selkä eli tavallaan uusi sekin.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Taho

Juhnuulla, Toniskilla ja perzalla melko herkullisia vaaputtimia :-)

Toniski

hyvä että vaaput miellyttävät silmää, lisää tulossa ihan lähiaikoina. pitää nyt tehä ennen kun jäät sulaa, niin pakki täyteen  :-) tuossa nuo perzan alimmat uutuusvärit on kyllä komeita! ties vaikka taimenkin nappaisi kuhavaappuun kun on tuollainen väritys!

KKim

Kun joillakin jotkut vaaput on aivan samanmuotoisia, niin oletteko ostaneet valmiita aihioita niihin?

Salmo

Quote from: KKim on March 30, 2008, 14:28:39
Kun joillakin jotkut vaaput on aivan samanmuotoisia, niin oletteko ostaneet valmiita aihioita niihin?

Osa ostaa valmiita, osa sorvauttaa itselleen erän.

KKim

Pitääkö ne siis vidä jonnekkin sorvautettavaksi?

Morripoika

Quote from: KKim on March 30, 2008, 16:31:07

Ei, jos omistat sorvin. :-D
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Pilkki Ukkonen

Juves, minkä kokosia uistinrenkaita ja koukkuja käytät sun jerkeissä, kun on ruvennut kiinnostamaan toi jerkkien teko?

Shield

Onko tuo lv-1 betonilakka ostamisen arvosta? Lienee parasta noille vesiohenteisille createxeille ja dekoille? Jos näin alkuun maalaan dekoilla,
kumman valitsen CAB:in ohenteeksi tinnerin vai asetonin? Käsittääkseni tuota ohenne 08:ia ei saa mistään maalikaupasta? Postissakaan sitä ei voi
kuulemma kuljettaa paloturvallisuuden vuoksi.

Salmo

Quote from: KKim on March 30, 2008, 16:31:07

http://www.jioy.fi/ Tuolla mm. onnistuu aihioiden sorvauttaminen. Riittää, että lähettää aihion postissa. Lisätietoja löytyy sivuilta.

Quote from: The Trout Bum on March 30, 2008, 20:29:41
Juves, minkä kokosia uistinrenkaita ja koukkuja käytät sun jerkeissä, kun on ruvennut kiinnostamaan toi jerkkien teko?

Koukut mulla ovat olleet viime aikoina 1/0 tai 2/0. Muistaakseni Ownerin 2/0 on selvästi isompi kuin VMC:n. Noilla on pärjäillyt noiden +/- 15 cm jerkkien kanssa. Uistinrenkaat ovat 8 tai 9 mm, yleensä 8 mm.

Quote from: muppeli on March 31, 2008, 17:03:49
Onko tuo lv-1 betonilakka ostamisen arvosta? Lienee parasta noille vesiohenteisille createxeille ja dekoille? Jos näin alkuun maalaan dekoilla,
kumman valitsen CAB:in ohenteeksi tinnerin vai asetonin? Käsittääkseni tuota ohenne 08:ia ei saa mistään maalikaupasta? Postissakaan sitä ei voi
kuulemma kuljettaa paloturvallisuuden vuoksi.

LV-1 on hyvä kovapintainen lakka, joka sopii myös haukiuistimiin. Se on kosteuskovetteinen polyuretaanilakka, joka kestää sen aikaa, kun kestää ja jässähdyttyään on käyttökelvotonta. Kosteudelle se siis on altis ja kesto riippuu myös siitä, miten usein purkkia aukoo. Säilytyspurkiksi kelpaa hyvin patenttikorkillinen hillopurkki, jonka kannen väliin laittaa vielä kelmua tai foliota (auttaa aukaisussa ja toisaalta myös tiivistää). CAB:ia taas pystyy jatkamaan ohenteella vielä lakan kovetuttua ja monilta muiltakin ominaisuuksiltaan se on hiukan varmempi kuin LV-1. Ei parempi, mutta varmempitoimisempi.

Shield

Kumpa ois perempi (CAB, regular) ohenteena dekoille ja createxeille: tinneri vai asetoni?

Salmo

Quote from: muppeli on March 31, 2008, 19:15:50
Kumpa ois perempi (CAB, regular) ohenteena dekoille ja createxeille: tinneri vai asetoni?

Itse olen käyttänyt Kiilto Asetonia ja Kiilto Tinnereitä (useampia erilaisia) CAB:in kanssa ja hyvin ovat mielestäni toimineet. Tinneri on parempi ohenteena noin yleisesti ottaen. Mutta eri merkkien välillä on eroja, joten Kiilto Asetoni saattaa olla paljon parempi CAB:ille kuin jokin toinen tinneri.

Shield

Tinneri varmaa sitten parempi. Pitää käyä ostaas.

miika71

Mulla ei ole kyllä asetonista mitään pahaa sanottavaa,ja voin sitä suositella kaikille ainakin cabin kanssa.

KKim

Tilasinpa tuossa viikko siten samfishingistä alkajan vaapunteko paketin, jossa Badger 250-1 kynäruisku mukana, jättivät sitte kynäruiskun lähettämättä prkl.  :-D

KKim

Eikä paketista kyllä löytynyt työkalua lankauran tekoonkaan..