Minnow Spoon

Started by panumies, May 23, 2003, 18:04:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

miksu94

tulipahan vaa mielee :-D :-D

Kalastaja_!

Itselläni on toiminut loistavasti minnarit. Aina tulee haukea ja ahventa. Kertaakaan en ole ilman eräästä paikasta jäänyt. Isoin on 6 cm kelta-mustalla 5.5 kg. Pari alta vitosta on tullut ja lukemattomia 1.2 - 4 kilosia..... :-P
Nyt tai ei koskaan......=)

Haukihunter

Juuri tänään sukelsi minnari järveen, kun perukkeen lukko hajos.
Ei oo kalaa tullu noilla mutta monesti just ku nousee vedestä niin kala lähteeki karkuu.  :x
Ahkera angler @ Mikkeli!

esal

Quote from: Haukihunter on August 26, 2007, 19:01:02
Luultavasti lukko ei hajonnut, Minnow Spoonin uintiliike tuppaa vain avaamaan lähes lukon kuin lukon. Onneksi tähän löytyy myös parannuskeino, laita uistinrengas Minnow Spoonin nokkalenkkiin. Sen jälkeen ei ole itselläni ole lukkoja avannut, ja luetun perusteella ei kovin monella muullakaan.

atte (TFH)

Minnow spoon ei ole lemppareitani,koska ei jää paljon kaloja kiinni.Suosittelisin kuusamo professoria (ruohosuojattuna tietty :wink:)

Golfster

Minnowi karkuuttaa tosiaan monet tärpit, mutta sillä pääsee sellaisiin paikkoihin, joista niitä tärppejä kans tulee. Esim. viime viikonloppuna käytiin kavereiden kanssa 3m kapealla metsäjoella, jossa vesi oli todella vähissä ja kasvusto sekä kaatuneet puut tekivät heittelystä todella haastavaa. Itse löin suosiolla Minnowin kiinni alkuunsa ja tärppejä tuli enemmän kuin kavereiden professoreilla ja räsäsillä, mutta ylös sain  suunnilleen saman verran haukea. Tosin pisti hieman naurattamaan, kun kaverit menetti 2 proffaa/räsäsrä mieheen ja itse kelailin Minnowia millon mistäkin pusikosta. :-D Toinen huono puoli on minnowien kestävyys, sillä ainakin itselläni niistä lähtee maalit, kun hauki pääsee muutamia kertoja maistelemaan tai jos sattuu vähänkin kivistä pohjaa kaluamaan. Toisaalta kokonaan maalinsa menettäneellä valkoisella Minnowilla kaveri sai suurimmat haukensa tälle kesää! :-)

Bluery

Minun mielestäni paras viehe pöheikköön, vaikka ei yhtä hyvin ui kuin normaalit lusikat. Uittaminen voi olla joskus hankalaa, mutta kun sitä harjoittelee ja ottaa ohjeitten mukaisen tavan uittaa sitä, niin kyllä se pelaa.
"Kuivan maan kalastaja"  8)

Haukihunter

Quote from: esal on August 26, 2007, 21:22:55
Quote from: Haukihunter on August 26, 2007, 19:01:02
Luultavasti lukko ei hajonnut, Minnow Spoonin uintiliike tuppaa vain avaamaan lähes lukon kuin lukon. Onneksi tähän löytyy myös parannuskeino, laita uistinrengas Minnow Spoonin nokkalenkkiin. Sen jälkeen ei ole itselläni ole lukkoja avannut, ja luetun perusteella ei kovin monella muullakaan.
Kyllä se vaan hajosi kun peruke oli vielä siimassa, mutta lukon lanka oli murtunut ja lähtenyt menemään, saattaa olla myös että avannut lukon ja sitten heiton riuhtaisu tehnyt lopullisen armoniskun, joka repinyt langan.
Ei ole minnari minunkaan suosikki, mielummin käytän juuri ruohosuojattua proffaa.
Ruohosuojattu krokodile olisi varmaan tosi asiallinen.
Ahkera angler @ Mikkeli!

Morripoika

Eilen sain jonku vanhan mallin minnarista punanen maha keltainen kylki ja rusehtava selkä.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

haukikaappari

Magnum-kokone on ittelläni toiminu hyvin. Viime keväänä jään katkoman ruovikon päältä pysäytellen ja käsialaa vaihdellen kympin hauki.

duunari-91

Quote from: haukikaappari on February 20, 2008, 16:36:35
Magnum-kokone on ittelläni toiminu hyvin. Viime keväänä jään katkoman ruovikon päältä pysäytellen ja käsialaa vaihdellen kympin hauki.
Laitappa kuvaa tulemaan

easy

Quote from: Golfster on September 26, 2007, 13:15:25
Minnowi karkuuttaa tosiaan monet tärpit, mutta sillä pääsee sellaisiin paikkoihin, joista niitä tärppejä kans tulee. Esim. viime viikonloppuna käytiin kavereiden kanssa 3m kapealla metsäjoella, jossa vesi oli todella vähissä ja kasvusto sekä kaatuneet puut tekivät heittelystä todella haastavaa. Itse löin suosiolla Minnowin kiinni alkuunsa ja tärppejä tuli enemmän kuin kavereiden professoreilla ja räsäsillä, mutta ylös sain  suunnilleen saman verran haukea. Tosin pisti hieman naurattamaan, kun kaverit menetti 2 proffaa/räsäsrä mieheen ja itse kelailin Minnowia millon mistäkin pusikosta. :-D Toinen huono puoli on minnowien kestävyys, sillä ainakin itselläni niistä lähtee maalit, kun hauki pääsee muutamia kertoja maistelemaan tai jos sattuu vähänkin kivistä pohjaa kaluamaan. Toisaalta kokonaan maalinsa menettäneellä valkoisella Minnowilla kaveri sai suurimmat haukensa tälle kesää! :-)
Minun mielesteni (minun) minnowissa kala pystyy hyvin kiinni sillä koukku on iso .

kalailma

yhden minnarin omistan tällä hetkellä enkä silää hirveästi ole kalastanu, mutta yhen hauen silläkin olen onnistunut saamaan.
keksin keksijä keksi keksin, keksin keksittyään keksin keksijä keksi keksin keksityksi.

Migelis

Minäkin omisatan yhden Minnow Spoonin ja täytyy sanoa että matalissa vesissä missä on lummetta ja muuta kasvia se toimii erityisen hyvin.. Saimme kaverin kanssa 5 päivän aikana yhteensä 9 haukea 1,0-1,5 kg. Isompi Minnow Spoon toimi paremmin. :wink:

Ruohikonkoluaja-

Spooni on kyllä hyvä rehevässä paikassa.

kesällä sillä kalastelin pahat paikat ja tuli sillä fisua.
Hauki se olla pitää. :)

Pilkki Ukkonen

Minnow Spoon on meidän järvessä paras uistelu viehe! Isoimmat kalat ovat isän 8,6 kilonen ja minun saama 3,3 kilonen hauki  :-)

NiilaPa

Haukee tulee kyllä ihan mukavasti minnowilla. Parempiakin haukikuvia tiedän mutta en yhtään parempaa ruohouistinta.

El Dorado

Minnow spoon on mökilläni suosikki uistimeni. Saan 1 reissulta aina yli 2 haukea. Yhden yli 3kilosen hauen olen saanut Minnowilla.

SUURkalastaja jyväskyläst

Ei hele.
Syksyllä kävi kaverilla kyllä melkosta tuuria.
Oltiin toisen kaverin(käyttäjä Kalastan_) kanssa yritetty kymmeniä kertoja ootto-ongella ja heitellen kirree kesällä tosta läheisestä Köhniöjärvestä. Sit se yks kaveri meni sinne(oisko vielä ollu kesän eka reissu sinne) laitto minnowin siiman päähän ja alko pommittaa yleisen uimaranan laiturin vieree hauen toivossa. Sit neljäs heitto ja kala kiinni! Väsytyksen päätteeks ylös nousi kala, mutta ei kumminkaan hauki vaan kirjolohi ja painoo semmoset 1.5kg.
Minnowilla kirre :-o! Onko muut saanu? Veikkaanpa, ettei millään kirrejoella tule ihan heti mieleen laittaa minnowia siimanpäähän :roll:
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

El Dorado

Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on April 07, 2008, 16:09:40
Ei hele.
Syksyllä kävi kaverilla kyllä melkosta tuuria.
Oltiin toisen kaverin(käyttäjä Kalastan_) kanssa yritetty kymmeniä kertoja ootto-ongella ja heitellen kirree kesällä tosta läheisestä Köhniöjärvestä. Sit se yks kaveri meni sinne(oisko vielä ollu kesän eka reissu sinne) laitto minnowin siiman päähän ja alko pommittaa yleisen uimaranan laiturin vieree hauen toivossa. Sit neljäs heitto ja kala kiinni! Väsytyksen päätteeks ylös nousi kala, mutta ei kumminkaan hauki vaan kirjolohi ja painoo semmoset 1.5kg.
Minnowilla kirre :-o! Onko muut saanu? Veikkaanpa, ettei millään kirrejoella tule ihan heti mieleen laittaa minnowia siimanpäähän :roll:
Olen nähnyt myös tommoisen jutun. Olimme jossain järvellä, jonne istutetaan kirreä.
Sitten yks Vanha mies laittoi minnowin (ihan kirreä varten), sitten 5min päästä se ukko vetäs semmosen 2kg kirren ylös

haukikaappari

Quote from: Jann3 on February 20, 2008, 16:47:37
Laitappa kuvaa tulemaan

Kamera oli kotona. Ottaa vähä päähän joo.

eza1992

Quote from: haukikaappari on April 09, 2008, 16:52:59
Laitappa kuvaa tulemaan

Otit varmaan sitten kotona kuvia? Harva jättää kymppihauet kokonaan kuvaamatta...

haukikaappari

Quote from: Eza1992 on April 09, 2008, 16:54:33
Quote from: haukikaappari on April 09, 2008, 16:52:59
Laitappa kuvaa tulemaan

Otit varmaan sitten kotona kuvia? Harva jättää kymppihauet kokonaan kuvaamatta...

R&C

haukikaappari

Catch and Release, en viitti keikuttaa kympin kalaa kotiin kuvattavaksi ja sitte käydä nakkaas se takas vetee. Kala kärsii. Kalastamissani vesistöissä en ole ikinä kympin haukee saanu niin päästin sen takas että saisin sen siiman päähä joskus toiste.

tonko__

Quote from: kalakauhu on April 22, 2008, 21:43:27
Taas on minnow spoonin tehokkuus (pohjaan jäämättömyydessä) todistettu. Oltiin kavereitten kans kalassa ja niillä oli lähes kokoajan lipat joen pohjassa kiinni. Mutta minäpoika heittelin vain minnowia ja kehuin et kantsii ostaa tämmönen ruovikkouistin. kummatkin kaveit aikoivat ostaa semmosen lähiaikoina.

kyllähän se näin on.  mutta minä kun kerran yritin uittaa minnaria sellasessa 4-5 metriä syvässä kivikkopohjaisessa veessä aivan pohjan tuntumassa, niin sittenhän se viehe jäi kivien väliin. ei se aina auta se ruovikkosuojaus varsinkin tollasessa kohassa, jossa on paljon isoja kiviä pohjassa, joihin on suuri mahollisuus jäädä väliin kiinni.
sain onneksi sen irti pohjastä, mutta lähellä oli, että katkasen siiman suosiolla, ettei siima enempää vahingoitu.   :roll:

hauki_

Sinivalkonen minnari on. Mutta Haukea ei tuu niin hyvin Kuin inviciblellä  :wink:
Kalastuksen ongelma on se ettei siitä pääse eroon!

Vikke

Eileen ostin muutaman uuden Minnowin, niillä väreillä on ennenkin tullut, toivotaan että tulee vieläkin. :-)
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

pilkkiäijä

Minulla on kolmikoukkuinen sini7valkoinen Minnow Spoon ja sillä olen saanut vasta 1 hauen ylös asti. Se on ollut käytössäni jo varmaan 5 vuotta ja vasta viimekesänä sain sillä ensimmäiset kalat.
Olen kalastelijapoika!

SUURkalastaja jyväskyläst

On muuten melkosen sviddumainen uistin, kun tuppaa lukon aukasemaan. Viime sunnuntainakin yks luottominnareista jäi johonki lumpeesee, ku lukko oli auennu. Näköjään pitää uistinrenkaat vaihtaa pariin jälellä olevaan.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

saury

Joo itselläkään ei ole lukkoja aukaissut uistinrenkaiden lisäämisen jälkeen.