Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Matalauintiset vaaput ja jerkit.

Started by haukikaappari, April 13, 2008, 12:02:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

haukikaappari

Ittelleni oon nyt ostanu aika raskaan sarjan hyrräsetin ja aattelin uudistaa pakkia samalla.
Siis etsisin matalauintisia vaappuja ja jerkkejä. Hauelle pääasiassa.
Onko minkäänlaista kokemusta tällasista?
Ja toki voit listata hyväksi todettuja uistimia.

Mikko10

15cm Nilsu hitaalla uitolla
Prologicin 4-play jerkki ui todella matalassa
Westinsin 52g jerkit ui myös matalassa. Näillä olen itse kalastanut haukea matalasta vedestä.

Vikke

Abu Carcian Terminator ei sukella kovin syvälle, ja tunnettu viehehän se on monelle kalastajalle. Itse en kunnolla ole kumminkaan kyseistä vaappua vielä kokeillut, mutta monilta löytyy Terminaattorin osalta varmasti kokemusta.. Muut voivat tänne pistää enemmän kokemusta kyseisestä vaapusta, jos sellaisia on.

"Kuvia hyvistä haukiuistimista"- aiheesta löydät kuvan kyseisestä vaapusta. Olen pistänyt kuvan siitä lähi-aikoina, joten se on aiheen loppupuolella, kuvastahan voit sitten päätellä tarkemmin, kannattaako sellainen hankkia. Osoite aiheeseen on http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=15455.msg190928#new

Jos jotkut pistävät niitä kokemuksia enemmän, niin niistä varmasti saa tietoa myös.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

PenZa

Rapala Shallow mangumn on myös hyvä matala uintinen vaappu hauelle.
Varsinkin ahvenen värisenä se on toiminut tappavan tehokkaasti matalan veden puikkareille ja vähän isommillekin hauille.