Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mihin meinatte mennä kalaan tänä vuonnna

Started by osmanhauki, June 19, 2007, 21:23:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nykyttäjä

Kyllä vakaana pyrkimyksenä on päästä jonnekkin tunturilapin alueelle kalaan. Vaimo jo intoilee Muddusjärven kalastuksesta ja kieltämättä se oli kyllä kiva paikka käydä eikä kovin kaukana sivistyksestä.

][_äski

No kyllä se on tuonne lappiin lähettävä tänä vuonna. Aina haaveillu sinne pääsystä ja nyt kaveri lähtee oppaaks niin kyllä on vuoden kohokohta! :D Karhutunturille vai mikä nyt olikaan...

Nykyttäjä

Quote from: ][_äski on March 27, 2008, 19:59:42
Karhutunturille vai mikä nyt olikaan...
Jaa tuonne Naruskan tien varteen, vai onko Karhutuntureita muuallakin. Siellä on kyllä hyviä kalastusmaisemia.

Pete

Vakaana aikomuksena on käydä saaristomerellä, erinäisillä järvillä, Kalliovuorille heinä-elokuussa perhokalaan ja Kinkelinkosken KinkeliGroup-reissu elokuun aikana. Siinä jotain, muutoksia varmasti tulee, mutta tulkoon.

][_äski

Quote from: Nykyttäjä on March 27, 2008, 21:32:46
Quote from: ][_äski on March 27, 2008, 19:59:42
Karhutunturille vai mikä nyt olikaan...
Jaa tuonne Naruskan tien varteen, vai onko Karhutuntureita muuallakin. Siellä on kyllä hyviä kalastusmaisemia.

Sori, vääräpaikka! se oli hammastunturi. sinne pitäs nyt sitten elokuun - syyskuun aikana lähteä. jos joku on siellä siihen aikaan niin laittakaa privaa! tossa linkki:   http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/paikannimihaku.html?cx=3500534&cy=7620608&scale=40000&tool=siirra&query=hae&hakutapa=paikannimihaku&nimi=hammastunturi&osoite=&kunta=&isShown=&lang=FI

Salmo

Kalastusta ainakin seuraavilla alueilla: Paraisten merialue, Pirkanmaa ja Käsivarsi (Enontekiön kalastusalue & Tornio-Muoniojoen kalastusalue).

pilkkiäijä

Ei varmaan mitään isompia reissuja tule tehtyä tänä vuonna. Pisimmät tuonne merelle (150-250km), mutta huomenna pilkille Säkylän Pyhäjärvelle ja sinne on matkaa vähän yli 100km.
Olen kalastelijapoika!

Kuhastelija

Koskikalastusta nyt lähinnä varmaan kesällä ainakin seuraavilla koskilla:  Siuronkoski, Haihunkoski, Kuokkala, Viinikanjoki ja varmaankin myös Putajankoski.
Lisäksi ohjelmassa kuhastusta mökillä Pirkanmaalla, ahvenen lampikalastusta ja toivon mukaan merelle pääsisi kokeilemaan.

kiiski kanttori

mä olen menos perheen kans aura joelle :-)

Kuha-Eki

Toisvedellä (minkä rannalla meidän mökki on ) olis tarkoitus tutustua uusiin alueisiin ja ettiä uusia kalapaikkoja. Merelle en taida enää päästä, koska vedet tunteva sukulainen alkaa olla siinä kunnossa ettei voi lähteä enää kalaan.  :-(
Koukuttaako?

-Juippi-

Kesällä Savukoskelle enon mökille heittelemään haspelia.
Sen minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa.

Ihmevirveli

Alkukesästä lähden Kroatiaan ja siellä ajattelin kalastella jonkunverran. Elokuussa olen lähdössä enon, eiku sedän, eiku... no oli mitä sukua hyvänsä mutta kuitenkin hänen veneellään uistelureissulle Inarijärvelle. Ja lisäksi tietysti kalastusta tässä lähivesillä.
Allekirjoituksia ei tueta.

Perca

Tämänhetkisten suunnitelmien mukaan uusina paikkoina perhokalaan ainakin Nukarille, Lempäälän koskille, Tainionvirralle, Huopanalle sekä Juutualle  :-)

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Raidari

Tornionjoelle...ja joillekin koskille  :-)

Miquel

Eiköhän tuonne Lappiin Kuusamon tietämille salaiselle joelle ja kenties kitka- tai kuusinkijoelle.
Taimenta väsyttämään!

Shield

Pitäisi käyä tuolla kymillä, heti kun lohi vaan lähtee nousemaan. Sinne heittelemään punttiperhoa :|
Offtopic: tietääkö kukaan Kuusankoski, Jaala, Kouvola, Koria alueen lähellä olevia koskia(puolakankoskella olen käynyt)?? :?

Daiwa

Olen kalastanut jo noin yhdeksän vuotta, eikä ole kaukana tullut käytyä. Nyt pitäisi tänävuonna mennä pohjoiseen kalaan pyytämään taimenta ja harria.
No kerran on tullut jäämerellä käytyä kalastaa seitiä ja turskaa, tulihan sieltäkin 4 puolen kilon seitä, mutta eihän sitä reissua tosissaan otuttakaan   :-)

Sitten jotain pikkureissuja pitäisi tehdä jollekkin järvelle, että saisi omaa haukiennätystä kasvatettua, kun se on hävettävän pieni (2,5 kg :-D) monestihan se isokin on kiinni ollu, mutta niissäkin on ollut huonoa tuuria mukana.

- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

kalan_tappaja

Tänä kesänä lähdetään Torniojoelle lohta pyytämään.

Morripoika

Törmäsnivalle lohta soutaan juhannuksen jälkeen. Sitten heinäkuussa Saarijärvelle kuhaa etsimään. Hirvijärvellekki tulee varmaan isoveljen luo matkustettua ja kuhaa mennään sieltäkin hakemaan. Sitten näillä lähivesistöillä tulee kesäloma kulumaan.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Murmeli

Yksi reissu tehdään Pohjois-Ruotsiin heti kun koulut loppuu.