Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Särki välineistöä

Started by kalan_tappaja, April 14, 2008, 21:53:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalan_tappaja

Ensviikonlopun pilkkisaan pitäis koota hyvää välineistöä olen kuullut että kirkas morri käy hyvin särjelle kun on syönnillään..kertokaapas ,ja kerätään ylipäätänsä vinkkiä särjen pilkintään
tässä kuvaa omasta välineistöstä:

Ja sitten vähän tarkemmat kuvat pilkistä ja morrista:

Shark

Kirkkaat ja pienet morrit, venäläiset ylipäätään. Isolle särjelle maittavat myös esimerkiksi vihreät ja siniset mikrotasapainot.
Jovain.

kalan_tappaja

jep,tuota samaa morria löytyy itseltä myös pienempänä kokona

Qkkeli

PenZa

Minä olen huomannut särjelle parhaaksi väriksi kulataisen ja vihreän. Yleensä käytän kirkkaassa vedessä kultaa ja tummassa vihreää.
Jos nimenomaan särkeä yritän, laitan koukkuun valkoisen toukan koska olen huomannut sen toimivan selvästi muita värejä paremmin.
Vihreät toukat ovat toimineet myös, varsinkin kulta morrissa. Morrien kannattaa olla tarpeeksi pieniä ja huomattavasti pidemmän tapsin päässä kuin mitä sulla on tuossa kuvassa. Pilkki lasketaan pohjaan niin että morri jää vain 5-10cm pohjan yläpuolelle. Välillä kannattaa pöllyttää pohjaa.

Jos löydät pienen parven niin varsinkin isoja särkiä ei kannata karkuuttaa, sillä ne saattavat karkoittaa muut mukanaan. Suurissa parvissa ja huippusyönnillä karkuuttamiset eivät niinkään haittaa.