Mitä kaikkia kalastusvälineitä valmistat itse?

Started by Vikke, January 09, 2008, 18:13:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vikke

Yksinkertainen kysymys, mitä kaikkea kalastusvälineitä valmistat(tai osaat valmistaa) itse? Minä en oikeastaan tee kuin onkivapoja, perhoja ja täkyonkia pilkkireissuille.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

[T-R]Eke

Osaan tehdä  morreja(huonosti) ja sitten teen pilkkivapoja(lähinnä harrukkavapoja) Ja onhan sitä muitakin uistimia yritetty heikolla menestyksellä

Juseli

Torro

Jonkun näkösiä vaappuja oon tehnyt. Perhoja tulee tehtyä paljon ja niitä voin sanoa aika hienoiksi.
Jos perhohaavi ja perhorasia lasketaan kalastusvälineiksi niin ne on kans tullut tehtyä, melko hyvällä kädenjäljellä.
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Haukihunter

Lusikoita, vaappuja ja ootto-ongen osaan valmistaa mutta teoriassa muutakin.
Ja haaviin olen solminut havaksen itse.
Ahkera angler @ Mikkeli!

Tosimies

Perhoja, vaappuja.. En nyt tiärä mitkä lasketaan kalastusvälineiksi..
Lusikka aihioista olen tehnyt lusikoita, haavi ja nostokoukku on tehty ja myös perhorasia.

Pete

Perhoja, vaappuja, lusikkauistimia, pilkkejä, vapoja, haavi, nostokoukkuja, perholiivit, matikkapilkkejä, ootto-onkia, pilkkivapoja sekä perhorasioita. Kaikkia näitä yhdestä kappaleesta useampiin yksilöihin.

yoonas

Perhoja, vaappuja, liitsejä, morreja... Noin pääasiassa. Muutama pilkkionki ja ongen kärki tullut kanssa väsättyä. Seuraavaksi vuorossa pilkin teko kokeilut ja kenties kopiosorvi vaapuille. Meinaa vaan aika loppu kesken kun uudet projekti-ideat valtaa mielen ja pitäisihän sitä keretä sinne kalallekin :wink:

Kuhastelija

Perhoja olen sitonut, enimmäkseen liitsejä ja kuulapupia isän välineillä. Ala-asteen teknisen tunnilla muistaisin yrittäneeni vaapun valmistaa vapaana työnä, mutta kyseinen palikka on hukkunut jo jonnekin. Ylä-asteen viimeisenä teknisen työnä olisi suunnitteilla puisen koskihaavin valmistaminen, vaikka vapaputkikin himottaisi toki valmistaa itse.

perza

Vaappuja, jerkkejä, perhoja, heittoliitsejä, tasapainopilkkejä, pystypilkkejä, morreja, haavi, pilkkionki, nostokoukku...nuo nyt tuli lähinnä mieleen.
E: katiskoita, verkkoja, nuotan, rysän, pitkäsiiman...
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Hemulisoturi

Nostokoukkuja, pilkkivapoja, morreja ja perhoja on tehty.

Kuha-Eki

Vaappuja+lusikoita ym. pikkupyydyksiä on tullut tehtyä.
Koukuttaako?

hauki kone

Olen tehnyt eräänlaisen kelan jossa ei ole jarrua ja siimaa voi löysätä kelaamalla taaksepäin ja se on erittäin varma toiminen ja olisiko silllä mitään käyttöä kalastuksessa

Vikke

Quote from: Vikke on January 09, 2008, 18:13:37
Yksinkertainen kysymys, mitä kaikkea kalastusvälineitä valmistat(tai osaat valmistaa) itse? Minä en oikeastaan tee kuin onkivapoja, perhoja ja täkyonkia pilkkireissuille.
Lista pikkaisen muuttunut..

Vaappuja teen, jonkinlaiset pystärit onnistuu, tasureita jotenkin.. 8-) Toista vaappua aloitin tänään tekemään, mitä olen ikinä tehnyt. Abu Carcian Terminaattorin muotoinen, mutta eri väritys.. Punainen vatsa ja valkoinen selkä. Huomenna pitäis laittaa koukut ja muut tarvittavat, toivon, että huomenna valmistuu.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Murmeli

Laskeskelin, että vaappuja olen väsännyt n.15 kpl, perhoja about 150 kpl, morreja 50 kappaletta, 5 made pilkkiä ja muutaman pystypilkin. Kohta pystyy kalastelemaan vain itsevalmistamilla tavaroilla. Ainut pakollinen, mitä ei voi valmistaa taitaa olla siima.

Turismo

Vaappuja, muutama Loton Tyyppinen lippa kokeilu ja lusikoita.

Jokuvaiin

-Pystypilkkejä
-Pilkkivapoja
-Perhoja
-Koukkuja (puusta)
-Vaappuja (huonosti)
-Rapumertoja
-Katiskoja
-Sumppuja
-Lippoja
-Lusikka
-Nostokoukku (huonoja nämäkin)

Eli kaikkia nuita osaan tehdä, mutta aika kehnonlaisesti.

Miskala

Teen uistimia, kaikenlaisia täkykalastusvälineitä ja olen koonnut katiskoja. Kai sitä pitäisi myös tehdä pilkkivapoja talvea varten

JuP3

Vaappuja,morreja ja värikoukkuja. Perhonsidonta ja katiskantekokin onnistuu.
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

kemu

vaappuja,morreja,perhoja,nostokoukku,pilkkivapa,pilkkejä,täkyrakseja,onkivapa,lusikoita ja perhorasian.
olikohan tuossa kaikki?
Päätä päiväsi Rapalan uistimilla!

Pete

Tein muksulle koko perhosetin. Vapa, kela, pohjat ja heittosiima perukkeineen.
Kahva viinipullonkorkeista samoin butti, jarrullinen kela jostain vanhasta pilkkivavasta ja vapa on kärkiosa "isosta" perhovavasta. Toimii.

atter

Ihan hieno värkki. Itse osaan tehdä perhoja ja vaappujen tekoa aloittelen.
~atter~

Edu

Vaappuja, värikoukkuja oon kaverin luona tehny ja lusikoita.
...

Jolle

Perhoja, vaappuja, pari lusikkaa, värikoukkuja ja muutamia tasureitakin oon yrittänyt värkätä :roll:

Deeku

Vaappuja, värikoukkuja, lusikoita ja nostokoukun.
"Toi meni särki."
        ~3-vuotias poika rikottuaan maljakon.

wewwer51

morreja ,lusikoita ,perhoja,vapoja,pystyjä,tasareita,roikkoja ja pilkki mökkejä muokasin vähän laitoin kuvia repusta jonka kaverinkanssa väsäsin. joten katsokaa.
fishing rocks!

Larzaman

Mikset tänne foorumille ole yhtään kuvaa niistä laittanut?  :-)

Olli

Quote from: wwe-länsi pilkkijä on February 02, 2010, 17:01:03
no siksi,että kun kuva on surkeita. :-P ja niitä on paljon.

http://img189.imageshack.us/img189/5494/kuva0108.jpg
Ei tuo nyt niin surkea kuva ole. Laita vaan niitä kuvia, mukava katsella mitä kaikkea muut on värkännyt :)

Pike

• vaappuja
  • lusikoita
  • jerkkejä
  • lippoja
  • perukkeita
  • ruohosuojuksia

Ja osa noista on parempia kuin toiset.

Thunder

Vaappuja tulee pääasiassa tehtyä. Joskus harvemmin myös lusikoita,lippoja ja pilkkejä.