Vaikeustasot turnauksessa

Started by Mice, April 05, 2007, 19:33:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marsu

Helppo taso meni 3. yrittämällä nyt keskivaikean kimppuun!

Keskivaikeasta 3 kilpailua mennyt, oon pisteissä toisena 1 pisteen jääneenä johtajista

Shark

Helppo ja keskivaikea menivät ensimmäisillä yrityksillä. Vaikeaa olen nyt yrittänyt kerran, ainoana kohtuullisena pistesijana mustalammen neljäs sija. Ihan kohtuullisen vaikeaa.

Vaikeat paikat minulle ovat edelleenkin Rautupuro, Iso-Ruuhijärvi, sekä Taivallampi.  :roll: Ei Saarijärvikään helppo ole...

E: No nyt alkoi Taivallammelta löytyä kalaa: (vaikeustaso vaikea)

Jovain.

Shark

Paras sijoitukseni vaikeassa turnauksessa. Joukkoon mahtui peräti kaksi voittoakin. (Taivallampi, Rautupuro)
Jovain.

TukkaTapani

Pitkästä aikaa tuli pelattua vaikea turnaus läpi. Sijoitus kaikkien aikojen paras eli 3. Mustalampi ja Rautupuro vaikeita. Jospa voitto vielä joskus onnistuisi.

Shark

Quote from: Pilkkijuhani on October 23, 2007, 19:45:11
Pitkästä aikaa tuli pelattua vaikea turnaus läpi. Sijoitus kaikkien aikojen paras eli 3. Mustalampi ja Rautupuro vaikeita. Jospa voitto vielä joskus onnistuisi.

Heh, Mustalampi ja Rautupurohan ne ovat kaikkein helpoimpia!  :-D
Jovain.

Torro

Minulla on selvästi joku vanhempi versio koska turnauksessa ei voi valita kuin helpon tason.
Mutta mistäs sen uusimman saisi koska olen kyllä täältä sivulta sen uusimman ladannut.

Olenko jotenkin tyhmä vai ..... :|
Missäs versiossa nyt mennään?
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

rainiemi

Quote from: El'ToroRosso on October 23, 2007, 20:36:32
Minulla on selvästi joku vanhempi versio koska turnauksessa ei voi valita kuin helpon tason.
Mutta mistäs sen uusimman saisi koska olen kyllä täältä sivulta sen uusimman ladannut.

Olenko jotenkin tyhmä vai ..... :|
Missäs versiossa nyt mennään?
Hehe XD Sun pitää mennä eka helppotaso lävitte  :-D  Sitten pääset pelaan keskivaikeata turnausta ja sitten kun oot mennyt sen läpi niin pääset pelaamaan sitä kaikista vaikeinta turnausta  :wink:

Torro

LOL !!!
Eli toisin sanoen olen tosi tyhmä
:-D
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Härski

Sori nostosta...

Täällä on paljon puhuttu tosta vaikeustasojen epätasaisuudesta. Itsellänikin kävi siten, että tuon helpon pääsin ekalla, keskivaikean toisella kertaa (silti ylivoimaisilla pisteillä), mutta vaikeaa en ole edes viitsinyt pelata kertaakaan loppuun asti, kun 7 kisan jälkeen en ollut saanut pistettäkään. Yllättäen, koska vaikka edellisissä turnauksissa kalaa tuli hyvin, loppui nykiminen kuin seinään tällä vaikealla tasolla. Parivaljakko Happo-Olkkonen oli jokaisessa kisassa kärkikaksikkona, saaliit selkeästi isompia, kuin kolmannella tai neljännellä sijoittuneella.

Otinpa sitten eräässä kisassa ihan piruillakseni Hapon peesattavaksi. Puolentunnin kisan aikana seurasin äijää tiiviisti. Vaikka kokeilin lähes kaikki mahdolliset pilkki+syötti yhdistelmät, sain aika laihasti kalaa (muutama ahven ja kiiski). Kisan loputtua olin pudota tuolilta. Oma tulos (reilu 100 g) ei yllätänyt, mutta Happo sai lähes 10 kilon saaliin. Mitä vittua?

Ilmeisesti saa olla aika keisari, jos meinaa tuon vaikean vetää edes 5 parhaan joukkoon. Hiukan turhauttaa pelata, kun kalaa ei tule vaikka mitä taikatemppuja ja loitsuja yrittäis ;D

Shark

Quote from: Härski on December 26, 2007, 19:09:57
Sori nostosta...

Täällä on paljon puhuttu tosta vaikeustasojen epätasaisuudesta. Itsellänikin kävi siten, että tuon helpon pääsin ekalla, keskivaikean toisella kertaa (silti ylivoimaisilla pisteillä), mutta vaikeaa en ole edes viitsinyt pelata kertaakaan loppuun asti, kun 7 kisan jälkeen en ollut saanut pistettäkään. Yllättäen, koska vaikka edellisissä turnauksissa kalaa tuli hyvin, loppui nykiminen kuin seinään tällä vaikealla tasolla. Parivaljakko Happo-Olkkonen oli jokaisessa kisassa kärkikaksikkona, saaliit selkeästi isompia, kuin kolmannella tai neljännellä sijoittuneella.

Otinpa sitten eräässä kisassa ihan piruillakseni Hapon peesattavaksi. Puolentunnin kisan aikana seurasin äijää tiiviisti. Vaikka kokeilin lähes kaikki mahdolliset pilkki+syötti yhdistelmät, sain aika laihasti kalaa (muutama ahven ja kiiski). Kisan loputtua olin pudota tuolilta. Oma tulos (reilu 100 g) ei yllätänyt, mutta Happo sai lähes 10 kilon saaliin. Mitä vittua?

Ilmeisesti saa olla aika keisari, jos meinaa tuon vaikean vetää edes 5 parhaan joukkoon. Hiukan turhauttaa pelata, kun kalaa ei tule vaikka mitä taikatemppuja ja loitsuja yrittäis ;D

Parhaimmillaan olen ollut kaksikon Happo-Olkkonen jälkeen kolmantena vaikeassa turneessa. Koskaan en heitä seuraa.
Jovain.

Härski

Aika hieno fiilis, pari kertaa olen lyhyessä turnauksessa voittanut kisan. Silloinkin tosin puolet myöhästyi punnituksesta ja saaliit oli aika pienet. Esim. Siikakosken kisan voitin n. 2 kg:n tuloksella ja sain suurimman kalan, joka oli 449 g säyne. Eli aika heikoilla eväillä edelleen mennään. Eka kisavoitto tuli pohjalammelta, kukaan ei saanut haukea, joka yllätti ainakin mut. Voitin puolentoista kilon saaliilla. Vielä kun oppisi noita isoja kaloja saalistamaan, ni vois olla parempikin menestys.

Aappametsuri

Helppo taso meni ekalla yrityksellä läpi ja keskivaikea jollain 5 kerralla. Vaikeaa tasoa olen pelannu pari kertaa ja olen ollu korkeimmillaan sijalla 7. Tuntuu että kalojen saanti on niukempaa tuolla vaikealla tasolla. Normaali tasolla kalaa tulee, mutta vaikealla ei, vaikka olis hyvä kalapaikka / pilkki. Happoa ja Olkkosta en seuraa kisoissa, kun olen huomannu että vaikka ne saa kaloja niin minä en saa.

Aake

Helppo taso meni läpi ensimmäisellä yrityksellä, samoin Keskivaikea ja Vaikea meni läpi 3yrityksellä  8-)
FPT I

Jabetsu75

Mukavahan niitä oli pelata.
Helpon tason pelasin lävitse tttliin 43/44 pistettä, keskivaikea melkein yhtä suvereeniin tyyliin ja vaikea kohtuu tiukasti, mutta silti lävitse harmaan kiven.
O Tempora o mores

Luupää

Helpon tason voitin ensimmäisellä yrityksellä ja aika selvästi. Keskivaikea meni myös ensimmäisellä yrityksellä läpi. Ja vaikeastakin tuli voitto ensimmäisellä yrityksellä, kolmen pisteen turvin.

Aappametsuri

Rupes tässä pari päivää sitten mietityttämään tuo vaikeimman tason todellisuus. Olin pohjalammella pilkillä ja vain ahventen kpl määrä hyväksyttiin. Mulla söi koko ajan ja pari pääsi vain irti. lopputuloksissa olin vasta neljäs 20 ahvenella ja happo voitti kisan 34 ahvenella 15 min kisassa. Miten tämä on mahdollista?

Shark

Quote from: Aappametsuri on March 17, 2008, 21:59:46
Rupes tässä pari päivää sitten mietityttämään tuo vaikeimman tason todellisuus. Olin pohjalammella pilkillä ja vain ahventen kpl määrä hyväksyttiin. Mulla söi koko ajan ja pari pääsi vain irti. lopputuloksissa olin vasta neljäs 20 ahvenella ja happo voitti kisan 34 ahvenella 15 min kisassa. Miten tämä on mahdollista?

Ehkäpä pilkit pystypilkillä tai mormyskalla? Niillä pilkkiessäsi joudut lähes aina yhdenkin kalan tulon jälkeen vaihtamaan toukan, ja siinä sitä aikaa kuluu.
Jovain.

Aappametsuri

Joo kuparipystyllä pilkin ja punasella toukalla. Siinä toukan asettelun kanssa sitä aikaa vissiin kuluu. En kokeillu tasaria, kun ei niillä joka kelillä saa kalaa.

Aappametsuri

Tuntuu varsin epätodelliselta tuo vaikein taso. Enemmän on menestyminen tuurista kiinni, kun pilkkimis taidosta. Keskivaikea taso on sellainen todentuntunen tuon kalan saannin osalta. Esim. tuo Lehmilampi. Keskivaikealla tasolla 30 min kisassa kupari pystyllä ja vihreällä toukalla melkein 8 kg kalaa. Sitten vaikealla tasolla vaivoin 3 kg kalaa. Voittaja sai melkein 7 kg. Vuodenaika oli sama molemmissa kisoissa samoin kun pilkki ja syötti. Tuossa kalan tulossa ei minun mielestäni saisi olla noin suurta vaihtelua heti, kun vaihtaa vaikeusastetta.

Morripoika

Quote from: Aappametsuri on April 22, 2008, 16:11:34
Tuntuu varsin epätodelliselta tuo vaikein taso. Enemmän on menestyminen tuurista kiinni, kun pilkkimis taidosta. Keskivaikea taso on sellainen todentuntunen tuon kalan saannin osalta. Esim. tuo Lehmilampi. Keskivaikealla tasolla 30 min kisassa kupari pystyllä ja vihreällä toukalla melkein 8 kg kalaa. Sitten vaikealla tasolla vaivoin 3 kg kalaa. Voittaja sai melkein 7 kg. Vuodenaika oli sama molemmissa kisoissa samoin kun pilkki ja syötti. Tuossa kalan tulossa ei minun mielestäni saisi olla noin suurta vaihtelua heti, kun vaihtaa vaikeusastetta.
Oletko varma, että saisit aina keskivaikealla tasolla  melkein 8kg kalaa? Ei tässä pelissäkään syönti ole aina samanlainen! Vaikka olisit kuin hyvä pilkkimään, kalaa et voi pakottaa ottamaan tässäkään pelissä aina, vaikka taso olisikin esim helppo. Ei kala syö aina.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

kirjolohikäärme

Enmpä oo muten ikinä pelannu turnausta kaikila tasoilla läpi. Pitääpä ottaa urakaksi.  :-)

Helppoa ja keskivaikiaa oon pelaillu.
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Aappametsuri

Quote from: morripoika on April 22, 2008, 16:38:52
Quote from: Aappametsuri on April 22, 2008, 16:11:34
Oletko varma, että saisit aina keskivaikealla tasolla  melkein 8kg kalaa? Ei tässä pelissäkään syönti ole aina samanlainen! Vaikka olisit kuin hyvä pilkkimään, kalaa et voi pakottaa ottamaan tässäkään pelissä aina, vaikka taso olisikin esim helppo. Ei kala syö aina.
Eihän se kala aina syö. Alkaishan se maistumaan puulta, jos aina tulis 30 min se 8kg kalaa, mutta liian harvoin tuntuu sattuvan tietokonepelaajille tuo huono syönti varsinkin vaikealla tasolla. Silloin, kun mulla ei syö niin Happo vetelee pussin täyteen kalaa minun vieressä ja itellä pussi lepattaa tuulessa. Ei paljon naurata. Eikä siinä pilkin vaihto tunnu auttavan. Keskivaikea taso menee jo helposti läpi. Parhaimmillaan sain 53 pistettä, mutta kun vaikeaa tasoa pelaa niin mikään ei onnistu ja näin käy yleensä aina. Kerran meni hyvin, kun olin viides ja sain 33p ja hävisin kolmos sijasta 2 p, mutta mukana oli sitä kuuluisaa tuuria.

Allu-Santeri

Helppo mentiin nyt taas läpi kerta heitolla kun uusi versio tuli ja ei päässytkään suoraan vaikealle pelailemaan. Onneks ei tullut helpolla nytkään mitään kaloja, jotka olisi halunnut ennätyksiin.
Sama vire jatkui sitten keskivaikeallakin. Murskavoitto tuli 3 järvestä ja muut olikin ihan perus voittoja melkeinpä.
Tässä tulos keskivaikealta tasolta:

Kohtuu ylivoimainen voitto.  :roll:

Vire kesti loppuun saakka.   :mrgreen:

jawa75

Helppo ja keskivaikea meni molemmat tokalla yrittämällä läpi. Huvittaa keskivaikealla oli Mustalammen suurin kala kilpailu. Nyt pitäis saada vaikea läpi mutta kahden ekan kisan jälkeen oon vielä nollilla.

Janxu

no pääsin tuon helpoimman ekal läpi ja sit olen pelannut sen viel pari kertaa läpi et jos sais vaikka ne voittamat pilkit kans käyttöön mutta höpöhöpö..yhtään voittopilkkien en ole saanut seuraavalle tasolle tai mihinkään muuhunkaan käytettyä..saako siis udella miksi?noi kisat ole voittanut ihan täysin pistein joka kerta..

jawa75

Onko kukaan kellottanut kuinka kauan menee kun laittaa pilkin veteen, kala kiinni, väsytys ja kalan irroitus? Hiukan epäilyttää kun koneen pilkkijä veti 39kpl kalaa 15min kisassa. Jos laskee että väkisinkin menee 30sek paikalle siirtymiseen ja reiän poraamiseen ja toiset 30sek poistumiseen niin samalta reiältä pitäis kaikki kalat saada ja aikaa jä 14min. Aikaa jää noin 21sek per kala, yhtään irronnutta ei parane tulla. Pystypilkillä on tarvinnu pilkkiä kun on saanut kiiskiä ja särkiä, joten matoakin on tavinnu valillä korjata ja vaihtaa. Onko kellään kokemuksia vielä kovemmista lukumääristä?

Satunnaikalastaja

Quote from: jawa75 on May 08, 2008, 17:52:06
Onko kukaan kellottanut kuinka kauan menee kun laittaa pilkin veteen, kala kiinni, väsytys ja kalan irroitus? Hiukan epäilyttää kun koneen pilkkijä veti 39kpl kalaa 15min kisassa. Jos laskee että väkisinkin menee 30sek paikalle siirtymiseen ja reiän poraamiseen ja toiset 30sek poistumiseen niin samalta reiältä pitäis kaikki kalat saada ja aikaa jä 14min. Aikaa jää noin 21sek per kala, yhtään irronnutta ei parane tulla. Pystypilkillä on tarvinnu pilkkiä kun on saanut kiiskiä ja särkiä, joten matoakin on tavinnu valillä korjata ja vaihtaa. Onko kellään kokemuksia vielä kovemmista lukumääristä?

Vaikealla tasolla 15 min pelissä Olkkonen veti kalan ylös arviolta noin joka 15 sekunti reiällä istuessaan, mukaanlukien mahdolliset pilkinvaihdot ja toukatukset, joista en tiedä. Tästä huolimatta se kairasi ainakin 4 reikää. Tuli kyllä mieleen että jos tuolla tahdilla kaloja nostaa, miksi vielä useaan otteeseen vaihtaa reikää.

Kala_JP

Helppo ja keskivaikea meni mutta vaikeaa en oo päässy ku happo kiskoo jotai  2 kilosii haukii
Fisustaja

Jabetsu75

Morientter.

Ajattelinpa laittaa vaihteeksi viestiä.

Piti pelata uudestaan nuo turnaustasot lävitse uuden version 0.6 kunniaksi ja tässäpä sitten screenshottia viimeisentason läpäsystä:

O Tempora o mores

(M)

Sellainen juttu tuli tuosta yksinpelistä huomattua, että vaikeakin vaikeusaste on erittäin helppo päästä läpi niin että aina kun joku järvi rupee meneemään päin peetä niin voi alt F4:llä sulkea ohjelman ja pääsee aloittamaan sen järven alusta, itsellä se ainakin toimisi. Näin voi yrittää kyseistä järvee vaikka kuinka monta kertaa kyllä siitä tuurilla joskus hyvä tulos tulee. En tiedä onko tämä reilu tapa tehdä se, omasta mielestäni ei.

Niin ja eihän tätä tietenkään kukaan tee, EIHÄN?

Niin ja ne jotka tätä eivät vielä tienneet eivät toivottavasti ota oppia.