Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mikä katiska?

Started by hauki_, March 06, 2008, 16:03:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hauki_

Kevväämmällä aatelin ostaa oman katiskan, jonka lasken joen suvantoon jossa on Haukia, Ahvenia, Särkiä, säyneitä ja Satunaista taimenta. Eli minkälainen Katiska ois hyvä nuista Kivikankaan katiskoista?
Kalastuksen ongelma on se ettei siitä pääse eroon!

klobben

Lokka!, sillä saat varmasti!

Remhauler

WEKE tai vastaava

Tai siis omaan käyttöön tehty lisenssi versio kaksinieluisesta. Kokemusta on myös "Lokka" mallista(Laatikkokatiska). Kyllä noilla kummallakin kalaa saa, kun paikka oikea. Tämän kevään kutupyyntiin olen tehnyt kaksi matalan veden laatikkokatiskaa 100x75x35 joihin teen pohjaan painettavan 5m johdeaidan(ohtiksen) kanaverkosta. Niistä ei ole vaaraa linnuillekaan, kun ne tulee 0,5m syvään kutumatalaan.

Pari otosta kahden eri mallin katiskan saaliista, kun pullasyöttiä käytin niissä. Kuvassa kahden päivän saalis, kun koin koukkuja joka toinen päivä. Viimeisen koukkupäivän loppukatselmus saaliit ja pyyntilaitteet "smirnassa".

Daiwa

Pietarin katiska. On mulla kestänyt hyvin. Ei mitään muuta miinusta kun pidikkeet irtoaa joskus, mutta siihen voi rautalangasta tehdä paremmat. Ja ei maksa paljoo.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

kuhakalastaja

weke-katiska kannattaa.  :wink:
Professor toimii aina, kelillä kun kelillä!

jompsu

weke on huippu mut aika kallis. jos oot valmis maksamaan katiskasta 100euroo ni osta ihmeessä weke.
tä...?

Acke

Quote from: ere on August 24, 2008, 12:08:15
saako wekellä semmosesta järvestä kalaa?
mistä ei perus koottavalla mökkikatiskalla tule yhtään kalaa?

Kyllä minä oon saanu järvestä wekellä kalaa. Markkinoiden paras katiska!

Daiwa

Quote from: Kuhiska on January 23, 2009, 20:45:32
Quote from: ere on August 24, 2008, 12:08:15
saako wekellä semmosesta järvestä kalaa?
mistä ei perus koottavalla mökkikatiskalla tule yhtään kalaa?

Kyllä minä oon saanu järvestä wekellä kalaa. Markkinoiden paras katiska!
No empä minä ainakaan menis sanomaan, että wekellä sais kalaa järvestä, jos ei millään muulla katiskalla ole aikaisemmin saanut kovan yrityksen jälkeen.

Tuossa on pari katiskaa, jotka on hintaansa nähden tosi hyviä. Lisähoukutuksena voit laittaa katiskaan vaikkapa mäskiä, niin lahnat, särjet ja säynet kyllä kiinnostuvat. Tuo alempi katiska on ainakin mulla toiminut todella hyvin lahnan pyynnissä.
http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=1514
http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=1524

- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

simpo