Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kaiku soutuveneeseen

Started by Turismo, May 04, 2008, 21:54:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Turismo

Terve!

Oon laittamassa kannettavaa kaikua(eagle cuda 242 portable) savolais malliseen lasikuituveneeseen. Toimiiko ton laitteen imukuppi anturi hyvin suoraan peräpeilissä vai kannattaako tehdä joku teline anturille ? tietäs jo etukäteen et alanko rakentelee jotain viritystä. :)

_ussi

Itsellä puusta tehty teline taaempiin airon hankaimiin käyvä. Ihan hyvin toimii ja kun on useammassa järvessä veneitä niin helppo liikutella (se idea siinä kannettavassa kaiussa varmaan onkin). Jostain kuulin että imukuppikin olisi toiminut lasikuituveneessä, edellyttäen tasaisen ja suht puhtaan kiinnityskohdan..

Turismo

kiitoksia!

Varmaan aluks joutuu käyttämään peräpeilikiinnitystä mut toi hankainkiinnitys kuulostaa iha hyvältä idealta. pitää kans rakennella teline.. ainakin nopeempi laittaa paikoilleen =)

VÄISKI

Hyvin on ainakin itsellä pysynyt imukupilla varustettu luotain kiinni lasikuituveneessä, kunhan on tasainen pinta. Joskus kovasti ajettaessa saattaa irrota, mutta äkkiäkös sen takaisin laittaa. Ja mitä pidempään anturi on veneen perässä kiinni, sen paremmin se pysyy koska alipaineen ansiosta anturi on kuin liimattu veneeseen.   
><((((('>

Turismo

nyt sain kaiun hommattua. tuli sittenki cuda 168 portable, varmaanki riittävä mun tarpeisiin. Huomenna sit mökille koittamaan mite toimii! tuskin mulla anturi ainakaan nopeuden takia hirveesti irtoilee ku soutamalla meen =)

kojamo

itelläni on Eagle 242 cuda kaikuna anturi on alumiini putken päässä kiinni puristimilla ja näyttö on hankaimen kiinnikkeeseen tehdyssä telineessä :-D