Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

perhoilu uudelleen aloitus.. kys. millainen kela ja vapa kyseessä?

Started by unatco, May 07, 2008, 11:51:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

unatco

jeps.. tänään ehkä korvensuunkoskelle koittamaan perhoa, kun sellaiset vermeet kaivoin esille..

Mitä sanotte onk tällä mitään virkaa? kela on : okuma 280S ja vapa on 2 osainenron thompson ja siin lukee "--steelhead--  90% graphite lehgt 9' - 270cm AFTM 5-6"

olen saanut tän joskus 7v sitten.. ja näillä on nostettu varmaan 2 kalaa :D
Kalastus ei ole vain harrastus, se on elämä !

Torro

Ei ole nuista kokemusta, mutta kyllä varmasti toimii ihan hyvin jos sulla on kunnon siima. Kelallahan ei periaatteessa ole kalastuksessa mitään merkitystä, se on vain siimavarasto. Tärkeää on vavan ja siiman yhteistoiminta. Korvensuu on verrattain pieni koskikohde, joten rullausheitto on käytännöllinen, koska puut roikkuvat kosken päällä. Jos siima on luokkaa suurempi kuin setti itse, lähtee rullauskin paremmin.
Voi sitä perhojen määrää, mitä ahneuttani olen yliolanheitolla puihin jättänyt Korpparilla
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Vikke

Jos olet saanut kaksi kalaa, niin oletko myös kalastanut niillä vähän? Ajattelin, että vaikka olisivatkin 7- vuotta vanhat, mutta ei paljon käytetyt, niin ihan hyvin voivat vielä pelittää.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Larvaaja

No ei tuo kalojen määrä taikka vapojen ikä tee noista yhtään huonompia kuin nykypäivän uudet Visvat (Vision) taikka vastaavat, kyllä huono vapa on huono jo ekana päivänä...
Itse kalastan 20+ vuotta vanhoilla vavoilla ja keloilla, parempia ja tunnokkaampia nuo on kuin nykypäivän nopeat ja jäykät pituuslingot.

Katso vain että heittosiima ei ole lohkeillut, jos ollut tuon 7v kelalla niin varmasti melkonen koppura ja kelluntakin voi olla varsin heikkoa...joten pesaise se haalealla saippuavedellä=paskat veke...sitten jos on jotain siimanhoitoainetta niin sitä pintaan kokomatkalle ensin ja sitten jollakin rievulla liiat veke...

Mitä noilla Thompsonin vavoille itse heittänyt niin:
+ heittää taivaanrantaan
- nopeita ja siten kauheita kankia
- jäykkyydestä johtuen tapsit paukkuu ja väsytyskin on niin ja näin
- soveltuvuus rullausheittoon ei kyllä sieltä parhaasta päästä

Mutta, kyllä noilla kamoilla perhostelee ja samalla voi tutkiskella minkätyylistä vapaa seuraavaksi hankkii jos tuo ei miellytä

unatco

Quote from: Vikke on May 07, 2008, 15:47:17
Jos olet saanut kaksi kalaa, niin oletko myös kalastanut niillä vähän? Ajattelin, että vaikka olisivatkin 7- vuotta vanhat, mutta ei paljon käytetyt, niin ihan hyvin voivat vielä pelittää.

olen kalastanut näillä todella vähän..

Quote from: Larvaaja on May 08, 2008, 09:21:36
No ei tuo kalojen määrä taikka vapojen ikä tee noista yhtään huonompia kuin nykypäivän uudet Visvat (Vision) taikka vastaavat, kyllä huono vapa on huono jo ekana päivänä...
Itse kalastan 20+ vuotta vanhoilla vavoilla ja keloilla, parempia ja tunnokkaampia nuo on kuin nykypäivän nopeat ja jäykät pituuslingot.

Katso vain että heittosiima ei ole lohkeillut, jos ollut tuon 7v kelalla niin varmasti melkonen koppura ja kelluntakin voi olla varsin heikkoa...joten pesaise se haalealla saippuavedellä=paskat veke...sitten jos on jotain siimanhoitoainetta niin sitä pintaan kokomatkalle ensin ja sitten jollakin rievulla liiat veke...

Mitä noilla Thompsonin vavoille itse heittänyt niin:
+ heittää taivaanrantaan
- nopeita ja siten kauheita kankia
- jäykkyydestä johtuen tapsit paukkuu ja väsytyskin on niin ja näin
- soveltuvuus rullausheittoon ei kyllä sieltä parhaasta päästä

Mutta, kyllä noilla kamoilla perhostelee ja samalla voi tutkiskella minkätyylistä vapaa seuraavaksi hankkii jos tuo ei miellytä

juu siima ihan hyvässä kunnossa, ja pesin sen siiman myös.. en huomannu lohkeilua ym.. kelan purkasin ja jynssäsin vanhat rasvat pois, ku olivat kovettuneet, ja pistin uutta vaseliinia tilalle..

vois mennä korvensuuhun koittaa joku päivä ku kerkee..

unatco

Jibii ! :D Eka lohikala perhovehkeillä tänään, n. kilonen \ 52cm taimen nousi ylös Korvensuusta, ja kirre oli pienen hetken päässä.

Ja perhona oli Red Tag muunneltuna keltasella perällä jonka sitosin iha ite

Kyl nyt on hyvä mieli, ja innostuin tämänpäiväsestä niin kovasti, että pakko mennä tällä viikolla uudestaan, kun ostin 2 kpl 3 tunnin lupaa ni pakko ne on käyttää :)