Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Bete Lotto

Started by welho, May 18, 2006, 17:00:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kirjolohikäärme

Quote from: Yuz on May 19, 2008, 11:51:25
Kuinkas nuo maalit ovat teillä haukien käsittelyn jälkeen pysyneet? Jotenkin naarmua tulee todella helposti. Viikonlopun jälkeen (7 haukea, jos karkuutukset lasketaan) perjantaina ostettu punapilkkuinen ruskea Lotto on aivan naarmuilla.
Kyllä nuissa Lotoissa on aika pehmeä se lakka siinä päällä. Siihen sais vaikka kynnellä kunnon naarmun, eli muutaman hauen jälkeen se saattaa olla jo huonossa kunnossa.
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Akatora^

Oon kans täältä pohjanmaalta ja kyrönjoesta en oo lotolla ainakaa vielä  saanu yhtään kalaa. Ja värinä on se kaikkien hehkuttama 9 grammane oranssi jossa mustia täpliä.
Kumpi oli ensin: ruoho vai kala?

Torro

Quote from: Akatora^ on May 19, 2008, 21:44:56
Oon kans täältä pohjanmaalta ja kyrönjoesta en oo lotolla ainakaa vielä  saanu yhtään kalaa. Ja värinä on se kaikkien hehkuttama 9 grammane oranssi jossa mustia täpliä.
Vika alkaa olla kalastajassa :-D
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Akatora^

Kyllähän mussa niitä vikoja riittää. :-) Mut oon jopa saanu kalaa kaikilla muilla uistimilla mitä mulla on, paitsi just lotoilla :wink:
Kumpi oli ensin: ruoho vai kala?

Morripoika

Quote from: Akatora^ on May 20, 2008, 15:47:46
Kyllähän mussa niitä vikoja riittää. :-) Mut oon jopa saanu kalaa kaikilla muilla uistimilla mitä mulla on, paitsi just lotoilla :wink:
Kyllä se on varma, että lotoissa se vika ei ole. Eli sillon sen täytyy olla jossain muussa. Ehkäpä et vaan osaa kalastaa lotoilla. ihme, jos et osaa..
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Migelis

Eilen kalastin muuramenjoella Bete Lotolla http://www.nilsmaster.fi/fi/bete/bete_lotto.htm juuri tuon värinen eikä tärpin tärppiä..
Ehkä kannattaa joku muu väri ostaa.. Itse en ole saanut mitään Bete Lotolla.. :-P

Mind_Flayer

Quote from: Migelis on June 02, 2008, 10:05:15
Eilen kalastin muuramenjoella Bete Lotolla http://www.nilsmaster.fi/fi/bete/bete_lotto.htm juuri tuon värinen eikä tärpin tärppiä..
Ehkä kannattaa joku muu väri ostaa.. Itse en ole saanut mitään Bete Lotolla.. :-P

Voithan tietysti jonkun toisenvärisenkin ostaa, mutta kannattaa ottaa muutkin asiat kuin uistimen väri huomioon. Uittotekniikka, sääolosuhteet, syöntiajat jne. vaikuttavat myös kalan ottihalukkuuteen ja uistimen väri on vain yksi pieni osa siitä.

PäSSi

Quote from: kalakauhu on May 19, 2008, 21:54:28

Sulla on vain käynyt huono mäihä... Itse uskon lottoon, kuin raamattuun!  :-D
Jep, tosi huono mäihä... Itse saan sillä lähes joka paikasta. Viime vuonna kun kalastin kirreä niin lähes joka heitolla nyki. Kirrejä ei vain saanut tartutettua, koukun koossa taisi olla syy?
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

Morripoika

Quote from: [Machine][tjp] on June 02, 2008, 14:29:27
Quote from: kalakauhu on May 19, 2008, 21:54:28

Sulla on vain käynyt huono mäihä... Itse uskon lottoon, kuin raamattuun!  :-D
Jep, tosi huono mäihä... Itse saan sillä lähes joka paikasta. Viime vuonna kun kalastin kirreä niin lähes joka heitolla nyki. Kirrejä ei vain saanut tartutettua, koukun koossa taisi olla syy?
Jos kalastit 6g lotolla niin koukussa vika, mutta jos 9g vika on sinussa.

Mässy

Onkos teillä kokemuksia tuosta pienimmästä lotosta?
Ajattelin vain, että voisi käydä ostamassa sen.
Kuhan kalastus <3<3<333

Rambo-Jonne

Pari päivää sitten pienimmällä Lotolla harjus ja hauki, kyllä tuo aivan soiva peli on.

SUURkalastaja jyväskyläst

Quote from: Kalastan_ on June 03, 2008, 13:47:24
Helekutin hyvän näkönen, itsekkin kaupassa käynyt monesti mielessä, että pitäsköhän ostaa. Monesti olen sitä hypistellyt..
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Morripoika

Omistan tuon pienimmän koon (6g), mutta yhtään kalaa en ole sillä saanut ,ei ole kyllä paljon uittoaikaa saanutkaan. Kyllä tuo 9g on paras omasta mielestä.

Kaivo

Quote from: morripoika on June 03, 2008, 14:07:42
Omistan tuon pienimmän koon (6g), mutta yhtään kalaa en ole sillä saanut ,ei ole kyllä paljon uittoaikaa saanutkaan. Kyllä tuo 9g on paras omasta mielestä.

Kaikista Loton kokovaihtoehdoista (6 - 9 - 12 - 15 g) pienin on ominaisuuksiensa puolesta mielestäni lähimpänä peruslippoja. Sen runko on suhteellisen kapea, mutta lippaosa on yhtä suuri kuin 9 gramman mallissa. Tämän takia pikku-Lotto kiertää siimaa selvästi isompia Lottoja enemmän. Leikaria kannattaa siis ehdottomasti käyttää.

Lipan siimalenkin voi taivuttaa pihdeillä yläviistoon. Viehe ei tällöin pääse uidessaan pyörähtelemään kokonaisuudessaan ympäri, ja kiertyminen loppuu käytännössä kokonaan.

-- Kaivo

PäSSi

Lotolla tuli eilen  mukavasti 2 haukea tänään tullut yksi hauki ja sekin lotolla

PäSSi

No nyt se sitten tapahtui eilen illalla. Elikkäs kun tuuli niin paljon että lotto jotenkin oudosti kiepsahti tuulen takia puuhun. Tietys minussakin oli pientä vikaa sillä yritin heittää liian tarkasti rantaa pitkin  :cry:. Uuden ostan heti kun tulee vastaan :roll:

Per*ele, tänään meni se ainukainen PU-24 Lotto pask*ks. Kyrsii aika pahasti! Se runkolangan lenkki missä se koukku on kiinni väänty ulos ja on nyt auki ja koukku lens johonki järvee. Hemmetin hyvä viehe, huomenna ostamaan heti pari Lottoa.

Molopääklaani

El Dorado

Kyllä se Papukaijan värinen Bete Lotto on kesän luotto viehe. :-)

Murmeli

Pienimmällä kuuden gramman lotolla tuli viime reissulla eniten ahventa.

Fisu95

Itelläni ei ole ollu, mutta nyt meinasin hommata, minkäköhän värine kandeis ostaa?  :?
Peetukin sanoo niin!

vainaja

Mitä kalaa meinaat pyytää? Ainakin kirjolohen ja taimenen pyynnissä on kunnostautunut sellainen kokopunainen mustapisteinen lotto.

Fisu95

Lähinnä haukea ja ahventa :mrgreen:
Peetukin sanoo niin!

Piksu

Quote from: Fisu95 on June 09, 2008, 11:35:08
Itelläni ei ole ollu, mutta nyt meinasin hommata, minkäköhän värine kandeis ostaa?  :?
Juu sitä samaa minkä väristä lottoa kannatais ostaa,Kirjolohelle ja ahvenelle?
Toki saa kertoa kummalekkin oma väri nimittäis ostan kerralla uuseemman.
Meinasin ostaa puna pohjasen ja mustilla pilkuilla,mutta kysytääs täälläkin vielä.

Quote from: [Tkk]Piksu on June 10, 2008, 22:22:47
Quote from: Fisu95 on June 09, 2008, 11:35:08
Juu sitä samaa minkä väristä lottoa kannatais ostaa,Kirjolohelle ja ahvenelle?
Toki saa kertoa kummalekkin oma väri nimittäis ostan kerralla uuseemman.
Meinasin ostaa puna pohjasen ja mustilla pilkuilla,mutta kysytääs täälläkin vielä.
Kyllähän tuo mainitsemasi on tappokone ahvenelle!
Toinen hyvä väri ahvenelle ja kirjolle tummemmissa vesissä on tuo ruskea+ mustat raidat. :wink:

Molopääklaani

JereJ

Mun lotosta (PU-24, eli punanen mustilla pilkuilla) lähti pala maalia kyljestä. Noh, kait se pelittää viel.

sube

Tänää kävin ostamassa tommoisen BRG-11 silver loton. Melkeen saman värinen kuin PU-24, mutta pisteet ovat keltaisia. Meen koskeen kalastaa ja toivottavasti tulee kirjolohia :)

TeroPee

Tuliks sitä kirjoa? mul on kans toi 9g BRG, ja kerran oon käyny sitä metsälammella heittelemässä, tuloksetta.
Minkälaisiin vesistöihin tää väri kävis, onko kellään kokemusta?
If ya gonna be dumb, ya gotta be tough

Mind_Flayer

Quote from: TeroPee on June 19, 2008, 15:46:47
Tuliks sitä kirjoa? mul on kans toi 9g BRG, ja kerran oon käyny sitä metsälammella heittelemässä, tuloksetta.
Minkälaisiin vesistöihin tää väri kävis, onko kellään kokemusta?

En tiedä toimiiko yleisesti, mutta itse olen huomannut, että tummat värit toimii tummissa vesissä ja kirkkaat ja räikeät värit kirkkaissa vesistöissä.

Orjatar

[/quote]

En tiedä toimiiko yleisesti, mutta itse olen huomannut, että tummat värit toimii tummissa vesissä ja kirkkaat ja räikeät värit kirkkaissa vesistöissä.
[/quote]

Juu minulla vähän sama käsitys tuosta. Tietenkin vielä ilma vaikuttaa siiheen esim. pilvisellä/hämärtävällä säällä kirkkaassa vedessä vähän tummenpaa.
Lotoista vielä niin jos yhden saa valita niin se olis tuo punainen mustilla pisteillä. Ainakin itsellä toiminut parhaiten nuista ja kokona 9g.
Kunnia on häviävää. Maine on ikuista.

vainaja

Kävin tänään ostamassa ambulanssin värisen 9g loton. Ei löytyny kotipaikkakunnalta ni piti torniosta asti käydä ostamassa... :-o