Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Koukun kärki...

Started by Merellinen, January 26, 2003, 11:44:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Merellinen

En ole varma onko täällä jo tästä aiheesta keskustelua, mutta...

Onko omien kokemuksienne perusteella väliä näkyykö koukun kärki syötin alta?

Välillä tuntuu ettei syö millään jos koukun kärki näkyy, kun taas välillä tuntuu ettei sillä ole mitään väliä. Erillaiset onkioppaatkin tarjoavat välillä hyvin ristiriitaista tietoa aiheesta.

Kiitoksia vastauksista...

Anonymous

jos käytät matoja, voi koukun kärjen piilottaakin. Kovia syöttejä, esim. Kärpäsen toukkia, maissia tai muita siemeniä käytettäessä koukun kärki ehdottomasti näkösälle, muuten ei kala tartu. surviaisella ei piilottelu onnistukkaan.

Anonymous

Minun kokemuksien perusteella sillä ei ole väliä..

kaivo

Voitaisiin ajatella, että kärjen näkyville jättämiseen tai piilottamiseen vaikuttaa madon ja koukun koko: jos mato on koukkuun nähden pieni, voi olla ehkä parempi jättää koukunkärki piiloon. Ja päinvastoin: pienikokoiseen koukkuun isoa matoa pujotettaessa on oikeastaan pakkokin pujotella kokkua monesta kohtaa madosta ulos ja jättää kärki näkyviin, että kalalla on mahdollisuus tarttua.

Mepps

Kyllä mä sen yleensä piilottelen aika hyvin sinne, jos vaan käytän jotain pehmeää syöttiä esim. matoa tai taikinaa. Jos taas käytän syöttinä maissia, kärpästä tms. kovahkoa syöttiä, saa se koukunkärki ihan rauhassa kimmeltää sieltä syötin välistä.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

paulinho

Jep, sillä ei todellakaan ole mitään väliä... Ainakaan omalla kohdallani ei ole ollut.

Fabu

Useimmiten jätän näkyviin, mutta jos ei tule ja muut vetää vieressä kalaa, niin sitten laitan koukun kärjen kiltisti piiloon...

Arde

En ole huomanniut mitään eroa onko se piilossa vai ei. Itse pidän kärjen näkyvillä melkeinpä aina....

panumies

Pidän aina koukun kärjen näkyvissä, saa tehtyä vastaiskut paljon paremmin.

[Jyri]

Mä laitan aina niin ,ettei se kärki näy .

Bassari

Sillä ei ole mitään väliä näkyykö koukku koska eihän toukissakaan koukku ole piilossa

-Make-

Itse yleensä piilotan koukun, mutta saa se kyllä vähän näkyäkkin, kuitenkin jos se paljon näkyy niin silloin ei mielestäni kala tartu niin hyvin.

jaba88

no sekin on oikeastaan mielipide :),ja riippuu mitä kalaa onkii.
itse pidän AINA koukun kärjen hiukan näkösällä,ja se on minusta se ainot ja oikea,koska se toimii minulla parhaiten...

kalapoika

meitsi pitää koukun kärjen aina piilossa.. sylkeekö kukaan matoon vielä koukun piilottamisen jälkeen? mä syljen välil..
Holy Culture<3 Cross Movement<3

petsku

Mä pidän koukun kärjen piilossa ja sylkäisen siihen.

heittäjä

Mä jätän koukun aina näkösälle
Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin

Korallikala

No se vähän riippuu mitä kaloja ongin :D
Isoille ahvenille peitän koukun kokonaan ja kyllä nappaa!!!
Pienet tarttuvat minulla onkeen paremmin, jos koukkua näkyy hieman, sillä jos niille peittää koukun kokonaan, ne ensin järsivät matoa ja sitten vasta haukkaavat!!! Näin mato ei mene hukkaan...
Tässä oma näkemykseni asiasta :roll:

Jooseppi

Ei mitään väliä vaikka kärki näkyy.

suspi

yleensä pidän koukun kärjen näkyvillä, mutta jos kalat ovat oikein nirsoja nii silloin peitän koukun..

karza

Ei voi sanoa pitääkö sen olla näkymättä vai ei mutta ei sillä ole paljoa eroa syönnin suhteen, joten oma suhtautuminen on et saa näkyä...
Peli on peliä!!!

Stimppa

Mun mielestä madon kanssa sillä ei ole mitään väliä. Taikinan kanssa laitan koukun kärjen piiloon...
Uskomatonta, että kaikki kalat ovat mätiä ennen syntymistään.

Kala_Jökke

Pilkinnässä yleensä laitan toukan niin että koukun kärki näkyy selvästi..Mutta sitten onginnssa laitan sen niin, ettei koukku näy lainkaan, paitsi oikein hyvällä syönnillä on ihan sama miten se mato koukussa on..:D
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....