Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Vedenalainen kuvaus

Started by Paraskalastaja, June 04, 2008, 13:25:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Paraskalastaja

Tänne kuvia kaloista, eliöistä, kasveista jne.
Jotka ovat vedessä
Omat kuvani tulevat noin 1,5vk päästä kun menen Espaniaan riutoille.
-Paraskalastaja

Murmeli

Millä kameralla otat vedenalais kuvia? Mulla on Canon Powershot A 720 IS ja siihen ois tarkoitus ostaa vedenpitävä kotelo, joka mahdollistaa kuvaamisen veden alla. Ainut ongelma on hinta, kun maksavat uutena sadasta eurosta ylöspäin. Niitä pusseja on kyllä halvemmallakin mihin kameran saa, mutta ite en halua sellaista, kun siinä ei ole mitään "lumisateen" poistajaa (salamavalon hajotinlevy). Muutenki niitä on melko hankala käyttää, enkä oikein luota niihin.

Ihmevirveli

Itse kuvailen Olympuksen vanhalla C-5000 Zoomilla, jossa lisävarusteena VA-salama. Olisi suunnitelmissa ostaa uusi kamera kokonaan VA-kuvausta varten.

Ja tässäpä pari kuvaa Kroatian matkaltani.

"Paistaa se aurinko korallien väliinkin"

"Kolossa"

"Tikapuut taivaaseen"

Muistakin kohteista joissa olen vieraillut saa kuvia heti kun saan siirretyksi ne isän koneelta omalleni.

Quote from: Murmeli on June 04, 2008, 15:42:23
Niitä pusseja on kyllä halvemmallakin mihin kameran saa, mutta ite en halua sellaista, kun siinä ei ole mitään "lumisateen" poistajaa (salamavalon hajotinlevy).
Niitä kamerapusseja ei kannata käyttää ellei aivan pintavedessä kuvaile. Jos laitteilla sukellat ja kuvaat niin hommaa ihan kovakotelo, koska veden paine saattaa rikkoa kamerasi.
Allekirjoituksia ei tueta.

Murmeli

Toissapäivänä oli Kärkkäisellä Oulussa vedenalais koteloita alennuksessa Canonin digikameroihin. Muistaakseni malleihin Powershot a 400, Digital Ixus 40 ja Digital Ixus 50,55. Kannattaa käydä hakemassa kotelot sieltä. Powershotin kotelo maksoi 20 € (normaalisti 99 €). Itse meinasin, että ostan kotelon ja sitten kameran, mutta saattaa käydä niin, että ei saa kameraa mistään. Jätin ostamatta.

Ihmevirveli

Quote from: Murmeli on June 22, 2008, 21:43:11
Powershotin kotelo maksoi 20 €

20 €?! Oliko ihan kunnon kotelo vai joku lelukotelo joka kestää vettä 5 metriä? Entä onko tällä kaupalla nettisivuja? :-D

Murmeli

Quote from: Ihmevirveli on June 22, 2008, 21:51:59

20 €?! Oliko ihan kunnon kotelo vai joku lelukotelo joka kestää vettä 5 metriä? Entä onko tällä kaupalla nettisivuja? :-D
Canonin kotelo 95% varmuudella (en muista tuon tarkemmin).
Kärkkäisen nettisivut https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/stores/servlet/TopCategoriesDisplay?storeId=10551&langId=-11&catalogId=10101.

Ihmevirveli

Quote from: Murmeli on June 22, 2008, 21:55:55
Quote from: Ihmevirveli on June 22, 2008, 21:51:59

Canonin kotelo 95% varmuudella (en muista tuon tarkemmin).
Kärkkäisen nettisivut https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/stores/servlet/TopCategoriesDisplay?storeId=10551&langId=-11&catalogId=10101.

Itse en löydä tuolta koteloita ollenkaan.. Mutta ei sillä nyt niin väliäkään kun en kuitenkaan ihan lähiaikoina uutta ole ostamassa vaikka tarve onkin.

Murmeli

Quote from: Ihmevirveli on June 22, 2008, 22:10:18
Itse en löydä tuolta koteloita ollenkaan.. Mutta ei sillä nyt niin väliäkään kun en kuitenkaan ihan lähiaikoina uutta ole ostamassa vaikka tarve onkin.
Ne kotelot oli myymälässä sellaisessa alennuskorissa, missä oli myös kamera laukkuja halvalla.