Korjaatko autosi itse?

Started by janne91, June 12, 2008, 06:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kuka korjaa autosi??

sinä itse
29 (50.9%)
kaverisi
4 (7%)
autokorjaamo
20 (35.1%)
sukulaisesi
4 (7%)

Total Members Voted: 53

janne91

monet autonomistajat käyttävät nykypäivinä autokorjaamoita, mutta minne ovat kadonneet ne ihmiset, jotka korjaavat itse omat autonsa??  :-(
tietenkin ne varmaan korjaavat omat autonsa, jotka tekevät auton korjaamista työkseen.

Nismox

Korjaan kyllä. Korjannut lähes 30-vuotta niin omat ku muidenkin kylän miesten kattilat. Näillä hinnoilla o köyhällä varaa edes käydä korjaamossa kyselemässä hintoja, sekin o jo liian kallista.

-Nismox-

janne91

juu.. se on paras ku korjaa itse oman autonsa  :-)

vuokaleipa

Taitaapi nykyään olla huomattavasti vaikeampaa autojaan korjailla kun joskus ennen. Tekniikka kehittyy ja sitä rataa...  :-)

Vikke

Ei ole korttia, eikä omaa autoa. Siis ikää ei vielä niin paljoa.  :-)

Mutta meillä täällä on kumminkin niin, että yleensä autokorjaamolla. Mutta jos on joku pikkuvika, niin itse.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Timpe

Eipä ole paikkaa, välineistä puhumattakaan jotta isommat rempat saisi tehtyä, joten autokorjaamo ne hoitaa.Pikkuviat korjaillaan sitten mahdollisuuksien mukaan itese..Kallista lystiähän se on tuolla liikkeessä huollattaa ,mutta toki se oli tiedossa kun auton hankki ja saapahan ainakin oikean leiman huoltokirjaan. Pikapuoliin tulossa 120tkm remppa ja siihen päälle nokkahihnan vaihto, hintaa n.900egee..ihanan kallista  :-)

janne91

työvälineneiden vajaus vaikuttaa kyllä kieltämättä siihen, että pystyykö korjaamaan itse ja tietenkin se, että osaako korjata.

Aatami

Mahdollisuuksien mukaan itse, mutta jos tulee jotain ylitsepääsemätöntä, niin silloin korjaus tapahtuu kaverini kanssa joka on autoalan ammattilainen. Sekin hyvä siinä on kun on seuraamassa kaverin työskentelyä, niin osaa itse ensi kerralla tehdä.

Tällä hetkellä on tosin yksi vika jota emme saaneet korjattua. Nakutusanturi pitäisi jostain saada uusi. Olisiko jollain vinkkiä mistä kannattaisi kysellä sellaista Subaru Imprezaan. Hankkiikohan motonet varastoon sellaisen jos kysyy? Onko kokemuksia tällaisesta?
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Arska_1

No niin sopivaan aikaan tällainen topic, kun juuri kansiremontti meneillään veljen tonnarista. :evil: Minä en ole mikään hirmu nero näitten kanssa, mutta parhaani mukaan koittaisin itse aina tehdä ja jos ei onnistu niin sitten korjaamolle. Tosin omaa autoa ei vielä ole, mutta perheen autoa on tullut korjailtua/oltua mukana korjaamassa. Velihän se tuota tonnaria pääasiassa korjaa, mutta minä olen mukana auttamassa ja oppiihan siinäkin sitten jotain. :-)

-Arska_1
Ilo puolesta, riemu kilosta, mutta mitäs kahdesta?

Kaivo

Olen kaikenlaisten "teknisten vempeleiden" suhteen melko kädetön tyyppi. Minulla ei koskaan ole ollut mielenkiintoa minkäänlaiseen rassaamiseen, vihaan sitä yli kaiken. Auto on minulle vain työkalu, väline paikasta toiseen liikkumiseen; minua ei kiinnosta pätkääkään se, mitä konepellin alla tapahtuu. Osaan tankata auton, tarkistaa öljyt, lisätä pissapoikaan ja jäähdyttimeen nestettä sekä vaihtaa renkaat kahdesti vuodessa. Jos jotain muuta pitää tehdä, käännyn suosiolla osaavamman henkilön (yleensä isä) puoleen.

-- Kaivo

UppoPerho

Itselläni on liian vähän ikää ajokortin saamiseksi, joten ei ole auto, mutta jos isän tai äiteen autossa on vikaa, yleensä korjataan kotona mutta jos on todella iso vika niin sit autokorjaamoolla..
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Olli83

Jotain pieniä huoltohommia  tulee tehtyä kuten jarrupalojen vaihtoja ja öljyen tai etc. isommat rempat teetätän kyl ammatti miehillä.

Daiwa

Autoa ei oo, mutta kun sen ostaa, niin itse korjailen sitä ja vaikka jonkun kaverin kanssa, niin kaikki onnistuu. Tiedän mitä se huoltaminen/korjaaminenkin on nykyään.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

janne91

Nyt ois oman matukan syyläri ja kytkinpaketti vaihettava   :-)

Aatami

Tullut taas auton korjaaminen tutuksi tämän vuoden puolella. Seuraavaksi muutamia "pikku" hommia joita on joutunut omaan Impreza:an tekemään. Ensin tuli hihnan vaihto. Se oli melko helppo homma ja aikaa meni noin 2,5 tuntia. Tämän jälkeen tulikin sitten vetonivel vuoroon, jonka kanssa tappelimme kaverin kanssa yhden illan, mutta vaihto onnistui. Kuukausi sitten vaihdoin uuden nakutusanturin vanhan murtuneen tilalle. Sitten auto heittäytyikin tosi hankalaksi ja alkoi metelöimään oikein kunnolla. Vikaa haettiin ensin pakoputken takaosasta joka oli hiukan mätä. Parkkipaikalla lumessa makaamalla ryömin auton alle ja tein vaihdon sieltä käsin. Jokainen joka on joskus autoja laittanu voi kuvitella kuinka mukava homma tuo oli noissa olosuhteissa. Eikä auton metelöinti poistunut silläkään. Lopulliseksi viaksi paljastui takapyörän laakeri, jonka vaihtoon kului 5 tuntia.

Nyt kun aletaan laskemaan, että paljon auto on syönnyt rahaa pelkästään korjausten johdosta. Yhteensä noihin osiin meni noiin 500 euroa. Työt suunnilleen ilmaisia. Vähän kaverille maksoin auttamisesta joissain hommissa. Jos olisin viennyt auton korjaamoon joka kerta niin hintaa touhulle  olisi keertynyt pitkälle toista tonnia. Eli kun asiaa vähän miettii, niin kyllä kannattaa autoa itse huoltaa jos vaan osaa ja pystyy.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

KÖSTER

Kyllä, ja pitkälle on kulkenu autovanhukset osien hinnalla esim.  MB 200 Dieselit (124 malliset) menny  700 000km
aikas kohtuu rempoilla öljyt,pyöränlaakerit,kannen kiristys 450 000km ,alipainepumppua yms. pientä.
Esim. 1000e ostohinta 450 000km ajettu nyt 700 000 kilometriä taulussa ei kai voi kovin kalliita kilsoja jos kulutuskin
6.5l/100km?
Vrt. uuteen mukavaan yli 200kmh kulkevaan 50 000e ajopeliin paljos arvo laskee ennen 300 000km?/huoltosopimukset,takuuhuollot,
vakuutukset,lainan korot jne.. ei oo köyhällä vara ainakaan mulla :oops:

Kyllä korjaus kannattaa, tosin uudet tietokoneilla ohjatut härvelit tulevaisuuden hyvä rahastuskeino?

Viltsu

En kyllä pahemmin korjaile, ku ei ole mitään korjattavaa. Siivoan ja pesen vähintään.

Slx

Itse tulee korjailtua pienet asiat johon taito riittää. 98Vectra autona. Omakotitalon pihalla tulee touhuttua ja kaverilta löytyy talli jossa on monttu jossa alustan hommia tulee tehtyä. Mielestäni mukavaa touhua ja tulee myös kavereiden autoja fixailtua. Mutta moottoriin en mene kovin "syvälle" sinne ei taito/rohkeus riitä. Muutenkin "tekniset" laitteet kiinnostaa, paria perämoottoriakin olen ollut korjailemassa.

ottivaappu

Renkaat ite vaihdan mut remppaa en enää tee. Toki kaarat vm 07 ja 08 niin määräaikais huolloilla mennään...

Pescador

Quote from: Santeri.U on April 10, 2009, 19:53:14
en voi korjata autoani itse koska ei ole muuten en korjaisi (en joka tapauksessa)
Olenko ainoa joka ei ottanut oikeen selkoa tekstistä? :?

En korjaile, tai korjaisin, jos olisi korjattavaa. :wink: