Pidätkö Pelastusliivejä?

Started by Tosimies, June 13, 2007, 17:39:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Arska_1

Kyllähän nuo on yleensä aina mukana. Vain silloin jää pois jos sattuu unohtumaan, eli tosi harvoin. Sen verran helposti mukana kuljetettava henkivakuutus kumminkin pelastusliivit on, että kyllä niitä tulee pidettyä.

-Arska_1
Ilo puolesta, riemu kilosta, mutta mitäs kahdesta?

Kalastaja.97

Käytän pelastusliivejä aina!
Perusteluksi voisin sanoa että se voi pelastaa hengen.(oon kuitenkin aika hyvä uimaan mutta kuitenkin..)
Kalastaja.97

TUOMARI

Quote from: Kalastaja.97 on June 05, 2008, 19:11:40
Käytän pelastusliivejä aina!
Perusteluksi voisin sanoa että se voi pelastaa hengen.(oon kuitenkin aika hyvä uimaan mutta kuitenkin..)

Järkevän ihmisen puhetta!

"PAREMPI VOITTAA"

www.facebook.com/poikonparonimaailmalla

mixuman

Itse pidän liivejä.
Vaikka olen hyvä uimari, niin sekään ei auta jos sattuu paska säkä ja lyö päänsä johonkin tippuessa.. Tajuttomana ei paljo uimataidotkaan auta.

Kalastaja.94

Kelluntaliivit on mukana jos ei päällä.
-Tonttu

Fisu95

Itelläainakin vielä tässä vaiheessa aina pelastusliivit päällä!  :roll:
Peetukin sanoo niin!

marko

Kyllä pidän. Olen riippuvainen

Kaivo

Tyhmyyttä varmaankin, mutta en pidä. Tyhmyyttä ehkä siksikin, että heittelen (ankkuroidusta) soutuveneestä aina seisoaltani.

Jollakin tavalla ymmärrettäväksi liivittömyyteni saattaa tehdä se, että kalapaikoillani ranta on aina "heitonkantaman päässä", sekä se, että veneen alla on vettä useimmiten sen verran vähän että voisin kahlata maihin. Syvemmillä paikoilla liikuttaessa veneestä tippuminen puolestaan on varsin vaikeaa, sillä silloin takapuoli on tukevasti veneen penkillä, eli toisin sanoen olen silloin soutamassa. Tällöinkään veneestä tippuminen ei olisi katastrofi, sillä rantaan tai vähintään kahluusyvyyteen pääsy ei kestäisi missään paikassa minuuttia pidempään.

-- Kaivo

unatco

pidän vain silloin kun olen pienessä pöhnässä reissunpäällä.. muuten harvemmin..
Kalastus ei ole vain harrastus, se on elämä !

Pete

Quote from: kalakauhu on June 07, 2008, 20:28:04
Moottoriveneessä pidän, kanootissa/soutuveneessä en. Moottorilla menee kovempaa, ja se on vaarallisempi.
Sillä kovaa menemisellä nyt ei taida olla mitään tekemistä hukkumisen kanssa noissa nopeuksissa..

ööö...

Totta pete... Ite käytän kyllä mutta tuo melominen ni siinä en oikeestaan. Ne on on semmoset vehkeet että en mene veneeseen ilman ku on jo sukulainen kuollu verkolla ni kyllä kirpasi :cry:

Olli83

Joo eipä nuita tuu käytettyä,pitäs kyl opetella käyttämään  :|

TUOMARI

Quote from: Kaivo on June 12, 2008, 13:55:08
Tyhmyyttä varmaankin, mutta en pidä. Tyhmyyttä ehkä siksikin, että heittelen (ankkuroidusta) soutuveneestä aina seisoaltani.

Jollakin tavalla ymmärrettäväksi liivittömyyteni saattaa tehdä se, että kalapaikoillani ranta on aina "heitonkantaman päässä", sekä se, että veneen alla on vettä useimmiten sen verran vähän että voisin kahlata maihin. Syvemmillä paikoilla liikuttaessa veneestä tippuminen puolestaan on varsin vaikeaa, sillä silloin takapuoli on tukevasti veneen penkillä, eli toisin sanoen olen silloin soutamassa. Tällöinkään veneestä tippuminen ei olisi katastrofi, sillä rantaan tai vähintään kahluusyvyyteen pääsy ei kestäisi missään paikassa minuuttia pidempään.

-- Kaivo

Olen samaa mieltä siitä, että on tyhmyyttä ettei pidä!
En kuitenkaan voi käsittää, miten voit kirjoittaa täällä sellaisia kommentteja, että ilman liivejä voi olla lähellä rantaa, jos jalat ylettyy pohjaan."Tällöinkään veneestä tippuminen ei olisi katastrofi, sillä rantaan tai vähintään kahluusyvyyteen pääsy ei kestäisi missään paikassa minuuttia pidempään."

Aivan älytön kommentti fiksulta mieheltä!
Päänhän voi lyödä laitaan ja jne.
Toivottavasti et suutu, mutta kun täällä on aika nuoria, jotka ottavat esim. sinusta mallia, niin kannattaa miettiä mitä kirjoittaa!
En halua kenenkään hukkuvan, sen takia tämä kommentti!

"PAREMPI VOITTAA"

www.facebook.com/poikonparonimaailmalla

Kaivo

Quote from: TUOMARI on June 19, 2008, 01:15:42 Olen samaa mieltä siitä, että on tyhmyyttä ettei pidä!
En kuitenkaan voi käsittää, miten voit kirjoittaa täällä sellaisia kommentteja, että ilman liivejä voi olla lähellä rantaa, jos jalat ylettyy pohjaan."Tällöinkään veneestä tippuminen ei olisi katastrofi, sillä rantaan tai vähintään kahluusyvyyteen pääsy ei kestäisi missään paikassa minuuttia pidempään."

Aivan älytön kommentti fiksulta mieheltä!
Päänhän voi lyödä laitaan ja jne.
Toivottavasti et suutu, mutta kun täällä on aika nuoria, jotka ottavat esim. sinusta mallia, niin kannattaa miettiä mitä kirjoittaa!
En halua kenenkään hukkuvan, sen takia tämä kommentti!

En toki suutu... Tyhmyyttähän se on, en sitä kielläkään. Hieman suurempaa tyhmyyttä on olla käyttämättä pyöräilykypärää siksi, että pitää itseään taitavana pyöräilijänä. Tai turvavyötä siksi, että automatka on vain kilometrin mittainen. Tai hypätä laiturilta tietämättä, mitä pinnan alla on. Tai pelätä autolauttoja ja suosia henkilöautoilua siksi, että Estonia upposi. Jne.

Jonkin asteista tyhmyyttä taisi olla myös viikko sitten osallistua keskusteluun mainitsematta erikseen sitä, että vastasin otsikkoon sillä, miten asian olen itselleni perustellut, en sillä, miten yleensäkin tulisi ajatella. Yleisen tason ohjemaisen viestin kirjoittaminen kun ei sinänsä kuulu tämän keskustelun piiriin. Pyrin olemaan kirjoitellessani rehellinen ja puhumaan omasta puolestani, joten en halunnut valehdella käyttäväni liivejä. Aiemman viestini sisältö ei siis missään nimessä ole kehoitus kenellekään olla käyttämättä pelastusliivejä. Toivottavasti kukaan ei saanut sellaista kuvaa, jos sai, pahoitteluni. Jos lähtökohtaisesti arvostaa ihmistä, hukkuminen(kin) on asia, jota ei toivo toiselle tapahtuvan.

Olisi pitänyt tuolloin ehkä vastata lyhyesti vain "liivejä kannattaa pitää vesillä, vaikken minä pidäkään.". Tai ehkä mieluummin toisin päin, "en pidä liivejä, mutta niitä kannattaa silti pitää."? Noh, eipä siitä enempää.

*Tulevana viikonloppuna tulee luultavasti lähdettyä porukalla veneajelulle. Liivit ovat silloin päällä ilman sen kummempia perusteluja, minullakin. Tänäkin juhannuksena moni uhmaa todennäköisyyksiä, huonoin lopputuloksin.

-- Kaivo

*lisäys 23.6.: Käytiin jussina vesillä, kahdestikin, eri päivinä. Kippari osasi asiansa, liivit olivat silti päällä.

Hurri.

aina tulee laitettua paukkuliivit päälle kun veneellä jonnekkin lähdetään , on se henki sen verran tärkeä vaikka osaankin uida.

_partamonni_

kyllä liivejä käytän vähintään silloin jos lähden veneellä järvelle tai leveälle isolle joelle.
kalastus on taitolaji..mietippä sitä!

suorasanhainen laphalainen.

Jkyylä

Tottakai käytän. En ymmärrä ihmisiä jotka ei käytä. Jos turvavöittä ajaminen on rikos, niin liiveittä oleminenkin pitäisi olla.

UppoPerho

Itse pidän aika usein jos olen veneellä järvellä/merellä.. elikkä melkein aina.
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

_Eetu

Veneilyliivejä käytän aina kun olen vesillä. Melkeen voisin paukkuliivit ostaa

Abborna

Aina ne mullakin on päällä kun veneeseen astun..
Vaikka joskus tulee veneellä liikuttua mökillä noin kahluu syvyydessä rannassa niin silti nappaan liivit päälle.
Uimataito ei minusta ratkaise siinä vaiheessa kun lyö päänsä tai vammautuu jotenkin muuten pudotessaan.  :roll:

Ps. Meillä on muuten koirallakin omat liivit  :-D

Crice

Täytyy sanoa että paljon soutelen ja kalastelenkin jonkin verran veneellä niin harvoin on pelastusliivit päällä. Se riippuu vähän että missä soutelen ja kenen "alhaisuudessa".
O_o

Abborna

perza

Harvemmin nuo päällä ovat oikeastaan vaan isommalla paatilla kovaa ajaessa. Muuten useimmiten ovat kyllä käden ulottuvilla.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Hagge

Liivit on mukana veneelä liikuttaessa,mutta päälläne on harvoin.

Quote from: lohen pyytäjä on June 14, 2007, 11:13:25
meillä nyt on semmonen vene joka ei uppoa vaan kääntyy ''mahalleen'' kun se kaatuu ja sen saa helposti oikein päin.

Kyllä meilläkin on tuollainen uppoamaton vene,mutta luulitko tosissasi,että sen kääntää helposti oikein päin? :-D

ALEE

Joo yleensä käytän ku ollaan isommalla järvellä mut en yleensä oo käyttäny tossa pienellä lähilammella.

Ilu

Jos lähen souteleen pikkumatkalle soutaan niin en laita koskaan tai oikeastaan en muista. Jos lähden pidemmälle matkalle silloin omasta turvallisuudestani haluan laittaa ne.
Rekisteröitykää kaikki osoitteeseen Kalassa.net/keskustelut[move]

sami552

Quote from: Ilu on September 21, 2008, 18:24:23
Jos lähen souteleen pikkumatkalle soutaan niin en laita koskaan tai oikeastaan en muista. Jos lähden pidemmälle matkalle silloin omasta turvallisuudestani haluan laittaa ne.

Noilla pikkumatkoilla ne onnettomuudet just yleensä tapahtuu. :roll: Äiten tuttava jäi just tollaselle matkalle.
Aaro kerho, puhtailla koukuilla.

ottivaappu

Oltiinpa moottorilla tai soutamalla liikkeellä aina veneilyliivit (tai vs.) päälle muutoin ei asiaa veneeseen

siilinki

Joo käytän pelastus liivejä varsinkin kun kelit käyvät kylmiksi tai merellä kalastaa.