Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Oudoimmat tärpit

Started by Veneilijä, June 18, 2005, 21:27:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Crane-

Viime syksynä ähtärinjärvellä olin yksin veneellä siinä rantakaislikossa onkimassa. Tuli koko ajan särkiä, ja rupesin sitten uittamaan yhtä veden alla,
kunnes rupesin nostamaan niin siihen oli tullut hauki perään. Veikkaan hauen painoksi melkein kolme kiloa kun se katkaisi siiman heti. Näin sen hauen kun särki oli jo melkein ilmassa kun se iski siihen.

Daiwa

Menin kaverin kanssa onkikilpailuihin ja saatiin siinä tasaiseen tahtiin särkeä. Sitten yhtäkkiä koho lähti liikkumaan veden pintaa pitkin alavirtaan ja nostin tietenkin ongen ylös, mutta sitten ihmettelin täysin kun kohossa roikku iso Nils Masterin vaappu. Moni ehkä ihmettelee miten en nähnyt vaapun tuloa virtaa pitkin, mutta sen selkä oli musta ja edessä missä ongin oli risuja sen verran, että sai kokoajan päätä liikutella. Oli muuten tuuria siinä, kun just siihen minun "passipaikalle" tuli. Luulen, että vaappu oli ollut pohjassa parivuotta ja sitten noussut sieltä itestään ajanmyötä, kun Nilsun vaappu on kelluva. Oli se senverran kärsineen näköinen ja pari koukkua jotka oli selvinnyt katkeamatta oli ihan umpi ruosteessa.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Torro

Kyllähän tuo vähän ihmetytti kun mato-onkeen tälläs + - 800g hauki :lol: . Veneellä olin matalikolla ja tyhjän onkimisen päättyi kun koho katosi sekunnissa kokonaan näkymättömiin....ihan hyvin se väänsi 5m onkivapaa vastaan
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

jarmoankka

Jooh. ei outoja tärppei,mut miten te ette osaa lukea aihealuetta? tää on ONGINTA-alue... TÄällä sitä sitten kertoillaan kuinka oltiin nakkelemassa,uistelemassa jne... HMM?
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.