ihmeellisin tapahtuma kalassa?

Started by tomekki, June 12, 2005, 11:02:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HuntaKilla

Quote from: juhox on June 09, 2006, 13:28:11
Quote from: KalastusCom on June 04, 2006, 20:30:14
Mä olin yks päivä heittelemässä virveliä.. yhtä äkkiä tuli siimaa koukun mukana. Aloin tietysti vetää sitä ylös Sieltä tuli huippu Rapalan Ruohouistin Sitten vedin sitä lisää ja sieltä tuli virveli... olin iloinen että sain toisen virveli... Seuraavana aamuna heräsin klo 5.30 ja lähdin suoraan kalaan uudella löytämälläni virvelillä. Sitten olin rannassa. Laitoin ruohouistimen virveliin ja kun heitin siima tökkäsi jotenkin ja virveli lenti takas järveen :-(.. Ihan turha reissu :-D :-D
en tiedä uskoisko :|.kalastus.com väitti eräässä toisessa aiheessa saaneensa 3kg ahvenen ongella.

Kolmen kilon ahven ongella on palturia. Tai jos olisi totta, olis maailman kirjat sekaisin.  :? :roll: Tiiän vaan et yks yli kolmen kilon ahven on saatu verkolla. Se on näytillä Erä-lehdessä. (numeroa en muista.) :-D
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

HuntaKilla

Quote from: jonim1 on November 24, 2006, 18:05:39
Quote from: Kaivo on May 25, 2006, 13:43:49
Quote from: lauha on May 15, 2006, 17:39:57
olin ongella, yhtäkkiä huomasin että koho painuu pohjaa kohti nostin siiman ylös ja siellä oli SÄRKI!!!
kyllä siinä riitti nauramista. ajatelkaa nyt mato-ongella särki!!!
Huumorimiehiä... Sarkasmi kukkii :)
särki on kohtalaisen yleinen kala mato-ongella :|

Särki on liian yleinen kala mato-ongella. :|

Torro

Quote from: Muzer on June 29, 2008, 22:54:09
Särki on liian yleinen kala mato-ongella. :|

...ei ole silloin kun pitäisi onkia täkykaloja. Ahventa vaan pukkaa ja ainuttakaan särkeä ei näy kun niitä kaipais :roll:
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

HuntaKilla

Joo, se on itekki tullu joskus huomattua :-D Se voi tietty riippua paikastakin. Joissakin paikoissa ahven voi olla särkeä yleisempi tai päinvastoin..  :roll:

pilkkiäijä

Tästä lähtien pitääkin varmaan alkaa onkia pelkkiä täkykaloja..  :-D

No asiaan!
Itselle ei ole tapahtunut mitään outoja asioita kalastuksessa. No tässä kuitenkin muutamia:

Oudoimpia ehkä kun heittelin jigiä ja kala nappasi niin yllätyksekseni sielä olikin sorva.

Kemijoesta nappasi ihan yläjuoksulla jokin kala kiinni joka vei siimaa miten tahtoi ja pysyi n. 2m syvyydessä pohjassa eikä tehnyt elettäkään, että olisi tullut lähemmäksi. Loppujen lopuksi kala sitten irtosi ja yksi koukku oli aivan suorana, joten kalan laji ja koko jäi arvoitukseksi. Siellä on paljon taimenta, isojakin, koska näin n. 2kg kalan seuraavan uistinta ihan rannassa. No suurin mahdollisuuson, että se olisi ollut kuitenkin iso hauki, mutta mene ja tiedä.

Ja se, että joku muu saa kalaa enemmän kuin minä, mutta tuohan on aika harvinaista   :-o

Niinkuin jo totesin, minulle ei ole sattunut mitään outoa mitä nyt tässä ainakaan mieleen tulisi.
Olen kalastelijapoika!

muskie

kerran heittelin proffalla normaalisti sit otti 2kilonen hauki ja ottiin sen käteen ja aioin näyttää sitä serkulle mutta kala tippu kiven väliin ja pääsi takasi sinne. viikon päästä heittelin taas samalla proffalla se oli se sama hauki mut ku alion nostaan sitä niin pääs koukusta irti ja pääsi taas takas jokeen sit olin yhen kaverin kanssa siinä ja kerroin juuri tätä hauki tarinaa jota kukaan ei uskonu koska eivät olleet nähneet sitä kalaa. heittelin jigillä siinä ja kaveri opetti mulle uuden uitto tavan ja taas sama hauki iski ja pääsi irti ku aloin ottaan sitä vedestä pois.2viikkoa myöhemmin menin uimaan samaan paikkaan ja sitten siinä lähellä oli jotku kalastamassa veneellä ja saivat tämän saman hauen.potutti se aika kauan aikaa koska olisi ehkä ollu enkka hauki :-P

muskie

Quote from: Ruttonalle on June 30, 2008, 12:58:38
Mistäpä tiedät että se oli aina se sama hauki?  :roll:

saman kokoinen ja poski oli vähän revennyt kun oli rimpuillu proffa suussa

eza1992

Quote from: muskie on June 30, 2008, 22:47:45
Quote from: Ruttonalle on June 30, 2008, 12:58:38
Mistäpä tiedät että se oli aina se sama hauki?  :roll:

saman kokoinen ja poski oli vähän revennyt kun oli rimpuillu proffa suussa

Heh, kavereiden kanssa saadaan parista vakipaikasta aina ne samat hauet proffalla :-P

Noh, asiaan. Olimme vetouistelemassa kirjolohia isän kanssa pari kesää sitten. Mukana oli myös isän tuttu jolla oli mukanaan soutuveneeseen kiinnitettävä kaiku. Kun olimme soudelleet puolisen tuntia niin kaiku näytti yhtäkkiä paljon kaloja 20-30 metrin päässä. Arvelimme sitä häiriökaiuksi, mutta päätimme silti soutaa paikan vierestä niin, että vasemman puolen uistimet menivät suoraan "parven" yli. Uistimet menivät paikan yli ilman tärpin tärppiä. Tässä vaiheessa panin merkille että juuri vasemman puolen plaanari ui hieman taaempana kuin aikaisemmin. Soutelimme vielä puolisen tuntia, kunnes räikän pärinä rikkoi unisen tunnelman. Väsyteltyäni kalaa hetkisen arvelin kalaa haueksi. No, lopulta kun kala tuli veneen vierelle niin suusta pääsi ihan hämmästyksestä että "Mitä helvettiä!?". Siiman päässä oli kaksi haukea, toinen toisessa kiinni, eikä vaappua näkynyt missään! Seuraava ajatus oli että "äkkiä haaviin ennen kuin siima katkeaa". Siima ei, ihme kyllä, katkennut, ja kohta kaksi haukea pötkötti haavissa veneen pohjalla. Siinä sitten ihmeteltiin että mitä oikein oli tapahtunut, ja päätelmien lopputulos oli seuraava: pienempi, n. 500 g hauki oli tarttunut pikkuisen (n. 4 cm) kirrevaapun takakoukkuun jo ennen kuin soudimme sen kirreparven vierestä, ja isompi, 2 kg:n hauki iski sitten siihen pienempään puikkariin kiinni, jolloin se tarttui sen saman vaapun etukoukkuun! Siis yhdessä 4 cm uistimessa oli kaksi haukea kiinni, toinen etu-, toinen takakoukusta. :lol:

Niin, ja samalla reissulla kirjolohi iski plaanariin...

edit: loppua muokattu.

kalastan_kaikkea

Kerran lokki ottanut uistelussa vieheen lentänyt vähän matkaa ja tiputtanut sen.

PäSSi

Pari päivää sitten soutelin ja joku kala törmäsi veneeseen, luultavasti hauki. Vedessä ei kellunut minkään näköistä romua. Töksähdys vain kuului
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

Murmeli

Tämä ei ole kovin ihmeellinen, mutta tapahuma kuitenkin.

Kalastelin harreja Iijoella, kun kuusamon heittopaino oi ajautunut jo tarpeeksi kauas. Rupesin kelaamaan normaaliin tapaan siimaa puolalle, kun iso hauki yritti ottaa kiinni heittokohoon. :-o Mulla on sellainen noin 10 cm pitkä läpinäkyvä heittokoho, jossa on punainen yläpää ja lyijyä sisällä. Kelasin heittokohon nopeasti ihan suoraan veden pintaa pitkin sillain, että vesi roiskui. Mitä lie hauki meinannut, kun yritti kohon tuosta vaan napata. Rapala Skitterpopiin se otti sitten kiinni, mutta pääsi karkuun.

Juseli

Muistui mieleen erän outo tapahtuma Oulujoella

Olin isän ja isosiskon kanssa kalalla Madekosken sillan alla. Kohta eräs auto pysähtyi siihen sillalle ja ukot alko heitteleen jotain ihme esineitä veteen.
Ne vaan lappas autosta niitä ja suoraan vaan jokeen. Ne esineet kellu veden päällä.
Sitten ku mun isosisko meni siihen sillalle kattoon, niin se huusi, että: "V*tt*, tuolla on kalastajia!" Ja ne lähti renkaat vinkuen pois.
Lopulta virta vei ne kalluvat esineet pois, ja lopulta varmaan mereen.

Jäi kyllä ihmetyttämään, mitä ne esineet oli ja miks ne heitti ne sinne.

pilkkiäijä

Tapahtui aika outo tapahtuma tuossa viimeviikolla kun olimme mökillä:

Olimme retkellä yhdessä aika pienessä saaressa, missä toinen ranta oli aivan matalaa 20cm-50cm ja rakkoleväistä, ja toinen reuna pystysuoraa pudotusta melkein kymmeneen metriin. Heittelin sitten uistimella kerran sen saaren ympäri, eikä kaloja näkynyt mailla halmeilla, niinkuin ei ollut näkynyt vielä aikasemminkaan. Yhden pikimustan rantakäärmeen näin etsimässä ruokaa vedestä, ja kun se ei pelästynyt minua niin sain rauhassa seurata sen puuhailuja.

Sitten kun olin saaren kiertänyt, otin mato-ongen matkaani ja lähdin uudestaan samalle reitille. Menin siihen syvimmän kohdan päälle, ja heitin mato-ongen +3.5m syvyydessä siihen 5m päähän. Paikka oli aivan tyyni, vesi kirkasta ja korkealla paikalla, joten veteen näki selvästi.
Yhtäkkiä kun katosin muualle, niin isäni huusi että KATO! Sitten katsoin kohoni viereen, ja siinä oli hirveät pyörteet. Rupesin tuijottamaan että mikä se oli ja eikä mennyt kun pari sekuntia kun se tuli siihen uudestaan. Tarkemmin sitä katseltiin ja huomattiin että se oli reilu 2kg:n Meritaimen! Se kävi kohoa tokkäsemässä ainakin 5 kertaa, kunnes häipyi. Lähin virveli oli 50m päässä pikkuveljeni kädessä, ja iskä juoksi sen sitten hakemaan. No kalahan oli jo sillä aikaa hävinnyt näkyvistä. Jäi harmittamaan sen, että laskin syötin niin syvälle. Tai ei se silti varmaa olisi ollut, että se olisi siihen matoonkaan napannut kiinni.

Oudointa siinä oli se, että viimeisen 3 päivän sisään saaliina oli:
Ekana päivänä mato-ongella silakka, ja 4 kolmipiikkiä.
Toisena päivänä 2 säynettä, toinen ongella ja toinen calico-catilla.
Kolmantena päivänä rannasta yksi 1,5kg:n yllätyshauki. Yhtään ahventa ei siis oltu nähtykään vielä koko reissulla.

Viimeisenä päivänä, aivan hetki ennen lähtöä sain sitten 4 ahventa mato-ongella, joista isoin vajaa 200g. Ennätyshaukikin kävi ihan matalassa rannassa kiinni, kun olin nostamassa uistinta vedestä, koska siihen oli tarttunut ruoho. Pelästyin sitä aika komeasti  :-D
Olen kalastelijapoika!

kalamies]

Virveliin tarras katiska, kiitos vahvan siiman sain sen ylös ni siel porskutti 1kg lahna D:

[MPPK]Antonio(Fin)

Haimme pari vuotta sitten verkkoja ja lahnoilta sekä muutamalta hauelta oli syöty päät yksi hauki oli ihan voimissaan  :-o, luulen että lokit taikka isommat hauet on syönynnä ne
"Enemmän osaamista, Enemmän saalista"

verpil

Oudoin juttu on ehkä se ku kaverin kanssa oltiin terpmiksellä kalassa klo 1 yöllä. Kala liikkui paljon ja nakkasin hyväksi kokemani vieheen keskelle joessa olevaa lamparetta ja näin että jokin lähti seuraamaan sitä koska ilta oli tyyni hidastin kelausta jotta kala ottaisi kiinni mutta kun luulin että ei se aijo ottaa siihen kiinni niin se ui jalkojeni viereen ja kääntyi siinä jolloin pyrstö kosketti reittäni kala oli arviolta 1 kg harjus joten kyse ei ollut pikkukalasta heittelimme viellä vähän aikaan noin 2 min sen jälkeen hauki pyörähti aivan meidän edessä seuraten kaverini panteria! Ihmeteltiin että miten yleensä arka harjus oli noin rohkea ja ui niin lähelle meitä,

Pescador

Quote from: Eci on May 15, 2006, 18:04:39
2. Mökkilaiturilla heittely oli mahdotonta koska kaksi nälkäistä silkkiuikkua syöksyili koko ajan vieheiden perässä
Tämä oli hyvä. :lol:
Ei kai tämä niin ihmeellinen ole mutta...

Olin kalassa Kuusamossa. Koukkuun tarttu hauki, olisikohan ollut ~1kg. Pikkuveljellä oli kova hinku nähdä se kala, joten päätin ottaa sen ylös asti.
Haukihan päätti viisaana kalana kiertää järvilevä läjän ja lopulta meni läpi. Koukkuun tarttu kaveriksi tätä levää ja rupesin kelaamaan. Oli jo 10m päässä luulin että kala oli irronut ja tilalle oli jäänyt partahauki. Nostin tukon ilmaan ja haukihan se irtoaa koukusta, pikku velillä tuli pissat housuun ja menetin räsäsen.

Pescador

Quote from: Inari Kalastaja on March 03, 2009, 15:10:05
Olimme kesällä isän kanssa uistattelemassa jossakin Kahkusaaren lähellä Inarijärvellä. No, oltiin menossa jonkun selän reunaa pitkin (siis veettiin uistinta) Yhtäkkiä isä hoksas, että tuolla veden pinnalla menee joku. Sitten se alkoi kattomaan tarkemmin sitä "olentoa". Sitten isä huomasi, että se oli joku (en muista tarkalleen, koska on niin pitkä aika siitä) Prkl* Muisti pätkii. No, se oli kuitenkin semmonen otus, joka on aika peto, mutta pieni kuitenkin. Se alkoi tulemaan lähemmäksi ja lähemmäksi. Isän oli pakko lisätä vauhtia n. 2km/h. Sitten se jäi vähän taaksepäin ja luovutti jahtaamisen. Se "olento" olisi tullut veneeseen, jos ei oltais huomattu sitä ja sillä "olennolla" oli aika hyvä kunto, koska se oli jotain 100 metriä rannasta poispäin.

PS. Sittenkun muistan sen "olennon" nimen, niin laitan sen tänne.
Onko jääny nolla perästä vai mitä ihimettä? :-o

Tornio_River

Quote from: Inari Kalastaja on March 03, 2009, 15:10:05
Olimme kesällä isän kanssa uistattelemassa jossakin Kahkusaaren lähellä Inarijärvellä. No, oltiin menossa jonkun selän reunaa pitkin (siis veettiin uistinta) Yhtäkkiä isä hoksas, että tuolla veden pinnalla menee joku. Sitten se alkoi kattomaan tarkemmin sitä "olentoa". Sitten isä huomasi, että se oli joku (en muista tarkalleen, koska on niin pitkä aika siitä) Prkl* Muisti pätkii. No, se oli kuitenkin semmonen otus, joka on aika peto, mutta pieni kuitenkin. Se alkoi tulemaan lähemmäksi ja lähemmäksi. Isän oli pakko lisätä vauhtia n. 2km/h. Sitten se jäi vähän taaksepäin ja luovutti jahtaamisen. Se "olento" olisi tullut veneeseen, jos ei oltais huomattu sitä ja sillä "olennolla" oli aika hyvä kunto, koska se oli jotain 100 metriä rannasta poispäin.

PS. Sittenkun muistan sen "olennon" nimen, niin laitan sen tänne.

Määki kerran veneeellä vai mikä se ne oli, olin tuolla veden päällä vai vaiko pohjassako se oli.Näin lähellä rantaa sellasen olion,ne on aika petoja kuulema en ny muista mitä ne oli,
niil oli  sellaset isot pyöreähköt pallukat tossa kaulan alapuolella ja sit siel alempana oli jotain sammal juttua.Ne kirkui kummasti,sit mulla alko pelottaan.
Ne oli aikanuoria vissiinn ja aika voimissaan,en ny muista mitä ne oli.

Ai niin ne oli naisia

Eli suomennettuna joku petoeläin oli  joutunut veden varaan ja se yritti epätoivoisesti hakea jotain kelluttavaa tai kovaa itsensä alle jottei hukkuisi

attel

Olin kalassa karstulassa,pääjärvellä.No, olin saanut kuhan, jota irrottelin koukuista.Siinä rytäkässä haavi tippui veteen (emme huomanneet).
Kun kuha oli irroitettu jatkoimme uistelua.Äkkiä tunsin vavassa jotain painavaa ja luulin aluksi että se oli kala.Kun viimein sain
sen kelattua veneen vierelle näimme että, siinähän oli meidän haavi.Nostimme haavin veneeseen ja olimme tyytyväisiä kun ei tarvinnut ostaa uutta haavia. :-)

hunter95

heittelin lippaa 10min ja sittä ajattelin et helkutti jäi pohjaan. aloin kelaamaan ja tunsin kuinka se tuli mukana sit vaaralammesa nousi hienoakin hienompi virveli ja sen perässä semmonen uistin joka on tehty rannekellon siitä metalli luiskasta, you nou ne 2 luiskaa jotka menee ranteen ympäri :D
oli vielä oikeen hopean värinen. tutkiskelin siinä sitä virveliää ja kattelin et siimat sekasi.

no ei taa semmonen ihmeellinen ole koska näin ku sillä jätkällä meni hermot XD   ja viskas ongen jorpakkoon

jompsu

Mulla oli iskukoutut tuola järvellä ja lähdin sitte kokemaan niitä yks päivä.
Parissa ensimmäisessä ei ollut mitään, mutta sitten seuraavassa oli pyydys lauennut ja aloin väsyttään kalaa.
Ihmettelin sitten, että miten sitä ei saa liikutettua mihinkään eikä se liiku mihinkään :? sitten hoksasin vasta, että se onkin pohjassa :-D
aikani värkkäsin sen kanssa ja sain sen irti pohjasta. Sitten rupesi siiman päässä kala potkimaan ja tajusinkin heti, että siellä oli hauki.
Pikainen väsytys ja hauki oli valmis tulemaan ylös. Yritin vetää sen ylös reijästä, mutta ei se mahtunutkaan tulemaan. Mikäs siellä nyt??
nykin hellästi siima ja tein vaikka mitä ja sitten vihdoinkin sain sen ylös ja onneksi hauki oli edelleen kiinni siellä.
Reijästä tuli ensin metrinen oksan karahka ja sitten itse hauki :-o hauella painoa noin 1kg

Ei ihmekkään että se ei meinannut tulla sieltä ylös kun hirveä karahka oli siimaan takertunut ja hauki viellä siellä kiinni.
Kun hauki oli napannut sen täkykalan ja koukku jäänyt kiinni haukeen niin hauki ole vatänyt sitten itsensä pohjaan ja jäänyt sinne kiinni ja ollut niin kauan siellä kunnes kävin kokemassa katiskat :-D

ei mikään hirveän ihmeelinen tapahtuma kuitenkaan, mutta ei tuoiaan ihan jokapäiväistä
tä...?

[MPPK]Antonio(Fin)

Oiskos ollut vuosi 2004, kun ex-muijan kanssa oltiin suomenlahden rannalla yö-kalassa, siis ihan ongella oltiin. Kello oli jotai lähelle kahtatoista, ja syönti ollut ihan hyvää, muutamaa 50g affea, isompaa särkeä, pari kolmipikkiä... Nooh aikamme siinä oltiin ongella ja kun ei alkanut syömään kala, otettiin pari olutta siinä laiturilla... Sit sanoin jossain vaihees sille exälle että ota sä onki nyt vuorostas, en mä mitään kalaa saa... Meni joku 15min, niin koho meni syvyyksiin, sit sillä aikaa olin taaempana rannasta pissalla, niin ihmettenin kun se huus tuu auttamaan täällä on joku kauhee otus, se vätää ku perkule xD Mä menin sitten avuks siihen vavan kaa kun se oli ko ihan kaarella, näytti et vapakatkee.... Noh Kuparin värinen kylki vilahti ja sanoin et saakeli toihan on pienen viulun kokonen. Kyseessä oli siis ainakin 2kg lahna ellei yli... Nooh sit alettiin kampee vapaa ylos ja alas... Noh Naps! Kala karkas mutta hyvä mieli jäi... Joimme sen kunniaksi vielä pari olutta lopuksi rannassa.
Ei niinkään ihmeellinen mutta muistiinjäänyt kerta =)

-Antonio-
"Enemmän osaamista, Enemmän saalista"

simpo

Kerran oltiin veljen ja kaverinkanssa lähössä kalaan. Kaveri ja veli meni kaivaan matoja, ja jätti mut "venevahdiks". Järvi oli ihan tyyni ja aloin heittelee.yhtäkkiävene lähti lipuu , vaikkei mitään virettä ollu. Veikkaan että hauki tai joku "työnsi" venettä.

Miskala

Quote from: kalamies] on July 16, 2008, 11:48:29
Virveliin tarras katiska, kiitos vahvan siiman sain sen ylös ni siel porskutti 1kg lahna D:
Et kai napannut toisen katiskasta sitä lahnaa??   :x

ris_to

No eipä kovin ihmeellisiä tapahtumia tullut,mutta tämä on tähän mennessä mieleenpainuvin;

Oltiin serkkupojan kanssa tuossa joessa kalassa,pienen saaren takana rupattelemassa.No,minä siinä sille juttelin niitänäitä ja lipuuttelin pikkulippaa haarojeni välissä.Sitten siihen oli tarttunut pikkuahven kiinni,ja siinä sitä sitten naureskeltiin tapahtumaa jälkeenpäin.Tämä oli se mieleenpainuvin kalajuttu. :-)

pro-onkija

Quote from: Ruttonalle on April 23, 2009, 18:54:38
Quote from: Miskala on April 23, 2009, 18:48:03
Quote from: kalamies] on July 16, 2008, 11:48:29
Et kai napannut toisen katiskasta sitä lahnaa??   :x

On kai se kalastamista sekin, mutta meillä päin ko. toimintaa kutsutaan varastamiseksi ja katiskavarkaat(kin) viedään mieluiten saunan taakse.
Minulle kävi kerran samoin, mutta katiskassa oli 3kg hauki, en kumminkaan ottanut sitä sieltä.

Mr.Pilkkijä

Kerran heittelin jollain halpishaukilusikalla niin pikkuahven otti siihen. Kala oli puolet pienempi kuin uistin  :-D
Always Think Like A Fish.
No Matter How Wierd It Gets. -Storm

Torro

Lammella kahlailin matalassa kahluuhousuilla ja kanadanhanhi tunki melkein iholle kiinni. Olisin saanut tökkästyä sitä vavalla... ehkä mie en sitten ollut niin uhkaava kun olin vyötäröön asti kahlannut. Ei se ollut mitenkään pelokas tai yrittäny häätää mua vaan kellus siinä vieressä ihmettelemässä. Piti laittaa sille vähän aaltoja, että älys siirtyä vähän kauemmas säikyttämästä mun lahnoja pois tai sotke siimoja.
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Kalamään

Quote from: El'ToroRosso on May 22, 2009, 22:20:57
Lammella kahlailin matalassa kahluuhousuilla ja kanadanhanhi tunki melkein iholle kiinni. Olisin saanut tökkästyä sitä vavalla... ehkä mie en sitten ollut niin uhkaava kun olin vyötäröön asti kahlannut. Ei se ollut mitenkään pelokas tai yrittäny häätää mua vaan kellus siinä vieressä ihmettelemässä. Piti laittaa sille vähän aaltoja, että älys siirtyä vähän kauemmas säikyttämästä mun lahnoja pois tai sotke siimoja.

Samanlainen tapahtuma itsellänikin. Olin kalalla laiturilla kunnes näin harvinaisen näyn kaislikosta. Kas, joutsenia tulossa näin lähelle, no jo on kumma, minä ajattelin. Sitten käännyin uudeelleen katsomaan ja mitäs pirua? Emä ja uros + 4 poikasta ui käden ulottuville. Niitä siinä sukulaisten kanssa ruokittiin. Oli kyllä mieleen painuva hetki. Komeat kuvat sai valokuva albumiin.  :-)

Kysymys kuuluukin, kuinka tollasia pystyy ampumaan?  :|
Sen minkä taakseen jättää, sen seuraavalla kierroksella kohtaa.