Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Katiskan väri

Started by Zakelii, May 03, 2004, 20:24:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zakelii

Minkä väriseksi katiska kannattaa maalata? Oon kuullut, että vihreä olisi hyvä väri.

Kala_Jökke

Just luin kalakirjasta, että kirkas olis hyvä. :)
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

daiwa2

Kirkasta on pidetty perinteisesti hyvänä värinä,mutta Weke-katiskat on muuttanut värin.Ainakin ittellä.Pelkää värin vaihto ei välttämättä paranna kovin paljoa saalista.Kaikista parasta ontehdä katiskat pienisilmäisestä verkosta jossa on muovinen, mattavihreän värinen.Niin kuin Weke on.Kirkas on hyvä väri esim.Ruutanalle joka kiinnostuu erityisesti kaikesta kirkkaasta.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

Anonymous

punanen           :lol:

jättihaukimanniskan

mä käytän harmaata ja se on hyvä :wink:  :mrgreen:
Hauki o kala,keso o raejuusto

virveliveikko

hyvä värinä löhtee vibraattorista mutta siinä kannattaa olla värinä vihreä.

muuten olen kuuullut kun laittaa katiskan aitaan punaisia muovipusseja tulee ahventa simona ja kun valkoista laittaa niin madee saa ruuoaks laittaa.

ei muuten

daiwa2

Eipä ole sen kummemmin parantanut punaiset muovipussinliuskat kalan tuloa.Aivan samalla lailla katiskaan on mennyt ahvenet.Valkoisen pitäisi pelata ainakin tälvella mateen kutuaikana, mutta tuskin keskikesällä.Valkoinen väri kuvastaa mateelle toisen mateen vatsaa.Sen takia yleensä kaikki madepilkit on valkoisia.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

valilyonti

Keväällä maalasin sellasen 7, 5 euron koottavan katiskan vihreäksi. Tullut kalaa koko kevään ja kesän. Uudet Rampokatiskat antavat myös hyvin kalaa. Porkkanoita olen käyttänyt huokuttimena.

latexi87

Tein itse katiskan ketunverkosta ja painaa kun synti :lol: .Tumman harmaa on väriltään ja kyllä sinne kalaa menee.
On se vaan niin...

Anonymous

Löysin vintiltä isän vanhan katiskan(kaksnielunen), joka oli melko lailla ruosteessa ja illan vedessä oltuaan oli aivan täynnä ahvenia :D
Katiskaan oli jokunen oksa laitettu kylläkin ja siksi kai toi on hyvä toi tumma väri EMT!!

--PROFESSOR--i

Aika tumma...Tummanharmaa oikeastaan!
Kirkas olisi kans hyvä hankkia sitten joskus!
MADE in Finland...

Valz

Ise käytän kirkkaita värejä.
Kyllä kohta tärppää!

esal

Mä käytän vihreää se on ihan hyvä.

Jussi_

Vähän off-topicia

onko kokemusta laittaa kastematoja katiskaan?
Onko ne siella ihan turhaan vai parantaako ne katiskasaalista??

the juQ

Quote from: Jussi_ on May 10, 2006, 08:51:40
Vähän off-topicia

onko kokemusta laittaa kastematoja katiskaan?
Onko ne siella ihan turhaan vai parantaako ne katiskasaalista??

mie kokeilin laittaa ei auttanut   ovat ihan turhaan
Kun han kalaa tulee.......

Daiwa

Mulla on 3 mustaa peitarin verkkokatiskaa ja kyllähän ne pyytää. Ja sitten on niitä yhden kesän kestäviä perus katiskoita. Voipi olla, että kirkas pyytää paremmin kun musta.. Ainakin lahnaa, ruutanaa ja särkee tulee paljon paremmin kirkkaalla katiskalla omien kokemuksien perusteella. Pitäisi kokeilla vihreää ja punaista, voisi olla hyviä värejä. Ainakin se punainen "teho" katiska voisi olla hyvä hauen pyynnissä ja vihreä tuntuis sopivan kaislikon reunustalle ahvenen pyyntiin... :roll:  Haukihan menee katiskaan uteliaisuuden takia, niin ehkä se näkee kirkkaan paremmin kuin musta. Tai sitten sitä vain kiinnostaa se enemmän.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Murmeli

Itse maalaisin ainakin vihreäksi katiskan. Nyt kun ei ole paikkaa, missä pyytää katiskalla, niin ei ole omaa katiskaa.

Pressure

Kun sitä katiskaa täytyy nyt niin kovasti värjätä, joku voisi varmaan kertoa, että miten kala reagoi siihen katiskan väriin?  :roll:

Selvä.

Mind_Flayer

Minun ymmärtääkseni katiskan värillä ei ole mitään merkitystä kalan saannin kannalta. Enemmän merkitsee se, missä katiska sijaitsee, miten avara nielu on jne. Ainakin näin ovat vanhat katiskamiehet minulle joskus kertoneet.

Daiwa

Quote from: Mind_Flayer on June 30, 2008, 15:48:47
Minun ymmärtääkseni katiskan värillä ei ole mitään merkitystä kalan saannin kannalta. Enemmän merkitsee se, missä katiska sijaitsee, miten avara nielu on jne. Ainakin näin ovat vanhat katiskamiehet minulle joskus kertoneet.
Onko se sitä varten, että maalataan eka katiska vesistön vesi katiskan väriseksi, ettei naapuri huomaa katiskaa ja käy kokemassa?  :-)

kuhakalastaja

tummanvihree weke-katiska
Professor toimii aina, kelillä kun kelillä!

Kaivo

Miten sitten lie sen vanhan "totuuden" kanssa, että ruosteinen katiska ei kalasta ollenkaan niin hyvin kuin kirkas?

-- Kaivo

Pressure

No ruosteessa siinä on muutakin kuin se väri, ruosteinen katiska ja oranssinruskea katiska ovat eri juttuja.

Mind_Flayer

Quote from: Kaivo on August 09, 2008, 10:12:27

Miten sitten lie sen vanhan "totuuden" kanssa, että ruosteinen katiska ei kalasta ollenkaan niin hyvin kuin kirkas?

-- Kaivo

Luulisin, että ruosteisesta katiskasta lähtee oma "hajunsa" veteen. Huomaahan tuon kun käsittelee joskus ruosteisia ja märkiä metalliesineitä, niin käsiin jää ruskeat jäljet. Varmuutta en asialle osaa sanoa, kun en ole käytännössä asiaa testannut.

NightPiker

Quote from: Mind_Flayer on August 11, 2008, 16:22:34
Quote from: Kaivo on August 09, 2008, 10:12:27

-- Kaivo

Luulisin, että ruosteisesta katiskasta lähtee oma "hajunsa" veteen. Huomaahan tuon kun käsittelee joskus ruosteisia ja märkiä metalliesineitä, niin käsiin jää ruskeat jäljet. Varmuutta en asialle osaa sanoa, kun en ole käytännössä asiaa testannut.
Tuli muuten huomattua tuossa kaverin mökillä ollessa, että musta katiska ei antanut ollenkaan vaikka vähän matkan päässä oli toinen, perinteisen kirkas katiska josta tuli saalista.
Suottaahan tuota tulla ja suottaahan tuota olla tulemattakin.

Daiwa

Helposti näkyvään katiskaan menee ainakin hauet hyvin, kun ne menee sinne ihan uteliasuuden takia. Sehän näkyy kauemmas ja on kiinnostavamman näköinen.

UppoPerho

Mielestäni harmaa/musta on ihan hyvä väri. Jotain muutakin väriä voisi kokeilla joskus.
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Kalamään

Korpilahtelainen weke ihmekatiska on vihreä ja tuntuu toimivan h***etin hyvin! Tuon perusteella kannattaa koittaa tummanvihreää. Toki muitakin hyviä mahdollisuuksia voi tietty olla. Kuten weken tummanvihreän tavoin varmaan monet tummat värit ovat toimivia.
Sen minkä taakseen jättää, sen seuraavalla kierroksella kohtaa.

Pressure

Quote from: Pressure on June 30, 2008, 13:59:06
Kun sitä katiskaa täytyy nyt niin kovasti värjätä, joku voisi varmaan kertoa, että miten kala reagoi siihen katiskan väriin?  :roll:

Selvä.

Acke

Meillä on kaksi tummanvihreätä Weke-katiskaa.