Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Perhon heitto??

Started by KalaMies--94, June 30, 2008, 18:31:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KalaMies--94

Kuinka perhoa heitetään... Se ei tahdo oikein mulla lentää pitkälle ja kun lähin virtaava paikka on noin 30 kilsan päässä..
Ei sitä tiedä, jos ei kokeile.

-Juippi-

Perhon heittelyähän voi harjoitella vaikka kotipihallakin. Sitoo vaan siimanpäähän vaikka villalankatupsun ja rupeaa vispaamaan edestakasin. En näin kaukaa pysty neuvomaan miten sitä tarkalleen heitetään. Itse opin (no jos vieläkään kunnolla osaan) heittämään perhoa perhokalastuskurssilla. Jos sinulla on mahdollisuutta mennä niin mene ihmeessä.
Sen minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa.

Tornio_River

Kyllähän karu totuus on  tässäkin niin kuin muussakin elämässä että virheittein kautta oppii, itse aloittelin aikoinaan todellakin perhovavan käyttöä ihan pellolla jossa oli riittävisti tilaa treenata,tosin aloitus perhosiimaksi laitoin tuiolloin mahdollisimman halvan  siiman tai hankin jostakin käytetyn,Sillä pellolla/maalla heittäminen ei kovin hyvää tee loppu peleissä siimalle. Kalastuseurat varmasti järjestävät kursseja ainakin isomilla paikka kunnilla,ja ainahan on parempaa jos jostain löydät saman henkisen
perhomiehen jolla on vähän enemmän kokemusta ja jolla on aikaa vaikka neuvoa koko hommaan.
Eli toistoa ,toistojen perään,virheitä,virheiten perään tekemällä oppii jokainen,toivotonta  tapausta ei ole olemassakaan, kukaan ei ole täydellinen  monen vuoden
reeninkään jälkeen.

Tsemppia uuden harrastuksen puolesta!

p.s älä luovuta vaikka tuntuu ettei kaikki mene niin kuin pitäisi,ei se aina suju  monen vuoden kokemuksellakaan :wink:

Pete

KalaMies--94

Tulin juuri harjoittelemasta ja saaliina noin 10-senttinen särki. Ensimmäinen perhokala ja hyvä mieli. Illalla uudestaan heittelemään. Kiitos Kaikille avusta :lol:
Ei sitä tiedä, jos ei kokeile.

unatco

ite ainakin nyt vasta oppisin, että kun heitän perhoa, niin heiton lopussa ei saisi laskea vapaa alaspäin(vaakatasoon), vaan pitää se pystyssä eli periaatteessa keskeyttää se heitto.. näin se silloin lentää hyvin.
Kalastus ei ole vain harrastus, se on elämä !