Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

"Äksidentit" kalastuksessa

Started by kalastan_kaikkea, February 25, 2008, 08:48:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalastan_kaikkea

Minkähänlaisia vahinkoja, muistinkatkoksia,onnettomuuksia.yms on kalastustilanteissa sattunut.
Itse unohdin kerran vapatelineenlukon kinnittää. ja huomasin sen vasta kun vapa tulee veteen.
Hyppäsin perään ja sain vavan pelastettua, mutta siimat oli katkottava(oli näes plaanerivapa)

Ihmevirveli

Olin veneessä kalastamassa, kun huomasin että alkaa sataa. Aloin vetää sadetakkia päälle joka oli siinä vieressä kun tunsin kipua korvassa. kokeilin niin siinä roikkui vaappu.. en tiedä mistä se oli joutunut takkiini.

Toinen on kun joskus pienenä heittelin ensimmäisiä kertoja ihan oikealla virvelillä, niin lippa kopsahti heittäessä päänahkaan kiinni.
Allekirjoituksia ei tueta.

Fishaman Get Fish

No sain kalan ja sit otin pihdeillä koukut pois kalan suusta, sitten kun koukut oli irroitettu heitin pihdit veteen vieheen mukana :-D

kalastan_kaikkea

Isoveljellä oli vuosia sitten jäänytm uistin kalastusliivien taskuun(jostain syystä)ja kesällä oltiin menossa joellle enkä löytänyt perholiivejäni niin nappasin ne ajomatka oli pitkä jä tunsimpa nukkuessani kädet taskuun, heräsin siihen että koukku oli painunut sormeen

osmanhauki

No veljen kans oltiin onkimas. Päätettiin mennä sitten yhelle kalliolle, astuin kalliolle ja kaadun sen jälkeem menin järveen kokonaan. Pääsin itse kapuamaan kalliolle, sitten vaan vaatteet kuivumaan. No jäi minun päälle paita ja housut, muut kuivuivat.

Murmeli

Noin 5 vuotta sitten kaveri oli käynyt isoveljensä kanssa kalassa ja jotenki ne oli siellä hosunut, kun kaverilla roikku joku vaappu niskassa.
Jossain ne kävi poistamassa sen, mutta mahtoi tuntua kun vertaki tuli kohtuudella.

suomi 400

Kerran pudotin virvelini veteen. Kävi nimittäin
niin että virveli oli vapatelineessä jonka "lukitusrengas"ei ollut kiinni
ja vahingossa airo osui vapaan jolloin se putosi. Onneksi sain siitä
vielä kiinni. :-)

M@ra

Taitaa itsellä pahin onnettomuus olla se, kun kerran hiukan kompuroin ja kaaduin jokeen, tosin syvyyttähän siinä kohdassa ei ollut edes polviin asti, mutta kivikkoinen pohja hiukan teloi jalkaa ikävästi.
-M@ra

vainaja

Onhan noita kaatumisia sun muita telomisia sattunu.
Tässä muutama:

Kahlasin koskessa. Mukana oli pakki, haavi ja virveli. No, yhtäkkiä tuli semmonen järkyttävän syvä monttu ja tipuin kaulaani myöten veteen. Nostin kamat korkeelle ilmaan, niin ettei ne kastunu ja sain yhestä kivestä kiinni. Sit nousin sille kivelle ja jatkoin matkaa.

Heittelin virvelillä (abumatic-170) aivan ensimmäisiä kertoja. Yritin heittää yhellä kadellä ja koko virveli lens koskeen. Säikähin puolikuoliaaks ja sit huomasin että se uppos rantaveteen aivan lähelle.

Harjoittelin perhokelalla rullausheittoa (ei onnistu kunnolla vieläkään) ni perho tarttu korvaan kiinni.

Kaks haavia on virta vieny ja yhen haavin varren.

Kerran meinas virta viiä taimenen ku perkasin sitä virtaavassa veessä, sain sen kiinni, mutta kastuin läpimäräks.

edit: muistin vielä yhen ku kahlasin vyötäröä myöten veteen kännykkä housuntaskussa  :-D

Mind_Flayer

Kerran olen pudonnut talvella heikkoihin jäihin. Omaa typeryyttäni vajosin, kun aioin mennä jäälle erään majavanpadon kohdalta, jossa oli tietenkin jään alla jonkin verran virtausta ja sää viikon aikana ollut suhteellisen lämmintä. Pari askelta kerkesin lumikengät jalassa ottaa, kunnes jää petti alta. Onneksi siinä kohden oli sen verran matalaa, että pääsi helposti omin avuin ylös, mutta kumisaappaat ja sukat siinä kastuivat ja toinen lumikenkä jäi lampeen. Onneksi sekin saatiin pienen haromisen jälkeen ylös ja muutama tunti nuotiolla kuivattelua ja vaatteet olivat sen verran kuivat, että pystyi jatkamaan kalastusta. Niin ja tietenkin gore-tex housuja kuivatessa housut olivat hiukan liian lähellä nuotiota, että niihin paloi suhteellisen iso reikä reiden kohdalle. Tiesi uusien housujen ostoa se...

HuntaKilla

Mulla kolme päivää sitten oli käynyt sellainen vahinko, että virveli oli jäänyt kalastuspaikalle. Paniikissa etsiskelin virveliä jokapaikasta, kunnes isän kanssa päätettiin lähteä etsimään virveliä kalapaikalta jonne se oli jäänyt. Onneksi oli rehellinen löytäjä sattunut kohdalle, olihan virveli vuoden vanha (eli melko uusi) ja hintaakin oli roimasti + kallis punainen lohi/taimenvaappu siiman jatkona. Tämä kyseinen mies oli isän työkäveri vuosien takaa, joka sattumoisin oli samaan aikaan kalapaikalla meidän kanssa, joka sitten antoi sitten virvelini takaisin.  :-D Onneksi virveli löyty, eipähän tarvi lähteä uutta ostelemaan.  :-D :mrgreen:

Parisen vuotta sitten olin Utajärvellä kirrejä narraamassa laiturinnokassa mato-onki kädessä. Kirjolohella oli kokoa kun se aikansa hyppi, mutta sitten ku se vetäs oikeen rajusti ni perskeles, onkivapa katkes ja vähän alle puolet onkivavasta meni kirjolohen mukana jokeen. Siinä sain aikani pyöritellä silmiä... :-D
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

SUURkalastaja jyväskyläst

Muutama päivä sitten uistin naamaan ja 2 koukkua uppos väkäsineen. Sairaalaan keskiyöllä mentiin sitte. Ihme kyllä tuo ei pahemmin sattunut.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Olli83

Eipä ole muuta pahempaa sattunut,näitä haava sormeen perkatessa juttuja on sattunu  :-D

Tuukka Almighty

Oltiin ihan penskoja serkun kanssa viellä kun oltiin norjassa kalassa jossain kalliolla. Noh just kun olin heittämässä niin lennän nokalleni ja uistin lentää suoraan serkkua poskeen. Uppos melko syvälle.

Melko hyvin kuitenkin säily ettei ole sen pahempaa tapahtunu. mitä nyt hauen puremia ja koukkuja sormissa. Sitä normi settiä

PäSSi

Koukut nyt on aina välillä ollu sormissa. Kerran olin lähdössä järveltä jonka ranta on tosi heinikkoinen ja unohdin pistää pakin lukon kiinni sitten kun nostin niin uistimet pihdit koukut siimat ym. lentää heinikkoihin, oli siinä kahtelemista.
  Kerran olin samassa paikassa ongella. No siinä sitten menin järveen ja piti lähteä kotiin kun vaatteet kastui.
Onhan näitä muitakin mutta ei tule nyt äkkiseltään mieleen
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

Shield

Multa tippu eilen rapalan pihdit veteen ja muistin vast äske et ne piti ottaa sielt :-D. Siis laiturin vierelle ne tippu :-D

[Veke]

olinpa kerran isän kanssa taimenta uistelemassa.Muutaman tunnin uistelun jälkeen huomarin että veneestä kuuluu outoa surinaa.Pinen tutkiskelun jälkeen huomasimme että sähkötakilan katkaisin oli mennyt out asentoon ja takilasta melkein kaikki vaijerit oli sylkeytynyt ulos ja paino laahasi pitkästi järvenpohjaa.Onneksi kuula ei ollut jäänyt pohjaan kiinni. :-D

Kumma homma kyllä mutta mulla ei ole koskaan jääny koukkuja sormiin mutta persuuksiin kyllä. :lol:

jcuster

kivuliaimpia kokemuksia on kilon kuha roikkumassa huskyn peräkoukusta, kun etummaisen koukun haara on painunut etusormen keskeltä läpi ja kutittaa kynttä sisäpuolelta.
pihdeillä väkisin irti, riekale irti väkäsestä ja kalastus jatkuu...kiroillen.

toisella kertaa ravakan heiton alkuun napsahti sanka kiinni. vavanmitta siimaa ulkona, joten loton koukut etusormen sivuun väkästä myöten. pihdeillä irti ja kalastus jatkui, välillä sormea lumihankeen upotellen. turposi kovin kun luuhunkin tuli kai reikä. kiroilua kuului suhteettoman vähän.

Yks asia on varma: Kun pilkkihaalarit päällä pierasee sen saa aina silmilleen.

jcuster

Quote from: kalakauhu on July 14, 2008, 23:21:56
Ja kaikkihan tietää mitä tapahtuu, kun akussa yhdistää plussan ja miinuksen.  :-o

saattaahan tuosta housupyykki seurata. tai oikeastaan parempi mennä suoraan järveen kun roiskeita kuitenkin päälleen saa.
Yks asia on varma: Kun pilkkihaalarit päällä pierasee sen saa aina silmilleen.

prå-kalastaja

Kerran uppos Vibraxin koukut päänahkaan, mutta mitään pahempaa ei oo tapahtunu.

UppoPerho

Mulla on kans 2 vuotta sitten uistin tullu takaraivoon. Kaverin isoveli heitteli lippaa, ja heitti yhen heiton sivulta ja suoraan takaraivoon! :lol:
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

simosalakka

Quote from: WestMaster on July 05, 2008, 21:33:19
Joskus pienenä taaperona horjahdin kivellä ja tipuin onkeni kanssa mereen :|
Sama juttu tapahtu eilen, erona vain se että oli puhelin sekä lompakko taskussa ja ikää vähän enemmän kuin viime kerralla :|

Tuhe

Heitin itelle rapalan takaraivoon, kun muka piti näyttää miten uistin lentää. Kaikkein eniten risoo se papparainen ensiavussa, kun mulla roikkui se rapala takatukassa, niin kehtas kysyä et tuliko isompia. :?

JamiDaMan

Mä taas olin kaverin kans joku vuos sitten kalassa ja heittelin virveliä laiturin nokassa. En kuullut kaverin tuloa ollenkaan ja tästä seurauksena että siima meni poikki ja calicocat roikkui kaverin leuassa kahdella koukulla ja leukaluuhun pureutuneena. Mikäs siinä muuta ku sanoin että tää voi hiukkasen sattua ja repäsin vieheen irti!
Jonkin aikaa oltii kissa hiiri leikkiä sen tapahtuman jälkeen, ennenku kaveri tajus että voitais mennä laittaa desinfionti ainetta ja laastaria leukaan   :-D
"Victory goes to the player who makes the next-to-last mistake"

[MPPK]Antonio(Fin)

Olin väsyttelemässä, isoa lahnaa/säynettä (n.1,5kg), en nähny kun kullanvärisen kyljen. Niin kun nostin niin vavan kärjestä (onki), lähti päästä se siimarengas, ja kala meni ja onki meni varastoon, kyllä v*****i ja paljon :D
"Enemmän osaamista, Enemmän saalista"

Daiwa

Quote from: [MPPK]Antonio(Fin) on September 11, 2008, 11:39:56
Olin väsyttelemässä, isoa lahnaa/säynettä (n.1,5kg), en nähny kun kullanvärisen kyljen. Niin kun nostin niin vavan kärjestä (onki), lähti päästä se siimarengas, ja kala meni ja onki meni varastoon, kyllä v*****i ja paljon :D
Tuttua. Samat kävi mulla lahnan kanssa, mutta onneksi oli toinen onki vieressä (4m), niin sillä sain sen karanneen siiman kiinni ja ihmeen kaupalla se pysy siinä kiinni rantaan asti. Nyt mulla on joka ongessa vahvistettu kärki.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Murmeli

Tämä ei ole tapahtunut kalastuksessa, vaan kalastusvälineen valmistuksessa.

Eilen, kun valoin lyijystä leechipäitä omaan Plastic Padding muottiin, ajattelin, että laitan lyijyä reilusti, että se sitten riittää. Mulla oli muotisssa vissiin liian pieni ilmareikä (muotista pakenevalle kaasulle), kun kuului poksahus ja se ampui lyijyt suoraan ylöspäin. Onneksi ei naamalle tullut paljon sulaa lyijyä, mutta eihän se kuumaa ole, kun sulaa niin alhaisessa lämmössä. Paitaan tuli lyijyläisikiä ja hiuksissa oli pikkuisia lyijymönttejä.

Kipster

kaikista pelottavin äksidentti oli varmaan 3 vuotta sitten tapahtunut putoaminen. Liukastuin ja putosin voimalaitoksen turbiinivirtaan. Oli kyllä onnea matkassa että turbiini virta oli pienimillään eli se oli melkein seisovaa vettä. Jos ne olisi ollut täysillä ni mua ei luultavasti enää olis täällä kirjottelemassa.

jompsu

mulla varmaan pahin se kun tuli laskettua piipsjärven padosta alas :-D

Lähdettiin kalaan kun loppui kirjolohen rauhoitus aika(tuolloin sinne istuteettiin kirreä)
Päätettiin mennä padon tykö heittelemään kun sinne kirjot aina pakkaantu kun ne istutetaan :-D
noh..mentiin vähän liian lähelle patoa ja virta imaisi meidät mukaan ja se oli sitten menoa :-D
Kivet vain kolisi kun tultiin veneellä alas koskea.no onneksi kuitenkin selvittiin vain säikähdyksellä lukuun ottamatta sitä kun airot tippuivat veteen.
saimme kuitenkin ongittua ne takaisin ja päästiin rantaan :-)
Saimme tuolla reissulla kuitenkin 3 kirjolohta eli kuitenkin aika hyvin :-D
tä...?

Murmeli

Quote from: Kipster on November 25, 2008, 10:13:14
...voimalaitoksen turbiinivirtaan... 
Ensimmäinen paikka mistä Oulussa lähdetään hakemaan kadonnutta. Voimalaitoksen turbiinille menevän "kanavan" edessä oleva verkko. Opettaja kertoi, että joskus on ollut useampikin ruumis painautuneena siihen verkkoon.