Onko onginta pääasiallinen kalastusmuotosi?

Started by xyu, September 12, 2007, 11:28:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marko

Onginta ei ole lempi kalastusmuotojani. Yleensä virvelöin ja uistelen.
On onginta kuitenkin mukavaa ja tosi rentouttavaa.
Niinkuin uisteleminen ja pilkintä. :-)

UppoPerho

Kyllä ongin aika paljon, mutta kyllä virvelillä tulee enemmän kalastettua, mutta joskus otan molemmat mukaan.
Mutta ongintaa en unohda virvelöinnin takia..
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

simpo

ei ole minulle. virvelillä niitä kaloja tulee huijattua eniten.

jompsu

Kyllä virvelillä kalastelen paljon enemmän mitä ongella. Virvelillä saa vaan niin paljon isompia kaloja ja ongella saa tyytyä yleensä vain sintteihin.
On se vaan onkiminenkin mahtavaa hommaa lämpimänä kesä iltana jolloin järven pinta on aivan tyyni ja lisäksi on vielä huippu syönti :-)
tä...?

Naps

Murmeli

Harvemmin tulee ongittua, mutta nyt tänätalvena rupes tuokin kiinnostamaan. Aemmin tuli nuorempana vain ongittua, mutta sitten kun sai virvelin, jäi homma suurinpiirtein kokonaan. Nyt palataan asiaan.

Munkki Skunkki

Kyllä ongin koska olen yleensä kalassa joella eikä  siellä oikein pysty/mahdu heittelemään ja kyllä ongellakin ihan hyvin kalaa tulee,mutta jos isompia kaloja kalastelen niin kyllä virveli voittaa.

[MPPK]Antonio(Fin)

Verkkokalastan, Heittouistelen ja talvisin pilkin, mutta onki on pelastanut monet kalareissut joten sanon että kyllä myös.
"Enemmän osaamista, Enemmän saalista"

Jokuvaiin

onki on paras ainakin mun mielestä kosta sillä saa paljon kalaa (vaikkakin aika pieniä mut voihan niitä isojakin tulla niinkuin mulla mökillä :-D).

Miskala

On melko yleinen. Aina kun tarvitsen syöttikaloja pyydyksiin, niin ongin.  :-) Lisäksi kun en saa millään muulla kalaa ja on aurinkoinen keli, niin on ihan kiva istuskella veneessä ja odottaa nyppyä.

Zintti

Onginta ja pilkintä on mitä mä kalastan. Sitten toosi harvoin virvelöin. Siksi ne koska saa varmasti kalaa ja joskus isojakin. Ei tarvii kummonen lahna olla kinni koukussa niin on se kiva nostaa vedestä ku potkii kunnolla.   :-)

KÖSTER

Onginta ei tällä hetkellä ole pääasiallinen kalastusmuoto.

Tykkään liikkua koskikohteissa missä onginta usein kiellettykin.
Järvet ja meret tuntuu mukavalta tarkastella veneillen,uistimilla,jigeillä,perhoilla kalastaen pilkkiäkään unohtamatta.

Onkiminen vaatii yllättäen enemmän rahaa ja kalustoa kuin perho tai virvelikalastelu.
Syöttejä,mäskejä,vapoja,koukkuja,sumppuja,keloja,tärppihälyttimiä,haavit,tuolit,vapatelineet,erilaiset kohot painot jne..
Ne lienee sangen tarpeellisia sitten, kun harrastukseen pääsee sisälle ja nälkä kasvaa syödessä.(pitäähän saada enemmän ja suurempia kaloja?)

Onkiminen on mielestäni tehokkain vapakalastusmuoto jos saalispussin paino ratkaisee.
Ns. perinteinen pihlaja keppi, siima,koukku,paino ja koho kuuluu myös kesääni ja perinnöksi jälkipolville. :wink: