Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Ongella rapua?

Started by UppoPerho, June 30, 2008, 18:32:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

UppoPerho

Itse olin kerran kaverin kanssa lähtenyt onkimaan läheiselle joelle.. Päästyämme joelle laskimme onget jokeen ja jonku 20 min. pääsätä kohoni alkoi täristä.
Nostin ongen ja sieltä tuli rapu. Rapu oli pieni ja musta... Onko tämä vain sattumaa?? Vai onko teillä käynyt näin..?
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Torro

Siis oliko se jäänyt kiinni vatsastaan vai miten?
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

pilkkiäijä

Ei tuo ole ollenkaan mahdollista, mutten myöskään ihan jokapäiväistä.
Olen 2 kertaa nähnyt kun rapu nostetaan vedestä ylös ilman rapumertaa (tai paljain käsin)

Joskus serkkuni jätti mato-ongen laiturille ja meni mökkiin syömään. Hetken päästä hän tuli nostamaan ongen ja sielä oli pieni rapu. Koukku oli pohjassa ja rapu oli sitä matoa varmaan mennyt syömään ja jäänyt koukkuun SUUSTAAN kiinni.

Toisella kerralla kaveri heitteli jigiä ja ihmetteli kun joku aina alkoi painaa kun jigin päästi pohjaan, ja hetken päästä irrotti. Sitten se pysy kauemmin aikaa kiinni jigissä ja tipahti rannassa näkyvälle kivelle. No siihen sitten jigi laskettiin ja rapu nappasi pyrstöön kiinni ja saatiin se rantakiville asti ja sitten päästettiin se hetken päästä takaisin  :-)
Olen kalastelijapoika!

UppoPerho

Quote from: El'ToroRosso on June 30, 2008, 21:55:38
Siis oliko se jäänyt kiinni vatsastaan vai miten?
En oikeen muista hyvin, kun siitä on varmaan 1-2 vuotta, voi olla että oli saksista..
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Mässy

Isekkin olen saanut ravun mato-ongella. Pääsi takaisin sätkimään.
Kuhan kalastus <3<3<333

Suklaamonni

Rapua ei ole tullut, mutta - hieman otsikon ohi, mutten malta olla kertomattakaan - Alajärven Iirujärveltä sai likkakaveri simpukan. Jigiin tarttui.

tonko__

kerran meijän naapuri sai uistimella ravun..  :-D
meni nakkelee uistinta meren rantaan aallonmurtajan kärkeen..
yhessä välissä se nakkas normaalisti uistimen veteen ja hetken päästä se pysäytti kelauksen ja alko sytyttään tupakin.. siinä sytyttämis vaiheessa uistin kerkes vajota pohjaan. sitten se nappas. en muista mistä kohti oli tarttunu.
naapurilla oli kuva kännyssä siitä ku rapu oli kiinni uistimessa..  :lol:

Morripoika

Rapu ottaa kyllä onkeen. Isäni on nourena kiskonut, vaikka kuin paljon ongella rapuja (tai näin on minulle kertonut enkä epäile yhtään).
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Baron

Olen saanut ravun lusikka uistimella!! Oli ilmeisesti mennyt liian läheltä rapua joka oli hermostunut ja tarrannut kiinni koukkuun. Siinä roikkui ja lujaa piti kiinni! :-)Eli samalainen tilanne kuin Tonkon naapurilla, mutta joesta ja ilman tupakkaa!

rutilus

http://picasaweb.google.fi/miettinen.ville/Kalakuvat#

Ei se ole mitenkään mahdotonta, tuolla on kuvat kahdesta ongitusta Astacus Astacus eli jokiravusta ja suusta kiinni molemmat eikä mistään saksista.   
En vastaile yksityisviesteihin kalapaikoista

Miskala

Quote from: Suklaamonni on July 03, 2008, 13:14:48
Rapua ei ole tullut, mutta - hieman otsikon ohi, mutten malta olla kertomattakaan - Alajärven Iirujärveltä sai likkakaveri simpukan. Jigiin tarttui.

Simpukat on ottanut minulla usein matoon, lippaan ja joskus myöskin uistimeen. Melkein joka heittely/onkiretkellä tulee simpukka tai kaksi.  :-D

Torro

Quote from: Miskala on February 18, 2009, 16:20:42

Simpukat on ottanut minulla usein matoon, lippaan ja joskus myöskin uistimeen. Melkein joka heittely/onkiretkellä tulee simpukka tai kaksi.  :-D

Ja simpukka ei sitten varmasti "ota kiinni" uistimeen.... Kyllähän niitä uistimella tulee, mutta ne tarttuvat kuoren reunasta samaan tapaan kuin mikä tahansa muu risu pohjassa. Ei simpukalla ole mitään liikkumalihaksia millä se käy uistimeen kiinni. Nehän vain suodattavat vettä lävitseen ja näin sitten ronkkivat jotain ravintoa.

Ihmevirveli

Minä sain Kroatiassa jonkinlaisen ravun pohjaongella. Oli mennyt simpukkasyöttiä maistelemaan ja sotkeutunut siimoihin.

Allekirjoituksia ei tueta.

unatco

Quote from: El'ToroRosso on February 19, 2009, 11:41:58

Ja simpukka ei sitten varmasti "ota kiinni" uistimeen.... Kyllähän niitä uistimella tulee, mutta ne tarttuvat kuoren reunasta samaan tapaan kuin mikä tahansa muu risu pohjassa. Ei simpukalla ole mitään liikkumalihaksia millä se käy uistimeen kiinni. Nehän vain suodattavat vettä lävitseen ja näin sitten ronkkivat jotain ravintoa.

juu.. ei ole mun mielestä kauhean harvinaista.. on sitä itsekkin tullut nostettua simpukoita. ja ovat jopa verkkoonkin "uineet"  :-D :-D
Kalastus ei ole vain harrastus, se on elämä !

jhaapanen

Quote from: El'ToroRosso on February 19, 2009, 11:41:58

Ongittaessa simpukka ottaa kiinni matoon. Tosin varmaankin refleksin omaisesti kun mato lilluu ohi. Eräässä mäskikisassa kalatuttuni sai 5 kpl eläviä simpukoita, ja siten että kohossa näkyi oikein syönti. Ja täme tarina on tosi

Ozzman

Oon kans kerran saanut ravun mato-ongella. Ravustamassa oltiin ja ongitiin siinä sivussa. Rapu oli vielä mitoissaan eli pataan meni.
So long, and thanks for all the fish!

Torro

En kyllä uskonut tämänkään päivän koittavan, mun syöttinorssiin tarras rapu!  :-D

...eikä luovuta