Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

paras kalastusmuisto.

Started by huug0, August 28, 2007, 07:49:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Don Miguel

Quote from: jcuster on July 10, 2008, 00:48:02
isäukon ikimuistoinen lausahdus "miks täällä pitäis yöllä yrittää, päivällä tulee paremmin"... ja kymmenen sekuntia siitä 4,7kg kuha siiman päässä. kun tarjosin haavimisen jälkeen kotiinlähtöä... "mitäs nyt, enhän mä ole vielä yhtään saanut...

tais mielipide muuttua aika hätäiseen. muita kaloja ei tullutkaan, mutta yksikin riitti.

:-D

Itelläkin ikimuistoinen tapahtuma liityyy kuhastukseen. Koko yö pelkkää tyhjän pyytämistä. Oli pirun kylmä aamu ja kosteus oli merellä täysin omaa luokkaa.
Faijan kaveri totes että käyvää tuol lahen pohjukas, ja lähetään kotiin nukkumaan; yhtä suuret olisivat näköjään mahdollisuudet nukkuenkin.

Jäätin sitten pohjukkaan muutamaks tunniks uistelee. Kolmeen mieheen saatin siitä n.50 kpl mittakuhia. Kyllä meitä sen jälkeen lievästi hymyilytti, eikä enää ollut kylmä tai väsy 
Ei sitä kyl voi olla unohtamatta...:-D
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

HuntaKilla

Mulla on jääny kaikkein kirkkaiten mieleen se, kun sain nappulana ison kirjolohen mato-ongella Utajärveltä. Siinä kestikin aikansa saada iso "sateenkaaritaimen" ylös! Onneksi oli isä silloin mukana vartoomassa haavin kanssa.
Hiissasin kirren kohti rantaa ja siinä vaiheessa isä koukkasi kirjon haaviin. Siinä sitten kolkattiin kala, vietiin isän serkkupojan talolle ja punnittiin. Kalalla oli painoa melkein 6 kiloa! Siinä sitä sitten iskä serkkupoikansa kanssa pällisteli, et miten nuin pieni tyttö voi saada nuin ison kalan. :-D Siinä sitten vietiin kala kotia pakastimeen. Se oli mahtavaa aika se. :)
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

Laku

Kun olin isän ja veljen kanssa kalassa kokeilemassa ensimmäistä virveliäni.  :-)

Murmeli

Quote from: Laku on July 13, 2008, 13:12:57
Kun olin isän ja veljen kanssa kalassa kokeilemassa ensimmäistä virveliäni.  :-)
,niin mitä silloin? Tuossako paras muisto?

Vikke

Quote from: Murmeli on July 13, 2008, 18:37:34
Eihän siitä pakolla tarvitse paljoa kertoa.
Jos tuo vaan oli "Lakun" paras kalastusmuisto.  :wink:

Ei se paras kalastusmuisto tarvitse mistään erityisestä kalantulosta tai muusta tulla.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

KalalaKalle

Kyllä se on se, kun oli kaunis kesäpäivä, ja isoveikan kanssa lähdettiin soutupaatilla kalaan. Menimme semmosen saaren lähelle, ja sieltä tuli affenta ihan koko ajan. Tällöinkin molemmilla oli Kuf-lipat, ja koko reissulla tuli tasan 5 "kalatonta heittoa". Isoin ahven taisi olla siinä 300g-400g..

Fisu95

Itellä oikeestaan kaks hyvää kalastusmuistoa!

Ensimmäinen: Kerran oltiin iskän kanssa kalassa ja itellä oli semmoset "oli mitkä oli vehkeet". Hauki tarras kiinni ja veti ja veti, saatiinkin se ihan veneen vierelle iskä sai siintä otteen, mutta ote lipes ja hauki pääs karkuun, veti vielä kaupanpälle siiman poikki siiman poikki. Iskä sano että oli muuten iso hauki, kun en ite sitä nähny!

Toinen juttu on semmonen että, oltiin kaverin kanssa heitteleen virveliä, kaveri kyllästy ja meni uimaan! No minä heittelin ja heittelin kunnes heitin vieheen, semmoisen kivenmerkkikepin taakse. Kelasin ja luulin että, koukku jäi siihen keppiin kiinni, kaveri sitä sitten lähti uimalla irrottamaan oli noun puolivälissä kun yhtäkkiä hauki hyppäsikin kepinvieressä viehe suussaan! Kaveri lähti äkkiä uimaan takas kun näytti aika isolta hauelta se hauki. sen hauen sitten sain ylös, ei ollu puntaria joten tarkkaa painoa ei tiedossa!

Siinä pari juttua!! :mrgreen:
Peetukin sanoo niin!

UppoPerho

Quote from: Vikke on July 13, 2008, 18:49:29
Quote from: Murmeli on July 13, 2008, 18:37:34
Eihän siitä pakolla tarvitse paljoa kertoa.
Jos tuo vaan oli "Lakun" paras kalastusmuisto.  :wink:

Ei se paras kalastusmuisto tarvitse mistään erityisestä kalantulosta tai muusta tulla.
Käyttäjä "Laku"  kertoi hänen parhaan kalamuistonsa vain lyhyesti.
Ei sen tarvitse aina kirjoittaa isoa romaania.
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Murmeli

Quote from: Kalan-Narraaja on July 15, 2008, 10:10:41
No eipä Lakun muutkaan viestit ole paljoa tuota pitempiä. Yksi viesti löytyi, missä enemmän kuin kaksi riviä tekstiä. Ei tästä tämän enempätä.

Migelis

Kyllä se oli viimeviikolla kun sain Hossan Iikoskesta blue fox vibraxilla vajaa 1,5kg Taimenen :lol:

jcuster

ei se paras, mutta toiseksi paras... muutaman vuoden takaisena juhannuksena katseltiin sateista keliä...ja lähdettiin yrittämään. 5 minuuttia heittelyä, pari pikkuhaukea myöhemmin iski mulle 3-kiloinen hauki, ylös tuli. airo tosin katkesi venettä kääntäessä väsytyksen aikana, joten reissu keskeytettiinja palattiin rantaan perkaamisen ajaksi.

otettiin toiset airot, puolen tunnin kalastuksen jälkeen kaverille iski 7kg hauki, ylös tuli parinkymmenen minuutin väsytyksen jälkeen. haavi oli pieni, nostokoukusta ei tietenkään hajuakaan, hinattiin järven yli hiekkarannalle nostettavaksi.

parhaiten tästä muistan sen kuinka heittoni osui metrin sivuun kohdasta josta seiska iski, kymmentä sekuntia aiemmin kuin ottiheitto tuli.
Yks asia on varma: Kun pilkkihaalarit päällä pierasee sen saa aina silmilleen.

Laku

Quote from: Murmeli on July 15, 2008, 15:55:40
Quote from: Kalan-Narraaja on July 15, 2008, 10:10:41
No eipä Lakun muutkaan viestit ole paljoa tuota pitempiä. Yksi viesti löytyi, missä enemmän kuin kaksi riviä tekstiä. Ei tästä tämän enempätä.

Ei tämä oo mikää aihe missä arvostellaan käyttäjiä. Ne aiheet ovat erikseen. Loppuu tuollaanen arvostelu.