Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mikä vapa?

Started by TGB, July 15, 2008, 13:18:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TGB

Mitä vapaa suosittelisitte mulle kun kelana on shimano catana 2500ra ja kalastan suurimmaksi osaksi heittelemällä järvellä haukea ja ahventa,mutta joskus myös soutu-uistelen? :-D

TGB

niin ja uistinten paino 5-30g.

Mikko_-Procyon-

Joku 8-jalkainen shakespeare ambidex voisi olla hyvä valinta. Itse olen mieltynyt ambidexin heitto- ja väsytysominaisuuksiin, vaikka muuten vapaa onkin saanut korjailla kaikenaikaa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

TGB

mulla nyt viimes oli tuo shakespeare ambidex titanium plus,mutta se meni rikki ja nyt  haluisin kokeilla jotain muuta niin oisko muita ehotuksia?

Mikko_-Procyon-

Quote from: TGB on July 15, 2008, 22:31:43
mulla nyt viimes oli tuo shakespeare ambidex titanium plus,mutta se meni rikki ja nyt  haluisin kokeilla jotain muuta niin oisko muita ehotuksia?

Ahaa.. eli muillakaan ne eivät kestä. Minun 1. ambidex meni itsestään keskeltä katki. Todnäk oli viallinen aihio, mutta meni takuuseen. Tämä uudempi taas on mennyt pahasti rikki korkkikahvastaan (joko huono laatu tai sitten väärin suunniteltu). Myös alin/suurin vaparengas lohkesi ilman suurempaa kolhaisua. Koskaan ei ole näin käynyt minkään vavan kanssa aiemmin. Vaihtaminen oli pienoinen työmaa, mutta ihan kannattava prosessi.

Jos et tuosta vavasta tykännyt, niin kokeile vaikkapa Shimanon nexavea seuraavaksi. Mulla on sellainen 4000 luokan kelassa kiinni.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Nismox

Ihan varteen otettava vapa on myös Shimano Stimula. Todella rankan tason kalastusta sietävä vapa vaikka hinta on naurettava 19€. Itellä ollut viime kesästä asti ul vapana ja 4000 Catanassa kiinni testattavana eikä voi kuin suositella. Vapoja löytyy melkeen mihin kokoluokkaan tahansa, notkeasta UL vavasta aina jämäkkään kaislikko torpeedon kesyttäjään=)

-Nismox-

TGB

kiitti vastauksista,varmaan tuota nexavea koitan seuraavaksi,ku kaverilla on semmonen ja se ainaki on kehunu sitä.

Torro

Minun Stimula setti maksoi 70€, onkos tuo joku ale vapa sielläpäin? Ihan tyytyväinen oon ollut, joskin kun se kerran katkesi kärjestä ---> Sain korjattua, mutta kärjestä tuli vähän turhan jäykkä koska kaksi rengasta turhan lähellä toisiaan. Stimuloissa ihan hillittömän iso ensimmäin rengas! Eihän se juurikaan haittaa tee mutta ärsyttää kun ei mahdu vanhaan vapapussiin. Niin oma setti oli haukiluokassa ja vaidoin kun oli tarkoituksiini turhan järeä.
Vähän aikaa sitten vaihdon tuon Stimulan Savage ProLogiciin ja voin sitäkin suositella. Hintaa sillä on sellanen 40€ mutta alennuksessa sain puoleen hintaan
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Tornio_River

Hyviä vaihtoehtoja ja kohtuu halvalla saa myös kinetekin mallistosta,itsellä käytössä 10 kinttunen kineticin cyber.. jotain sinne päin kuitenkin.
Toimii loistavasti,tai ainakin toistaiseksi toimii,hinta ei hirvittänyt ja 3 vuoden takuukin antaa jo vähän turvaa tulevaisuuden varalta

Jjj

Mulla on vapana Shimano Alivio(jos se noin kirjoitetaan..)
Hyvin on toiminut ja ei oohajonnu millään lailla. :-)

Sakkeus

Quote from: terminator on July 17, 2008, 14:36:38
Mulla on vapana Shimano Alivio(jos se noin kirjoitetaan..)
Hyvin on toiminut ja ei oohajonnu millään lailla. :-)

Omat kokemukset Alivio-sarjasta pelkästään huonot. Hyviä puolia jos haetaan niin mainittakoon edullisuus ja erittäin kestävä. Eipä muuta positiivista...
Kaksi sanaa: Tunnoton lerppu!
Ei se ota jos ei annakkaan!

TGB

löyty tuolta tallista vanha shimano xfx vapa.otan sen nyt väliaikasesti käyttöön siksi aikaa että saan rahat uuteen.

jcuster

shakespearen hornet ace on ollut viimeiset viisi vuotta käytössä, alkaa kohta ryhti loppumaan kokonaan siitä. pienet lipat eivät enää lähde kovinkaan jouheasti.
jotta uutta olis kohta vailla...
pitäis toimia käytännössä(ei suosituksiin ole luottamista) 5-20g välillä. pituutta 180-210...
shimanon stimula ja nexave ovat samassa mitassa uusina lötkömpiä kuin tuo nykyinen, ne jätän suosiolla varavavoiksi.

hintaluokkaa saa olla 50 -150e. mitäs suosittelette?

Yks asia on varma: Kun pilkkihaalarit päällä pierasee sen saa aina silmilleen.

haukikaappari

Vapa mikä sopii omaan käteen. Viehesuositus olisi 5-40. Se perus.

TGB

nyt sain tuon shimano nexaven.olihan tuo paljo löysempi ku se entinen vapa mutta muuten vaikutti ihan hyvältä.lähen tästä järvelle koittaman :-D

Lohiverkko

Jos et olisi ostanut jo tota Nexavea olisin suositellu sulle Shakespearen Agilityä.. Itellä 8-jalkanen malli haukikäytössä, ja monet hauet saanu jo kyytiä tolla.. Erittäin tunnokas ja suhtkoht jäykkä vapa..
Hauella on terävät hampaat koska kovat kalat ja pellin palaset kuuluvat sen perusravintoon..

super-taimen

7 jalan hiilikuitu on mulla toiminu ja ne lähtee hintaan 40-120e

lahana

Tarvisin 2 uutta vapaa toiseen kelana joku shimano 4000 ja toisessa catana 2500.Catanaan tulevaa vapaa käyttäisin enimmäkseen hauen ja ahvenen heittokalastukseen joten siinä viehesuositus 5g - jotain.Ja toista vapaa varmaan vetouistelussa,mutta silläki pitäs pystyä heitteleen.Osaisitteko suositella jotain hyviä ja halpoja alle 35 euron vapoja.

limatuubi

Quote from: lahana on June 25, 2009, 20:41:14
Tarvisin 2 uutta vapaa toiseen kelana joku shimano 4000 ja toisessa catana 2500.Catanaan tulevaa vapaa käyttäisin enimmäkseen hauen ja ahvenen heittokalastukseen joten siinä viehesuositus 5g - jotain.Ja toista vapaa varmaan vetouistelussa,mutta silläki pitäs pystyä heitteleen.Osaisitteko suositella jotain hyviä ja halpoja alle 35 euron vapoja.

Shimano Hyperloop AX 210ML voisi olla passeli tuolle catanalle, ois tarpeettomana tuo vapa jos kiinnostaa  :wink:

juupetti

Joku medium luokan Ugly stikki, siin on vapaa moneks kesäks!

lahana

Joo en tarvikkaa enää.Sain kaks shimano xfx:ää halvalla.2m ja 2,4m.En tiiä kestääkö mutta ku halvalla sain ja kolmen vuoden takuu nii piti ostaa.

Kampele

Quote from: Nismox on July 16, 2008, 09:56:54
Ihan varteen otettava vapa on myös Shimano Stimula. Todella rankan tason kalastusta sietävä vapa vaikka hinta on naurettava 19€. Itellä ollut viime kesästä asti ul vapana ja 4000 Catanassa kiinni testattavana eikä voi kuin suositella. Vapoja löytyy melkeen mihin kokoluokkaan tahansa, notkeasta UL vavasta aina jämäkkään kaislikko torpeedon kesyttäjään=)

-Nismox-

Mistähän kaupasta tommosen sais ?
Seinäjoelta jostain ?
Ite tarvisin uuden vavan, heittely vavan, ja hinnan puolesta kelpaa mulle tuo. =D

Kelana toimisi varmaan Shimano 2000, vai liekkö tolla vaikutusta ?
Vai Xterra Shakespeare ?( Tämmönen

Onko mitään järkeä laittaa hyrrää kelaa mun vedätys vavalle.. ? Vapaa siihen en ole vaihtamassa kun mielestäni ihan OK, jäykkä ja pitkä..mutta onko kelan vaihdossa mitään ideaa, jos sillä jotain haukia yritetään kalastaa ?

Itellä näistä keloista nyt ei oo mitään ajatusta, oon kaupas vaan katto joskus 5v sitten kun noita ostellu hintaa ja vähän kokeillu pyörittää. =)

e. Runollaan nyt vielä tästä vedädys vavasta..onko tää ees oikea siihen hommaan.
Shimano XfXBt 180cm, C.W 50-100g , näköjään 15e maksanu, heh.
Kelana joku random vihree "LA 2050 B°SE"tms..