Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Perhonsidontasetit

Started by Pinqiini, April 21, 2003, 22:50:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pinqiini

Mistä saisi sellaisen perhosidontasetin? Paljonko maksaisi?Tuleeko niissä kaikki muu paitsi karvat mukana?

edit. oikeinkirjoitus, otsikko uusiksi

Mayfly

Luulenpa, että sellasen saisi, vaikkapa kuule kaupasta.
Paljon se riippuu setistäkin, tuleeko karvoja mukana. Mitä olen tuolta jostakin kalastus.comin uumenista joskus selaillut, niin seteissä tulee kaikki tarvittava+joitakin karvoja/lankoja ym, mukana.
Sillä settejähän on niin monenlaisia/hintaisia, on minun hankala sanoa läheisesi kalakaupan settejen hintaa.

Parhaiten pääset asiasta perille menemällä kauppaan itse ottamalla selvää.

Ja googlen tai kalastus.comin kautta pääset perhosidonnan alkuun.
''Jokainen taimen on liian arvokas kalastettavaksi vain yhden kerran''. -Lee Wulff-

Perhokalastus tärkein harrastus minulle aina päivänä, jolloin ei muu duuni kutsu.
Perhokalastanut olen -93- vuodesta asti ja homma senku menee parempaan suuntaan.

/May

Jermoni

Ostappa kuule erikseen niin ei tarvi maksaa siitä huonosta penkistä, laitan tähän nyt vaikka top 10 tärkeimmät sidontamateriaalit ja välineet:

1.Jänön naama
2.Peurankarvaa
3.Oravankarvaa
4.Dubbinglajitelma (esim. antron tai opossumi)
5.Polypropyleenia, vaaleana ja tummanruskeana
5.Musta ja ruskea kukonniska
6.Peltopyyn häkilää
7.Kulta, hopea ja kuparilankaa
8.Riikinkukon silmä ja miekkahöyheniä
9.Silkkilajitelma
10.Paljon erilaisia koukkuja

1.Sidontapenkki
2.Sakset (hyvät, kannattaa maksaa yhdistä hyvistä saksista mieluummin, kuin 4 huonoista)
3.Spigotti (rullapidin)
4.Lankaa, valkoista ja mustaa 8/0
5.Häkiläpihdit
6.Piilosolmutyökalu
7.Karvantasaaja
8.Dubbausharja
9.Partakoneen teriä
10.Dubbausvaha

Tuossa pistin vaan välineisiin top 10, ei noita kaikkia heti alussa tarvitse, onneksi  :D
Vapa taipuu aivan kaarelle, liitokset natisee, kelan räikkä huutaa! Alkaa hurja vääntö. 10 minuutin väännön jälkeen luovutan. Perho ei lähde millään irti puusta.           :D

dj_mummo

Kävin tyrskytaimenen sivulla ja sieltä helsingin perhokulman sivulla. Sieltä löytyy perhonsidonta kamaa.

www.tyrskytaimen.fi

tai suoraan perhonsidonta osioon

http://www.kauppalinkki.com/cgi-bin/gwi/kauppa?Model=shopdata/shop061/html/departments.gws&depaid2=31184&instance=depaselected&subinstance=depa2selected&depaid1=31170
mitämitä, jotain uuttako?

hajoilen noille mun vanhoille viesteille :D

Antti

mistä sais sella sen perho sidonta setin?paljo maksais?tuleeko niissä kaikki muu paitsi karvat mukana?

Pehonsidontasettejä saa perhonsidontatuotteita myyvistä liikkeista. Itse suosittelisin, että menisit kauppaan ja myyjän kanssa kokoaisitte sopivan paketin. Seteissä on aika kehnot sidontavälineet ja materiaalitkaan eivät sieltä parhaimmasta päästä ole.

Setin hinta tulee riippumaan aivan tavaran määrästä ja laadusta. Jos pintaperhoniskaa haluat niin sitten alkaa pussi laihtuun, eli rahaa menee enemmän kuin lampaat söis.

Kannattaa miettiä millaisia perhoja aikoo sitoa ja ostaa sen mukaan materiaaleja. Myyjät auttavat varmasti mielellään. Rahaa menee helposti muutama satku, ennen kuin huomaatkaan. Välineet kannattaa ostaa pussin paksuuden mukaan, mutta sen voin sanoa, että jos ajattelet, että laitanpa pari satkua, niin kassalla se onkin sitten jo kaksinkertainen.

Maraboy tuossa jo luettelikin listaa, mutta myös aikaisempia topiccejakin kannattaa katsella...  Täällä on myös lueteltu hyvä peruspaketti: http://www.perhokalastaja.com/articles/flyfishingabc/page_27.shtml    Lyhyt opastus työkaluista http://www.perhokalastaja.com/articles/flyfishingabc/page_26.shtml

Toivottavasti tuosta jotain tietoa irtoaa.