Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

minkä vieheen olette kokeneet parhaaksi taimenen heittelyyn?

Started by fish_man_, June 23, 2008, 22:50:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fish_man_

minkä vieheen olette kokeneet parhaaksi taimenen heittelyyn?

leijonanmieli

eipä oo monesti taimenta heitelty mihinkää  :-o :-D
jo joo vitsi vitsi mieleisemmät on ollut inkoo ja skitter pop
"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku"

vainaja

Noita istaritaimenia on tullu hyvin kaikilla lipoilla ja luulis että pikku räsänenki toimii.

Pete

Tässä nyt jotain juttua taimenen kalastuksesta, kun nyt ei tiedä että olisiko kysymys sisävesi-, koski- vai meritaimenen kalastuksesta.
http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=16973.0

SUURkalastaja jyväskyläst

Koskessa olen kokenut parhaaksi Blue Fox Super Vibraxin (kultainen- sinipilkut).
Vetouistelussa järvellä 5cm Nilsun kirjolohen värissä.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Vikke

Koskella todella hyvin ovat toimineet Meppsin 1/0- koon lipat. Mutta pitää kyllä koittaa noiden Fladenin lippojen pienimpiä kokoja myös koskilla, näyttävät lupaavilta.
Blue Fox Inkoo on järvitaimenelle ihan kohtuu hyvä, merelläkin varmasti kokeilun arvoinen.

Asia eniten tietysti riippuu paikasta ja olosuhteista. Mutta koskella on kyllä aina toimineet nuo Meppsin pienimmät.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Yuz

Jos syvälle pitää päästä, niin joko Jaxon Panda tai 4cm Glass Shad Rap.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

UppoPerho

Itse olen kokenut hyväksi jokien koskissa Fladenin 0 ja 1 koon hopeiset lipat, joissa on mustia täpliä ja valkopunaiset karvat.. :wink:
Myös meppsin 0/1 kokoa olevat lipat on antanut hyvin tulosta.
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Pete

Quote from: [Machine][tjp] on July 02, 2008, 21:24:40
Kuulema Skitter popit ja inkoot toimii. Normark.fi sivulta löytyy uitto vinkkejä skitter popiin. :wink:

Ja kysymys kuului: "Minkä vieheen olette kokeneet parhaaksi taimenen heittelyyn?

Itsellä esim. EV.Trutta, Salamander, JK-uistin, Mörrum-Spinnare, Räsänen, erilaiset vaaput.

Torro

Quote from: Yuz on June 24, 2008, 19:32:06
Jaxon Panda
Itse en ole koskaan nähnnyt mitään Jaxon merkkisiä vaaputtimia. Oletko tilannut jostain nettikaupasta?? ...kiinnostusta meinaan löytyis :-)
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Aatami

Ainakin Tampereen kalastusvälineessä oli lukuisan Jaxon-vieheitä. Vieläpä todella edulliseen hintaan. Sori off-topic.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Pete

Itseasiassa niissä on ihan hyviä värejä, uinti ei aina ainakaan itseäni tyydytä, mutta ihan kivoja pikku pulikoita taimenen jallitukseen.

Murmeli

Rapala Taildancer on mennyt Nils Master Invincible 5 cm väri 70:n edelle. Ohtaojalla kahdeksan kalaa ylös ja seitsemän karkuutusta/tärppiä. Koko vuorokauden kalastin samalla viehellä, joka toimii moitteettomasti. Sain eniten kalaa ja lisäksi kalani olivat suurimpia meidän porukassa. Luonnonkaloja sain neljä kappaletta (20-30 cm).

Aatami

Vielä näistä Jaxon-vaapuista. Ne ei oikein kestä kovaa virtausta. Ainakin tämä hiukan syvemmällä uinnut pikkuvaappumalli pyörähtelee virrassa. Pienemmällä levyllä varustettuna taas ui joten kuten.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Yuz

Sanoisin, että Jaxonin laatu on täysin riippuvainen mallista. Nuo Tingot ja muut mikrovaaput eivät oikein tykkää uida, mutta mm. Feroxit uivat todella hienosti joka koossa, ja 9cm Ferox on toiminut todella hyvin kuhalle. Pandat sopivat uisteluun, mutta totta on, että vauhdissa saattaa pyörähtää.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

[Veke]

Lotto on semmonen jokapaikanhöylä ja tinttipeltiä tulee joskus heiteltyä.

Lohiverkko

Itse ostin täältä Inkoo Vivid 12g lusikoia Eckerön taimen reissau varten, hyvin näyttää lentävän, kun kokeilin eilen. Lisäksi reissua varten tulee hommattua Lottoja, ja normi Inkoo -lusikoita. Värejä, joita olisi hyvä ostaa, voisitte kertoa.
Hauella on terävät hampaat koska kovat kalat ja pellin palaset kuuluvat sen perusravintoon..

Migelis

Ehdottomasti paras viehe Taimenen heittelyyn on ollut omalla kohdallani blue fox vibrax 2 koko, väri; kultainen missä on sinisiä pilkkuja..  Juuri nousi taimen sillä :wink:

Meidän_Perheen_Kalamies

super-taimen

blue fox lippa ehdoton jos ei siihen tartu nii voit haistattaa vitut niille kaloille. kokeilin itse foxin lippaa ja kokeilin miten se ui ja siitä tarttu 1,2kg taimen sapsokoskelta vuokatissa. ja ahvenia tulee kun aisaa. ja joka tykkää kirjo lohesta niin se on hyvä. ja hauki tietysti mutta enemmän nuo jalo kalat-

Migelis

Onko jollain kokemusta siitä Rapalan skitter popista.. on kuulemma hyvä taimen viehe  :-)

Höntsy

joesta sain harmaalla kumikalalla 55cm Taimen kokeilkaa?

l

-PerhoKalastaja-95

KÖSTER

Rapala cd 5-7 cm väri joen mukaan esim. koirakoskelta sonkajärveltä viimevuonna 2kg yksilö!

Abborna

No tuota jos itse lähden taimenta härnäämään niin oon noita esim motonetissä myytäviä jakki kirjolohi vaappuja syöttäny niille ja ihan hyvin on irronnu.
Vaaleen sininen tuntuu olevan hyvä väri.  :-)