Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

paljon tuhlasit kalastukseen?

Started by Anonymous, October 08, 2002, 21:43:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Progamer

-08 vuonna menny varmaan joku +1000€

jalmardo

Tänä keväänä uponnut kaikkinensa n. 500-600€. Pari uutta kelaa, siimat, ja reippaanlaisesti pakintäytettä. Päätin siirtyä tekemään itse perukkeeni, enkä kadu kyllä sitä päätöstä! Halvemmaksi tulee...
Born to fish - Forced to work.

rapakala

Hagge

Lohiverkko

Tänä vuonna mennyt kalastusvälineisiin noin 500€,, jos perämoottoria (Honda BF5) ei lasketa. Kaikki kalastusvälineet mitä minulla on ovat nyt uusia.. Ja nyt on kiva kalastaa.. Tänä vuonna olen oikeastaan vasta kunnolla kalastuksen varsinkin heittelyn aloittanut.
Hauella on terävät hampaat koska kovat kalat ja pellin palaset kuuluvat sen perusravintoon..

Acke

Hmm.. Itse olen tuhlannut kalstukseen noin 160e. Pappa Betalarit sitten erikseen. :roll:

kirjolohikäärme

Omia rahoja ei ole kauheasti mennyt, mutta jos lasketaan nekin, mitä isä on maksanut niin sitten on mennyt ihan kohtuu hyvin tuota rahaa.  :roll:

Kela 89€, vapa n. 80€, perhosetti ja vapaputki 99€, vanha virveli 30€. Noista vermeistä tulee yhteensä 298€.

Sitten on tullut osteltua kaikenlaisia tarvikkeita. Pihdit (7€), puntari (20€), pakki(n. 20€), vieherasia(n. 5€) jne. Noista tulee yhteensä 52€.
Uistimia, siimoja, kalastuslupia ja kaikkea pintä rojua nyt edes voi laskea, mutta niistä tulee varmasti monta sataa euroa.

Sanottasko, että yhteensä mennyt varmasti yli 500€ kalastukseen. Aika paljon olen ostanut alennuksista, ja olen saanutkin tavaraa aika paljon, että jos ruettais laskeen niin, että pistettäs aina oikea hinta, ei alnnus hintaa, niin oisi varmaan jonkin verran yli mitä tuohon nyt laitoin.
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Pescador

N. 100e. On kallista ''harrastaa'' yhtäaikaa kalastusta, jääkiekkoa ja salibandyä.  :|

jompsu

tänä kesänä meni suurin piirtein 100 e
yhteen laskettua summaa jota minulla on mennyt kalastukseen,ei uskalla edes miettiä :-D

tä...?

Hauzi

Noh ihan kokeeksi alan ynnäilemään. Toivottavasti ei tule paha mieli....
Vene+moottori 7200€
traileri 800€
veneeseen kaiken näköistä hilpettä 300€
targakaari 350€
14 vapaa + kelaa +siimat= 1500€
muutama takilakuula 100€
takilanarut 100€
uistimia varmaan joku 800-1000€ (tänä kesänä pelkästään 200€)
Haavi 50€
vaikea noita on erotella kun ei kuitteja tallessa hyvä niin.
Sit tänä kesänä bensaa varmaan joku 500l * 1,4€ = 700€ veneeseen.

Eli tossa 12000€ euron paikkeilla noi vetohommat. (tulee taimenelle kilohintaa) Mut harrastukset maksaa. Eikä kyllä edes kaduta on se sen arvoistakin ja hermot lepää, sekä rentoutuu.

Tässä käytännössä uisteluun menneet rahat. Sit on erinnäköinen määrä verkkoja ja heittelyvehkeitä ja kaikkea muuta pikkusälää....

Äkkinäinen arvio lähentelee 15000€ en viitti sen tarkemmin alkaa arpomaan kuluja. Tietenkin veneellä muutakin käyttöä kuin pelkkä uistelu eli tulee kuljettua ympäriinsä, mut yleensä kuitenkin kalastuksen merkeissä.

E: ite en ottanut huomioon matkakuluja enkä lupamaksuja. Niistäkin äkkiä hinta pompsahtaa. Käytännössä aina siirtyminen bensoineen sinne missä vene on =100€ sit ruuat ym reissulle. Tänäkin vuonna arviolta 20 reissua niin tekee taas lissää menoerää.... AIVAN SAMA. eipä vie tiliä lyhentämättömänä Onnelan baariin ;)

Tämähän on kuitenkin harrastus missä rentoudutaan ja hankitaan elämyksiä. Pitää pääkopan kunnossa harrastukset. Itseensä net rahat sijoittaa mitkä kalastukseen laittaa.

Dumppi 95

No viime vuoden aikana ehkä joku +100e, en ole aivan varma. Tänä vuonna ei ole vielä pahemmin tullut mitään osteltua...  :-)
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

perza

Heh, mulla menee jo toukkiin talvella n. 100€ ja voi olla että 100€ ei edes riitä.
Muuten en uskalla edes arvailla. Ehkäpä vähän on vähenynt kulutus kun ei tule uistimia enää ostettua vaikka aika pieni investointi nekin on loppujenlopuksi.
Nyt tulevana vuonna yritän kyllä päästä todella vähällä. Heittokalastus kaluston uusin tod. näkösesti ihan kokonaan.
Pelkät luvat,

kalastuksenhoitomaksu 20€
Läänilupa(voi olla että en ota) 29€
Kyyveden uistelulupa 40€
Saimaalle (Mikkelin vesille) 40€
Puulan yhteislupa 80€
Koskikalastus luvat n. 100€

Menneehän tuota rahaa, mutta vois mennä huonompaankin.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

ToniM

Ehkä jotaki 150-230e :-o :-D :-)

Miskala

Tähän mennessä tullut käytettyä n. 500€

Hartzu

Jaaha, jos alkaa kaikkia vermeitä laskemaan, mitä on tuohon tarkoitukseen tullut ostettua, niin useita tuhansia euroja on kaikkiaan laitettu.
Mutta tänä vuonna vain joku alle 100€
"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä"