Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kummalla puolella pidätte avokelan kampea?

Started by prå-kalastaja, July 28, 2008, 10:17:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

prå-kalastaja

Haulla en löytänyt tällästä kun perhokalastus puolelta, joten kysyn siis että kummalla puolella pidätte avokelan kampea?
Itse pidän vasemmalla puolella.

El Dorado

Itse tykkään pitää oikealla puolella.
Käsi on tottunut oikeaan puoleen :-D

kirjolohikäärme

Tällainen aihe on kyllä ainakin ollut. Liemeekö poistettu ku e löytänyt. No kuitenkin.

Minä pidän vasemmalla puolella. Kun ensimmäistä kertaa kalastin, kelassa oli kampi vasemmalla puolella ja totuin siihen heti. Aika kummaa, ole kyllä oikea kätinen.
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Kaivo

Olen oikeakätinen. Oikea käsi on minulla siis vahvempi; tarkkuutta ja voimaa vaativat tehtävät tehdään sillä kädellä. Siksi oikea käsi toimii minulla vapa- ja heittokätenä, avokelan kammen pyörittämisen voi hoitaa vasemmallakin kädellä.

-- Kaivo

Lipp4

Quote from: Kaivo on July 28, 2008, 11:32:22
Olen oikeakätinen. Oikea käsi on minulla siis vahvempi; tarkkuutta ja voimaa vaativat tehtävät tehdään sillä kädellä. Siksi oikea käsi toimii minulla vapa- ja heittokätenä, avokelan kammen pyörittämisen voi hoitaa vasemmallakin kädellä.

-- Kaivo
Juuri näin!
a.k.a Kalahullu

Morripoika

Oikealla puolella. omistan myös yhden avokelan jossa on kampi vasemmalla puolella eikä saa vaihdettua sitä puolta. Silläkin olen yritäänyt virvelöidä, mutta kehnoin tuloksin. Kelaus on yhtä töksyttelemistä. Ei osaa muttako, kun oikealla joten siihen on tyydyttävä.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Yuz

Oikeakätinen olen, mutta pidän kampea oikealla. Vasemmalla kädellä kelaamisesta ei meinaa tulla yhtään mitään, ja heitot teen kahdella kädellä, mutta vasen kelan kohdalla, eli mitään vaihteluita ei tarvi tehdä.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

[Veke]

Oikeakätinen olen mutta pidän kampea vasemmalla puolella.Ensimmäisessä avokelassani kampi oli vasemmalla puolella ja siitä se sitte lähti.(hiukan töksytellen kylläkin) :-)
Pari viikkoa sitten koitin väsyttää mitantäyttävää nieriää avokelalla jossa kampi oli oikealla puolella mutta eihän siitä mitään muuta tullu ko karkuutus ja paha mieli. :cry:

OsPa

Shark

Olen vasenkätinen, mutta pidän kampea oikealla puolella.
Jovain.

UppoPerho

Ite oon oikea kätinen, mutta pidän kampea vasemmalla puolellla..
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Juseli

Olen oikeakätinen ja pidän kelan kampea oikealla puolella.
Toisinkin päin onnistuu, sillä perhokelassa kampi on vasemmalla puolella.

jrasi

Oikeakätisenä, oikealla heitto ja vasemmalla kelaus. Joskus pahassa paikassa koittanut heittää vasurilla... ...puu taisi ottaa vieheeseen.

johndoe

Heikommallahan kädellä yleensä kelataan joten kampi oikealla.

juhox

Oikea kätinen olen ja olen vain tottunut oikealla kädellä kelaan. Vasemmalla se ei enää onnistuisi millään..
"En syö kalojen lääkkeitä. "

Crice

Vasemmalla kelaan. Se ei aluksi onnistunut mutta nyt sujuu kuin hampaanpesu. Oikea käsi on vahvempi niin pysyy paremmin kädessä virveli. Entisessä umpikelassani kampi oli oikealla puolella. Ihmekkös en mitään sillä saanutkaan :-P
O_o

simosalakka

Oikeakätinen oon ja kampi on myös oikealla puolella.. Ite en osaa ees kelata vasurilla..

UppoPerho

Quote from: jrasi on July 28, 2008, 20:14:46
Oikeakätisenä, oikealla heitto ja vasemmalla kelaus. Joskus pahassa paikassa koittanut heittää vasurilla... ...puu taisi ottaa vieheeseen.
Vähä samaa vikaa tos vasuri heitois.. Olin toissa päivänä kalas isojoella ja heitin vasurilla niin meni suoraan pusikkoon uistin, mutta onneks sain sen vielä pois sieltä! :-)
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Daiwa

Ketä kiinnostaa tällainen aihe? Minua ei ainakaan kiinnosta yhtään kummalla puolen veivailet kelaa! No vastataan kumminkin että oikealta puolen.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Murmeli

Quote from: Daiwa on July 30, 2008, 16:04:20
Ketä kiinnostaa tällainen aihe? Minua ei ainakaan kiinnosta yhtään kummalla puolen veivailet kelaa!
No saapahan kerättyä viestejä. :wink: Suurin osa täällä onkin just tällaisia aiheita, että ensin äänestetään ja sitten kerrotaan sama vielä uudestaan.

Aiheet pitäis muotoilla siten, että niihin ei voi vastata muutamalla sanalla. No eipä tähän voi kovin pitkää vastausta oikein kirjoittaa kun ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa, joista toinen pitää valita.

Tarpeeton aihe.

Edit. Poistin aikaisemman viestin ja kerron, että kelaan oikealla kädellä ja pyyhin vasemmalla. :lol:

HuntaKilla

Oikeakätinen kun olen, niin kampikin on oikealla. Tosin perhoillessa joutuu olemaan tilapäisesti vasuri.
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

Torro

Oikeakätinen olen. Heitän oikealta kahdella kädellä ja heitettyäni siirrän vavan vasempaan käteen ja kelaan oikealla. Näin sen olen tottunut tekemään vaikka tuossa nyt kättä joutuukin vaihtamaan.
On sitä koitettu vasemmallakin kelata, mutta ei siitä vain tule mitään

Perhokelan kammesta tässä ei kysytty mutta sanon silti. Eli vasurilla siinä joutuu kelailemaan vaikka tuon haspelinkammen takia siitä ei mitään tulekaan.
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Aatami

Kelaan molemmilla käsillä. Olen opetellut tekemään niin ihan tarkoituksella. Suurin syy on ehkäpä ollut säästäminen. Nimittäin jos joskus näen tarjouksessa jonkun hyvän kelan, niin ei tarvitse miettiä kummalla kädellä kelaan. Molemmat puolet ovat yhtä vahvat. En myöskään vaihtele kättä missään välissä. Heitän toisella ja kelaan toisella. Eikä vaadi paljoa totuttelua. Niin tuo tarjouskela systeemi pätee kyllä oikeastaan vain hyrriin ja nyt puhuttiin haspeleista, mutta menköön nyt tässä välissä.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Hyrrä

perza

Quote from: Aatami on July 30, 2008, 21:40:45
Kelaan molemmilla käsillä. Olen opetellut tekemään niin ihan tarkoituksella. Suurin syy on ehkäpä ollut säästäminen. Nimittäin jos joskus näen tarjouksessa jonkun hyvän kelan, niin ei tarvitse miettiä kummalla kädellä kelaan. Molemmat puolet ovat yhtä vahvat. En myöskään vaihtele kättä missään välissä. Heitän toisella ja kelaan toisella. Eikä vaadi paljoa totuttelua. Niin tuo tarjouskela systeemi pätee kyllä oikeastaan vain hyrriin ja nyt puhuttiin haspeleista, mutta menköön nyt tässä välissä.

Noin se on suunnilleen itelläkin.

Tosin olen vasenkätinen ja kelatessa se kampi on aina oikealla. Joskus kaverin virvelillä heitellyt ja sillä on kampi vasemmalla, mutta ei s ole tuntunut mitenkään ihmeelliseltä.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Pete

Oikealla heitetään ja vasemmalla kelataan. Mitenkäs muuten ?

jalmardo

Olen sekakätinen, mutta kirjoitan vasemmalla. Esimerkkeinä sanottakoon, että tennismaila, keilapallo ja frisbee oikeassa kädessä. Myös kampi ollut oikealla puolella, sillä yli neljännesvuosisata sitten kun harrastukseni umpikelalla aloitin, ei kätisyyttä olisi voinut edes vaihtaa. Umpikelasta sujuvasti hyrrään, missä ei siinäkään kätisyyttä vaihtamaan pystynyt. Sittemmin olen ollut avokelamiehiä, mutta luonnollisesti vanhan tottumuksen mukaan ei ollut toivoakaan yrittää totutella vasurilla veivaamiseen(pari kokeilua lainavehkeillä suoritettu!).  :-D
Born to fish - Forced to work.

FatHammer

Lohiverkko

Olen oikea kätinen, ja pidän kampea oikealla. Jotenkin vaan tuntuu luontevalta.. Jos kokeilen kapea vasemmalla puolella, tulee tönkkö olo ja alkaa ottaa nuppiin
Hauella on terävät hampaat koska kovat kalat ja pellin palaset kuuluvat sen perusravintoon..