Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Käytätkö kantosalkkua kuljetuksissa?

Started by Vikke, June 02, 2008, 13:33:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vikke

Ihan uteliaisuuttani kysyn tämän asian, ehkä toki turha aihe. :roll:

Käytätkö kantosalkkua kuljetuksissa? Siis jos perhosetin mukana on tullut salkku.

Itse olen tätä päivää ennen käyttänyt aina. Mutta tänään tein sellaisen viritelmän, että pistin siimat valmiiksi läpi renkaista, ja perhon päähän. Ja pistin sen kokoon kahden kumilenkin avulla. Nyt saa heti ruveta kalastamaan, eikä tarvitse aina pistää uudelleen siimaa renkaiden läpi.

Moni varmasti tehnyt tuollaisen systeemin? Ainakin silloin on pakko tehdä, jos kantosalkkua ei ole tullut mukana. Vaikka voisi sellaisen jostain kehitelläkkin.

Kantosalkku kyllä turvaa sen, että ei menisi välineet rikki.. Jos vaikka on pyörällä tai mopolla matkassa, ja kaatuu.

Mutta on helpompi aloittaa kalastus nopeasti, kun kuljettaa ilman kantosalkkua, ja siimat on valmiiksi laitettu vaparenkaista läpi.

Ne, jotka ovat aina kuljettaneet tuollaisessa systeemissä, voivat nauraa kysymykselleni. Koska niille asia on yksinkertaisesti aivan itsestään selvä, mutta joka tapauksessa ajattelin kysyä.

Jos aihe on niin turha, että sitä ei voi pitää, niin moderaattorit saavat lukita. :-)

"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Piksu

Itse ainakin käytän. Ainakin vapa pysyy ehjänä ja ei se muute kun kokoon taitettuna mahu esim. autoon ja erillisenä osana osat hävijäisivät.

Vikke

Quote from: [Tkk]Piksu on June 02, 2008, 13:35:40
Itse ainakin käytän. Ainakin vapa pysyy ehjänä ja ei se muute kun kokoon taitettuna mahu esim. autoon ja erillisenä osana osat hävijäisivät.
Ei häviä. Jos sen siiman pistää vaparenkaiden läpi, ja sen jälkeen pistää kokoon. Ja sitte pistää sen perhon sinne, että ei se siima "karkaa". :wink:
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Hemulisoturi

Kela/kelat menee kelalaukussa ja vapa menee vapaputkessa.
Mä en ainakaan lähe reissuun ilman kovaa vapaputkea. Sen verta riskialtista puuhaa kuljettaa toistasataa maksavia vapoja jossain muovikantokassissa.

Torro

Quote from: Hemulisoturi on June 02, 2008, 16:52:57
Mä en ainakaan lähe reissuun ilman kovaa vapaputkea. Sen verta riskialtista puuhaa kuljettaa toistasataa maksavia vapoja jossain muovikantokassissa.

.....ja se on enemmän kuin terveellistä solmia aina uudet solmut perhoihin. Perukekin kuluu kun kihnutat sitä perhoa sieltä renkaiden välistä.
     Sitä vitutuksen määrää on mahdoton kuvailla, kun kakkosen tanttu karkaa sen takia, että vanhat solmut pettävät
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Progamer

Siis tottakai on kova vaaputki. Sitten se vasta v*tuttaa kun 500€++ maksavan vavan pätkäsee

Vikke

Quote from: Hemulisoturi on June 02, 2008, 16:52:57

Mullakkin tuo kyseinen "kantolaukku" on sellainen, jossa menee vapa keloineen. Siis vapaputki, mutta alussa on levennys että kela mahtuu.

Ehkäpä pidemmät matkat menee sitten tuon kanssa, jos pyörällä menen.
"Suurta saalista

UppoPerho

Quote from: Vikke on June 02, 2008, 14:49:34
Quote from: [Tkk]Piksu on June 02, 2008, 13:35:40
Ei häviä. Jos sen siiman pistää vaparenkaiden läpi, ja sen jälkeen pistää kokoon. Ja sitte pistää sen perhon sinne, että ei se siima "karkaa". :wink:
Itselläni ei ole kantosalkkua. Mutta itsekkin käytän samaa tyyliä jonka käyttäjä "Vikke" kertoikin.. :wink:
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Pete

Pitemmilä ja varsinkin kun vapaa ja siimaa säilyttää "toiminta valmiina" vapasalkussa tulee perukkeeseen ja siimaan tiukka mutka, jolloin heittosiiman tai perukkeen kestävyyskin on koetuksella.
Noin 180 asteen kulma niin perhosiimassa kuin perukkeessakin ei voi olla haittaamatta kestävyyttä, oikenevuutta tai pinnan rikkoutumista.

Tom

Mulla aivan sama kova kantolaukku kuin Vikellä, koska se tuli mukaan kaupan päälle, eli siis vapaputki, ja siinä on levennys kelalle.. Olisin muutenkin ostanut kantolaukun, koska en halua kohdata sitä v*tutuksen määrää kun 200€ napsahtaa poikki.

Raidari

Kyllä käytän, Helpompi kantaa, Pysyy ehjänä. Muita perusteluja en keksi... :-)

jompsu

käytän o0matekemää vapaputkea.mahtuu kaikki vavat ja kelat vaan reppuun!
tä...?

Murmeli

En käytä kuljetuksessa vapaputkea, koska en omista sellaista. Muutenki on niin halpa vapa, että sen hajoaminen tuskin kauaa risoo.

HuntaKilla

Käytän. Helppo kuljettaa paikasta toiseen ja pysyy ehjänä.  :-) Kyllä se vähän ketuttaisi, jos satojen eurojen hintainen vapa katkeaa.
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

Hemulisoturi

Quote from: HuntaKilla on August 19, 2008, 20:18:28
Käytän. Helppo kuljettaa paikasta toiseen ja pysyy ehjänä.  :-) Kyllä se vähän ketuttaisi, jos satojen eurojen hintainen vapa katkeaa.
Ymm, mä oon onnistunu pätkäsemään oman 3zonen ja muutamat muut vavat kertaalleen.