Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kainastonjoki

Started by UppoPerho, June 18, 2008, 14:15:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

UppoPerho

Oletkos kalastellut kainastonjoella??? Mitä kaloja olet saanut?
Itse olen saanut aika isoja haukia ja ahvenia.
Joessa on myös pieni taimen -ja harjuskanta.
Mitä olet itse saanut ja millä uistimella sait ne?
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Siimankatkoja

Olen ollut kalastelemassa pari kertaa ja on tullut jotain sinttejä,mutta on sieltä noussut pari vähän isompaakin yksilöä..
Pääasiassa olen saanut kalaa hopeilla ja pronssisilla lipoilla ja joillakin pienillä lusikoilla.. :wink:

katiskamies

Tottahan oon siä kerran ollu kalas.. Kyllä nousi haukia ja ahventa iha helvetisti!!!

UppoPerho

Quote from: katiskamies on June 18, 2008, 17:15:12
Tottahan oon siä kerran ollu kalas.. Kyllä nousi haukia ja ahventa iha helvetisti!!!
Asun aika lähellä Kainastonjokea, ja käyn aika usein kalassa siellä.. joskus sieltä tulee hyvin  haukia ja isoja ahvenia, kun taas joskus ei tule juuri mitään..

Vikke

Onhan tuolla tullut käytyä monet kymmenet kerrat.

Haukea ja ahventa nousee kohtuu määrällä. Hauet yleensä aika pieniä, mutta löytyy myös suurempia. Ahvenet, mitä olen saanut ovat olleet aina sopivan mittaisia ->> 200g- 300g. Mutta tottahan pienempiäkin on tullut.

Taimen-, ja harjuskanta on kyllä ihan mahdottoman pieni. Kilometrin säteellä ei montaa kyllä ole.
Ja uskon, että ei edes vanhansillan koskessa ole ikinä yhtäkään. Talvisillan lähellä olevalla koskella voi jotain olla. Pitäisi sinnekki vaan joskus mennä, mutta kun pitäisi rämpiä kyllä todella paljon, kun suoraa tietä sinne ei mene.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Vikke

Nyt olen kuullut varman vastauksen tuohon harjus-, ja taimen juttuun.

Talvisillan koskessa on kuulemma mahdottoman paljon harjusta, ja vähän taimentakin.
Se vaan on huono juttu, kun sinne koskelle pitää rämpiä kaksi kilometriä. Mutta kuulemma joku polku voi olla (toivottavasti onkin).

Pitää kyllä käydä perholla-, ja virvelillä lähipäivinä..
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

UppoPerho

Quote from: simosalakka on July 05, 2008, 22:02:48
Olen kerran ollut kalassa "simosilakan" kanssa mutta itse en ole mitään saanut...
joo.. Ite sain sellaasen 30-40cm hauen.. :oops:

Vikke

Eipä ole pitkään aikaan tullut tuolla käytyä.

Onko vesi noussut ? Onko löytynyt tähän aikaan hyviä ottivieheitä-, ja värejä ? Onko tullut mitään lähiaikoina ?

Pitäisi joku päivä mennä, viimme vuonna tähän aikaan oli parhaat reissut.
Haukea ja ahventa nousi hyvin ! Mutta taidampa ehtiä seuraavan kerran vasta ensi viikon jälkeen, tai huomenna.  :-)
"Suurta saalista

UppoPerho

Quote from: Vikke on July 24, 2008, 22:20:39
Onko vesi noussut ?
Itse en ole käynyt hetkeen kalassa kyseisellä joella, mutta eilen ohimennessä katsoin jokeen, niin vesi oli noussut todella paljon!

Mutta veden nousu ei ole mikään ihme näillä sateilla. Viime viikollakin tuli meilkein joka päivä vettä.

Vikke

Menin siitä "uuden-sillan" ohi, ja huomasin että vesi oli laskenut ihan helkkaristi.  :-P
Luulisin, että Kainastonjoen muillakin lähivesillä on laskenut ainakin yhtä paljon.

Pitänee kahtoa kaikki hyvät paikat läpi.  :wink:
"Suurta saalista

UppoPerho

Quote from: Vikke on August 03, 2008, 21:35:05
Menin siitä "uuden-sillan" ohi, ja huomasin että vesi oli laskenut ihan helkkaristi.  :-P
Luulisin, että Kainastonjoen muillakin lähivesillä on laskenut ainakin yhtä paljon.

Pitänee kahtoa kaikki hyvät paikat läpi.  :wink:

Joo, se vesi alkaa olemaan aika hyvällä korkeudella. Kala voisi syödä hyvin nyt.

Vikke

Nyt on vedet nousseet taas aivan perhanasti. Tai siis varmasti tälläkin joella, kun muillakin lähijoilla on noussut paljon.
Onhan se hyvä, jos vedet vähän nousee, mutta nyt on noussut jo liikaakin.

Onneksi ensi viikolla ainakaan ei pitäisi sataa.
"Suurta saalista

UppoPerho

Tässä kaksi päivää sitten tuli kaverin kanssa käytyä kainastonjoella kalassa.

Vesi oli noussut todella paljon ja kalakaan ei ollut syönnillä yhtään. Lisäksi alkuviikolle on luvattu lisää vettä muutamalle päivälle,
joten vesien nousu vaan jatkuu.

UppoPerho

Eipä tänä vuonna varmaankaan tule käytyä enää Kainastonjoella virvelillä kalas. On jo sen verran korkealla vesi, ja muutenkin ilma on kylmää.
Viimekerrallakin kun olimme kaverin kanssa niin ei tullut edes tärppejä. Vesikin on todella sameaa.

Vikke

Vesi taas tosiaan noussut, liikaa.  :|
Mutta en nyt ehkä pariin viikkoon juuri tuolla joella käy, mutta katsompa tilannetta sen jälkeen.

Viimme vuoden parhaat reissut sijoittuivat Elokuuhun, ehkä tänä vuonna myöhempään.  :wink:
"Suurta saalista

UppoPerho

Ei kyllä näillä sateilla nuo vedet enää tule laskemaan, jos jonnekkin suuntaan on menossa niin vedet on nousussa. Harvoin syyskuussa on mitään lämpimiä päiviä, että se vesi laskisi normaalille korkeudelle. Seuraavallekkin viikolle on taas yllätys, ylläty luvattu vettä!

Kainastonjoelle voisi mennä vielä ainakin kerran kalaan, vaikka tuo kalan tulo onkin aika epätodennäköistä. Vedet ovat rankkasateiden takia sameutuneet todella paljon. Eipä tänä vuonna enää virvelöimään oikeen pääse.

UppoPerho

Quote from: WestMaster on September 12, 2008, 21:33:48
Söisiköhän kala vielä?? Itse kun nyt ostin tuon oranssin Minnow Spoonin niin huvittaisi käydä vähän vielä haukea narraamassa.. Kalareissun toteutus johtuu kyllä vain vedenpinnan korkeudesta.. Toivotaan, että nyt vähän olisi vesi alempana..
Kyllä ainakin autolla ohimennessäni katsoin, niin vesi on laskenut aika paljon. Vesi oli oli viikko sitten todella korkealla vesisateiden takia,
mutta nyt kun on ollut todella aurinkoista koko viikon niin vesi on laskenut.

Kalan syönnistä en tiedä. Viime vuonna sain kyseisestä joesta syyskuussa 40cm hauen.

Voisihan siellä ainakin käydä koittamassa tuleeko sieltä vielä kalaa. Veikkaan kumminkin, että kala ei ota enää kiinni, ainakaan hyvin.

UppoPerho

Eilen tuli käytyä kalassa käyttäjä "WestMasterin" kanssa Kainastonjoella. Kävimme ensimmäisenä tutulla paikalla nakkelemassa lippoja ja lusikoita. Tuloksetta.
Tämän jälkeen menimme etsimään uusia paikkoja. Todella hyvä paikka löytyi, jossa on paljon kaislikkoa, jossa varmaan haukia riittää. Heittotilaakin
on riittävästi.

Vesi ei ollut mitenkään hirveen korkealla, mutta kalaa ei vain tullut. Syytä en tiedä.

Vikke

Olitte vissiin tänäänkin kokeilemassa ? Eikä vissiin tullut, kuulin "WestMasterilta".

Minkälainen se vesitilanne oli tällä hetkellä ?
Aattelin, että jos ehtisi käymään ensi viikolla.

Pakko sieltä on vielä muutama ahven ja hauki narrata.  :wink:
"Suurta saalista

UppoPerho

Emme olleet tänään kalassa Kainastonjoella vaan Kauhajoella.

Mutta ainakin Kauhajoessa tuo vesi oli todella matalalla, että kala ainakin pitäisi syödä.
Elikkä ei tuolla Kainastonjoellakaan se vesi voi olla korkealla.. :wink:

Vikke

Quote from: Abu_Garcia on September 28, 2008, 20:40:55
Emme olleet tänään kalassa Kainastonjoella vaan Kauhajoella.

Mutta ainakin Kauhajoessa tuo vesi oli todella matalalla, että kala ainakin pitäisi syödä.
Elikkä ei tuolla Kainastonjoellakaan se vesi voi olla korkealla.. :wink:
Ai niin joo... Olitte Kauhajoella, ette Kainastonjoella.  :-)

Joka tapauksessa itse kävin maanantaina "WestMasterin" kanssa Kainastonjoella.
Ei tärpin tärppiä. Vesi matalalla. Koitettiin kaikenlaisia vieheitä-, ja värivaihtoehtoja, mutta ei ottanut.  :|

"Suurta saalista

hauki haukka

mikä on tilanne nyt ja mistä kohtiin tulee kalaa

hauki haukka

tuleeko haukea tai ahventa

UppoPerho

Quote from: hauki haukka on October 10, 2008, 21:04:27
tuleeko haukea tai ahventa
Kainastonjoesta tulee melkeinpä joka kohdasta haukea. Yleensä hauet joita tulee on suhkoht pientä. Mutta on myös pari reilusti päälle 1kg nostettu.
Myös hauen ohella Kainastonjoesta nousee ahventa, joka on aika hyvän kokoista. Kaikki saamani ahvenet päälle 20cm.

Vähän Kainastolla päin on silta jonka läheltä luokkakaverini nosti päälle 2,2kg hauen, jolla oli pituuttä 72cm. Tästä sillasta n.2km kun kahlaat mettiä pitkin Aronkyläänpäin tulee koski jossa on harjusta ja taimenta. Niitä on hyvä narrailla perholla.

Jos haluat tietää paremmin paikoista voin pistää YV:tä.

Vikke

Onkos kukaan käyny hetkeen ?
Mitä on tullut ? Vai onko tullut mitään ?

... Vesitilanne ?
"Suurta saalista

UppoPerho

Tässä 2 päivää sitten koitin kaverin kanssa käydä nakkelemassa uistintinta Kainastonjoella. Olimme joella vähän päälle tunnin, mutta tärppejä ei tullut yhtäkään, joten päätimme lähteä pois. Koitimme monia eri uitimia, moneissa eri väreissä. Lippoja, vaappuja ja lusikoita.

Eipä tuonne enää kannata mennä virvelöimään. Lokakuun puolessävälissä mennään jo, joten kohta alkavat pakkas-säät. Joten seuraava kalastusreissu tuonne Kainastonjoella taitaa olla, kun joessa on  jää. Joten seuraavan kerran kun menen joella kalaan mukanani on pilkkivehkeet! :wink:

Vikke

Joo, en minäkään tuonne enää lähde tänä vuonna virvelöimään.
Itsekkin olen nyt syksyn aikana koittanut niin paljon eri uistimia ja värejä, eikä ole vain ottanut.

Toivotaan että tulee kunnon talvi ja saadaan kunnon jäät.... Jokeenkin.
"Suurta saalista

Laku

Niiin jos jokeen tulee jäät  :oops: Mutta pakkasistakaa ei tietoa ku päivisin lämmintä +10  :-o  :x

Vikke

Quote from: Laku on October 22, 2008, 18:17:06
Niiin jos jokeen tulee jäät  :oops: Mutta pakkasistakaa ei tietoa ku päivisin lämmintä +10  :-o  :x
Niimpä, vain aamuisin ja öisin.
Pitää vain kärsivällisesti odottaa.  :-) Ja luottaa siihen, että saadaan tänä talvena jää jokeenkin (niin kuin jotain tuossa taisin mainitakkin jo) ..
"Suurta saalista

UppoPerho

Quote from: Vikke on October 23, 2008, 19:32:29
Quote from: Laku on October 22, 2008, 18:17:06
Niimpä, vain aamuisin ja öisin.
Pitää vain kärsivällisesti odottaa.  :-) Ja luottaa siihen, että saadaan tänä talvena jää jokeenkin (niin kuin jotain tuossa taisin mainitakkin jo) ..
Joo, mutta säätietojen mukaan seuraavalla viikolla Suomeen pitäsi tulla talvi. Lumesta ei ole varmaa tietoa, mutta päivisin vissiin voi olla jo pakkasta.
Seuraavan viikon Tiistaillekkin päivälle vain +3. Kyllä se talvi vielä tulee. Toivottavasti todella luminen! :wink: