Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Suurin lahna.

Started by Hata, October 20, 2005, 17:20:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

duunari-91

kilon lahna. tarttu sen selkään kiinni ku vetouistelin

SUURkalastaja jyväskyläst

Suunille kilon lahna...Mato-ongella sain.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

taildancer

Jeps minun suurin lahna taitaapi olla 1,9kg.Ja perus mato ongella,väsyttelin varmaan 15min ja lopulta haavin vielä.

Fiskare

Quote from: Taildancer on July 03, 2007, 08:24:03
Jeps minun suurin lahna taitaapi olla 1,9kg.Ja perus mato ongella,väsyttelin varmaan 15min ja lopulta haavin vielä.
Mun mielestä lahnat väsyy tosi nopeesti, mut en sit tiiä!
En minä ainakaan niitä väsyttele kuin max.1min, enkä ees aina sitäkään.
:?

taildancer

Quote from: Fiskare on July 04, 2007, 01:11:12
Et sitä nosta vaan vavasta niinkuin 20g särkeä. ja aina kun sai haavi etäisyydelle ja kun siima oli löysällä se karkas aina.

Tosimies

Quote from: Taildancer on July 04, 2007, 08:50:38
Et sitä nosta vaan vavasta niinkuin 20g särkeä. ja aina kun sai haavi etäisyydelle ja kun siima oli löysällä se karkas aina.

Voi johtua pikkuisesta paino erosta 20g sären ja 1.9kg lahnan välillä.. Vois vapa vaikka katketa lahnan tapauksessa..
Itsenikin mielestä lahnat ovat laiskoja tappelijoita.Kerran möyrähtää pinnassa ja sitten tulee kiltisti, sinne minne sitä käsketään.

Fiskare

Quote from: Tosimies on July 04, 2007, 11:10:42

Voi johtua pikkuisesta paino erosta 20g sären ja 1.9kg lahnan välillä.. Vois vapa vaikka katketa lahnan tapauksessa..
Itsenikin mielestä lahnat ovat laiskoja tappelijoita.Kerran möyrähtää pinnassa ja sitten tulee kiltisti, sinne minne sitä käsketään.
Aivan...
Ja en minä kyllä ihan niin tyhmä ole että niitä suoraan vavalla nostaisin 

kalajope

tonko__

Quote from: Tosimies on July 04, 2007, 11:10:42

yhdessä jutussa kyllä sanotaan, että lahna potkii voimakkaasti ja on muutenkin vahva kala JOS sitä ei nosteta pintaan ja vedetä siitä pois..

HuntaKilla

Quote from: tonko__ on July 13, 2008, 22:42:43
yhdessä jutussa kyllä sanotaan, että lahna potkii voimakkaasti ja on muutenkin vahva kala JOS sitä ei nosteta pintaan ja vedetä siitä pois..

Tosiaan se on huomattu lahnassa. Sen takia aina nostankin pään pinnan yläpuolelle, hilaan hiljalleen laiturin viereen, nappaan niskasta kiinni ja nostan laiturille.
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

kumikeijjo

600g lahna katiskalla viime viikolla!

Crice

Suurimmat ongella saamani lahnat tuli tänä aamuna. Toinen painoi 850 g ja toinen 800 g. Katiskalla olen kyllä sellaisia parikiloisia saanut.
O_o

HuntaKilla

Mato-ongella suurin saamani lahna on 2,5 kiloinen pötkylä. Tosiiaan sain pienellä kumikalalla hieman isomman lahnan kuukausi sitten.

tonko__

mistä sait ton 2,5 kilosen ja millon??

HuntaKilla

Lahnan sain Keski-Suomesta, Lievestuoreen Haarlanrannasta. Aamun tienoolla Heinäkuun toisella viikolla.

Daiwa

Yli 1,5kg Joen haarasta. Mäskiä litra ja onkimaan  :-)
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

kokettaja

Puolentoista kilon lahna on suurin.  :-D
vedin sen mato ongella pyhäselältä.

Hemulisoturi

Verkoissa äsken muutamia kymmeniä grammoja yli kilon. Sais kai noita isompiakin jos vaan viittis vartavasten pyytää. Piti äkkiä vetästä verkot syvempään. Sattu liian matalaan ja tuon kokoluokan lahnoja oli puolenkymmentä 65mm verkossa.  :-P

kala antti

mun suurin lahna painoi 100g   : :-(
kalpa pronssille 2008-2009

vainaja

Parin viimepäivän aikana on tullu nyt mun ensimmäiset lahnat oikeesti. Painoo niillä oli isoimmalla jotain 200g

Daiwa

Tällähetkellä suurin lahna on noin 1700g. Mato-ongella pyhäjoesta.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

prå-kalastaja

Vapavälinein noin 1kg ja verkolla 2-3kg. Pahoittelen tarkempien painotietojen puuttumista.

Acke

En ole saanut kuin ongella lahnoja. Isoin noin 1kg.

tomso

joo iskä sai 1.2kg lahnan kivijärvelt stormin punasel jigil :wink:
.....

kirjolohikäärme

200-300g virvelissä olevalla pohjaongella, syöttinä kastemato. Saantipaika oli Toppilanputki Oulussa.
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Torro

Pienokainen nappas perhoon tänään. Matalassa lahdessa painettiin kahluuhousuilla näitten perässä. Paljon näkyi, vaan ei tahtonut ottaa. Ensin nymfeillä koitin mutta liekö lahnoilla sitten niin huono näkö kun ei mitään reaktiota tullut kun veti nokan edestä. Mustaan liitsiin niittas ekalla heitolla.  #3 riisitikulla sai kyllä hyvät kyydit, eihän se lahna paljoa tappele, mutta ei tolla purovavalla paljoa pumpata vastaan  :-D
Ei tää varmaan ennätys ole, mutta läheltä liippasee. Samasta paikasta on ongella tullut pari suurempaakin

Pakastin on täynnä kalaa, joten tää pääsi takaisin odottamaan uutta ottelua. Täytyy lähi viikkoina käydä uudestaan ennekuin kesällä kasvaa taas lahti umpeen. Ens kerralla vaaka ja muovipussi mukaan että saa punnittua, ei kärsi kitusista roikottaa  :roll:
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

ahti kiiski

Taitaa olla mato-onkeen n.1kg loimijoelta.Tais olla viime toukokuussa.
-------------O N K I--------------

Suurkalastaja1

Ongella oon saanut 840g ja 900g. Jigillä 910g.
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

Naps

Ainoa lahnani painoi 570g ja tuli pilkillä.

Plano

n.250g Mato-ongella.