Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kairaatko itse?

Started by Hauki007, March 05, 2007, 18:56:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tom

Toki toki. Voimathan siinä vain kasvaa, eikä tuossa pitkään mene kun veivaa avannon auki. :-)

Murmeli

Kairaan, jos on tarvetta. Merellä on monesti porukkaa parhaaseen aikaan, niin ei tarvitte kairata. Papinjärvellä kairaan enimmäkseen itse, kun menen "pelipaikoille". :-D

Torro

Eipä siellä jäällä ole näkynyt seuraa joka mulle reijän vois kairata. En valittas vaik joku kaveriksi lähtisi ....eli kyllähän ite ne reijät on kairattava tai joissain tapauksissa tuuralla hakattava
Ukko ei ole koskaan käynyt pilkillä, ukki minua vei joskus pilkille ja 4 vuotta sitten sanoin mutsille että haluun oman kairan joululahjaks. Siitä se lähti. Kairani, UR, oli huippu terävä joten sain hyvinkin kairailtua reikiä ....nyt tosin taisin porata maihin kertaallen viime talvena joten eipä ole enään huippu terävä :roll: ...nyt tosin vähän enemmän voimaakin niin saa sen reijän tylsemmälläkin
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

[KRP]LaPe

aloitin pilkkimisen joskus 8-9 vuotiaana ja olen kairannut itse.

Mice

Kyllähä tuota tulee aina kairattua itse, muute ei reikää synny... :-D
KALJAA KONEESEE

.Ville

oon 14 ja kaira uppoaa helposti jäähän. isäpappa ei oikeen pidä kairasta huolta eikä sen teroitus taidoissa ole kehumista eli joskus reiän teko vie 10min...  :roll:
<><

jompsu

tottakai itse. Sitä kun on perheestä ainoa joka pilkkiii niin kukapa muukan niitä kairailee :-)
tä...?

HANNUKALA

ToniM

eikö sitä oo aika nössö jos ei ite kairaa? :? ite kairaan...

Daiwa

Quote from: ToniM on October 06, 2008, 17:33:20
eikö sitä oo aika nössö jos ei ite kairaa? :? ite kairaan...
No mietippä, jos ite oisit 5v ja tylsällä moralla saisit tehä reikää metrin jäähän. Miltä tuntuis?
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Migelis

Kyllä aina itse kairaan reiät ellei ole vanhoja reikiä.  :-)

Tonnimiäs

Ite kairataan täälläkin reiät. Yleensähän jäätä ei ole kuin se 50cm ja menee helposti. Vähän masennutti 8 vuotiaana kun ostin kairan, kun sitten aloin kairaamaan reikää niin siinä meni tunti ennen kuin sain jäästä läpi, oli niin tylsä. Itsepäinen kun olin, en halunnut lopettaa kairausta kesken, kun rannalla samaan aikaan paistelivat makkaraa :-D Itse pakko kairata kun ainoa olen joka pilkkii...

Nykyään ei ole sitä tylsyys ongelmaakaan, kun terä tulee vaihdettua joka vuosi, jopa pari kertaa vuodessa kun se uusi terä on niin halpa...10€, ja menee läpi että sutkahtaa :-)

Vikke

Itse olen kairannut tässä varmaan pari- kolme talvea.
Vaikea perustella näin yksinkertaista asiaa.  :-)
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

vilpo (fin)

kyllä kairaan itse, muttajos on hyvin paksut jäät niin silloin odotan pilkittyjä reikiä :-D

simpo

Kairaan ite, ku yleinsä oonki yksin pilkillä.

kalastaja123

ite kairaan(yleensä) kerran olin yhes paikkaa ja jäätä nii pirusti ja oli vaikeeta kairaa kans. Ku olin päässy jään läpi ihmettelin ett mitä pirua lisää jäätä??? mutta ei.. POHJA. sillon ketutti ku olin kairannu siin100 min.

E: enhän mä nyt 100min siinä kairannu vaan 10.

ris_to

Itseppä tietenkin.Nyt on kairan terä kunnossa,joten on vielä 10 kertaa helpompi kairata,kuin silloin kun sen terä oli tylsä.

Naps

Roope-Ankka

Eiku tuo naapurin setä tulee tossa kairaaman mulle ja pilkkii mun puolesta.

Mr.Pilkkijä

Always Think Like A Fish.
No Matter How Wierd It Gets. -Storm