Abun avokelat Hyvä vai Paha

Started by kalastan_kaikkea, November 15, 2007, 17:26:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mitä mieltä olette

Ihan hirvee en käyttäis vaikka maksettais
4 (3.6%)
Ihan mahtava Lempimerkkini
30 (27%)
ihan hyvä
37 (33.3%)
aika surkee
7 (6.3%)
En ota kantaa
16 (14.4%)
siinä keskitasoa
15 (13.5%)
Avokelat ovat kyllä surkeita Hyrrät siinä kohtuu
2 (1.8%)

Total Members Voted: 94

zillionman

Cardinal 804  ja on poijaat mukava.  ja suht hintava mutta ergonomia huipussaan.   10 pistettä.
Kun itse nostaa, ei tarvii kaupasta ostaa  ;o)

vainaja

Juuh laitoin nyt daiwan kelan ku abusta hajos jarru lopullisesti. Erona huomaan ainaki, että cardinalissa oli selvästi kevyempi kelaus. Luultavasti johtunee cardinalin tasapainoitetusta kammesta.

Daiwa

Abu paras kelamerkki mitä on ikinä valmistettu. Keloja on mulla ollut moneen lähtöön ja Abu on suosikki. On kestänyt pisimpään veivata
ilman ongelmia.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

kuhakalastaja

ite käytän ainakin heittelyssä abun avokelaa. iha jees peli.
Professor toimii aina, kelillä kun kelillä!

Kahvimuki

Abu on ollut joskus hyvinkin laadukas merkki, mutta mielestäni laatu on alkanut heiketä. Esim. Abun valmissetit ovat nykyisin hieman heikkolaatuisia, eivät tosin huonoja, mutteivät enää yhtä laadukkaita kuin ovat joskus olleet.

Pete

Quote from: Kahvimuki on September 02, 2008, 22:28:10
Abu on ollut joskus hyvinkin laadukas merkki, mutta mielestäni laatu on alkanut heiketä. Esim. Abun valmissetit ovat nykyisin hieman heikkolaatuisia, eivät tosin huonoja, mutteivät enää yhtä laadukkaita kuin ovat joskus olleet.
Mitkä Abun setit ovat nykyisin huonolaatuisia, ja mitkä setit ovat olleet joskus laatupelejä ?

Kahvimuki

Quote from: Pete on September 02, 2008, 22:41:26
Quote from: Kahvimuki on September 02, 2008, 22:28:10
Mitkä Abun setit ovat nykyisin huonolaatuisia, ja mitkä setit ovat olleet joskus laatupelejä ?
Kuten sanoin, eivät setit huonolaatuisia ole, ainoastaan hieman heikkolaatuisia. Ainakin omistamani setin kela reistailee ja puolaa varsin epätasaisesti, lisäksi vapa katkesi itsestään(okei, ei itsestään mutta jostain täysin olemattomasta syystä koska itse en huomannut että miksi se katkesi). Setin tarkemmasta mallista ei tietoa, mutta aikalailla kakkosluokan setti oli, vapa 2m ja viehepaino 30g asti, kela on autossa joten siitä en tarkemmin voi kertoa, muuta kuin että tuon vavan kanssa samassa paketissa oli, arviolta 2000-3000 luokan kela, väritykseltään punamusta. Lisäksi olen omistanut 2 Abun UL-settiä, toinen varastettiin ja toisesta hajosi kela. En sitten tiedä onko kohdalleni sattunut maanantaikappaleita, vai olenko sattunut ostamaan juuri Abun huonoimmat setit. Enempää kokemusta ei jotain umpikelasettejä lukuunottamatta ole, mutta kuulemani mukaan ainakin Abun halvimpien settien laatu on heikentynyt. Samat setit joista puhun eivät varmaan koskaan tosin olleet laatupelejä, sillä uudehkoja settejä ilmeisesti ovat. Laatupeleillä(tosin ehkä hieman ikäänsä nähden) puhuin näistä 40v vanhoista abun keloista jotka kestävät ja kestävät vuodesta toiseen, tosin huonolla käytöllä nekin saa varmasti hajalle.

Pete

Quote from: Kahvimuki on September 02, 2008, 22:57:09
Kuten sanoin, eivät setit huonolaatuisia ole, ainoastaan hieman heikkolaatuisia. Ainakin omistamani setin kela reistailee ja puolaa varsin epätasaisesti, lisäksi vapa katkesi itsestään(okei, ei itsestään mutta jostain täysin olemattomasta syystä koska itse en huomannut että miksi se katkesi).
Mitähän eroa on heikkolaatuisella ja huonolaatuisella ?
Vapa katkesi itsestään, mitenhän tuo on mahdollista ? Kuihtuiko se, vai mitä tapahtui ?

Setin tarkemmasta mallista ei tietoa, mutta aikalailla kakkosluokan setti oli, vapa 2m ja viehepaino 30g asti, kela on autossa joten siitä en tarkemmin voi kertoa, muuta kuin että tuon vavan kanssa samassa paketissa oli, arviolta 2000-3000 luokan kela, väritykseltään punamusta.
Ja pidät yleensäkin tuollaista setin mukana tullutta kelaa huippuvehkeenä ?
Eikä varmasti ole yllätys että puolaa hieman epätasaisesti, kun säilytyspaikkakin on autossa.

Lisäksi olen omistanut 2 Abun UL-settiä, toinen varastettiin ja toisesta hajosi kela. En sitten tiedä onko kohdalleni sattunut maanantaikappaleita, vai olenko sattunut ostamaan juuri Abun huonoimmat setit. Enempää kokemusta ei jotain umpikelasettejä lukuunottamatta ole, mutta kuulemani mukaan ainakin Abun halvimpien settien laatu on heikentynyt. Samat setit joista puhun eivät varmaan koskaan tosin olleet laatupelejä, sillä uudehkoja settejä ilmeisesti ovat.
Se ei osoita kelasta kauheasti laatuominaisuuksia jos se varastetaan. Näissä markettien setti-systeemeissä ei koskaan ole kovinkaan laadukkaita yhdistelmiä, joku osa-alue on aina ns.halpaa. Ja halvalla ei saa hyvää.
Ja toisekseen kahden setin omistamisen perusteella ei voi kovinkaan pitkälle meneviä johtopäätöksiä tehdä, samoin kuin kuulopuheiden perusteella tehtyjä arviointeja kannattaa välttää...

Murmeli

Mulla hajos vuoden käytössä ollut Abu Garcia Stamina STM 4000 :x. Tais mennä laakerit kelasta, kun jumitti ja sitten väänsin väkisin ja rupes toimimaan.