Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

paras kala kuukausi?

Started by lippa_mies, April 17, 2003, 16:33:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

missä kuussa saatte eniten kalaa?

Tammi,Helmi
2 (1.4%)
Maalis,Huhti
8 (5.6%)
Touko,Kesä
36 (25.4%)
Heinä,Elo
74 (52.1%)
syys,Loka
20 (14.1%)
marras,Joulu
2 (1.4%)

Total Members Voted: 118

pilkkiäijä

Syys - Loka, koska ahvenia pääosin kalastan, ja silloin niitä saa mereltä parhaiten jigillä ja pilkillä. Elokuussa niitä sitten saa mato-ongilla ja lipalla hyvin, mutta jigikalastus on mielenkiintoisempaa. Sillon on paremmat mahdollisuudet isoon ahveneen tai kuhaan.
Olen kalastelijapoika!

^jukka^

Itelle on tullu aina hyvin tossa ennen kesäkuuta kun on alkanut ensimmäiset vähän lämpimät kelit
niin ainaki kappalemääräisesti on tullut hyvin. mutta heinä-Elokuussa on myös tullut hyvin ja yleensä vähän isompaa kalaa
mutta isompaa haukea ku rupee kalastamaa on Elo-Syys ja Lokakuu ollut kovia isomman hauen/kuhan kannalta

kirjolohikäärme

Valitsin Touko-Kesä, vaikka oli tarkotus valita Heinä-Elo. Tuokaan ei ole silti mielestäni paras, vaan tänäkin kesänä parhaat kalat, mitkä oon saanut, sattuu Kesä-Heinä välille. Sellaista ei vaan äänestys listassa ollut.
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Kahvimuki

Heinä- ja elokuussa, koska silloin tulee eniten käytyä kalassa niin eniten tulee myös saalista.

Tuhe

Lokakuu ja marraskuu itselle mukavinta aikaa, kun siikoja ja kirjolohia saa kohtuu mukavasti. Noihin aikoihin monesti pääsee avaamaan pilkkikauden, joka itselle kaikkein mukavin kalastusmuoto.

Kippari Jussi

Heinä- elokuussa sain kaikki suurrimmat kalani.

[MPPK]Antonio(Fin)

heinäkuun lopusta elokuun puoleenväliin, on parempi tuuri ollu kalassakäydessä.
"Enemmän osaamista, Enemmän saalista"

Ilu

Katiskalla kalastamisella hyvä kuukausi on se touko-kesä aikana, koska silloin hauki kutee ja moni muukin isompi kala. Sitten muilla tyyleillä paras on heinäkuu-elokuu-syyskuu.
Rekisteröitykää kaikki osoitteeseen Kalassa.net/keskustelut[move]

Migelis

Itse äänestin heinä-elokuussa koska itse saan sillon kalaa parhaiten.  :wink:

jompsu

Parhaat saaliit on tullut heinä/elokuussa :-)
Eli äänestykseen laitoin ton heinä/elokuun.
tä...?

Karski

Heinä-elokuussa sitä kalaa tulee eniten,koska juuri noina kuukausina tulee käytyä eniten kalassa.
''eise oo niin justiinsa''

Arska_1

Quote from: Karski on December 13, 2008, 22:18:00
Heinä-elokuussa sitä kalaa tulee eniten,koska juuri noina kuukausina tulee käytyä eniten kalassa.

Juuri sama homma täälläkin päin.
Ei ole kovin kummoinen tuo vene niin ei kovin kylmillä keleillä kehtaa lähteä pulikkaa vetämään..

-Arska_1
Ilo puolesta, riemu kilosta, mutta mitäs kahdesta?

Kuha-Eki

Touko-kesäkuu on määrällisesti ollut ihan ok, mutta heinäkuussa ne suurimmat kuhakelit yleensä ovat.
Menee kyllä ihan sekaisin kalastuskausi kun säät on mitä sattuu. Ilmastonmuutosko? En tiedä, mutta aika kirjavaksi sää on viime vuosina mennyt.
Koukuttaako?

DNR

elo-loka pikku särjet ja salakat syö pinnalta ja näkee, kun ne tuikkii pinnassa. niitä paikkoja vaan kiertää soutu-uistellen ja kevyt räsänen perään. tällä tavalla 2 päivässä noin. 16 haukea. 3 niistä 3-5kg ja 2 kilosia varmaan 4. Kannattaa kokeilla noin 4-6 metrin vedestä. :wink:

Morripoika

Valitsin äänestykseen heinä-elokuu, vaikka itselläni ei juuri mitään eroa ole kalansaannissa kesä-elokuun välillä. Elokuun lopussa alkaa pikkukalojen otto hiipua, mutta elokuun lopussa ja syyskuun alkupuolella isoimmat haukeni olen saannut. Kesäkuun vahvapuoli on lohisesonki. :wink:
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Don Miguel

Äänestykseen en pistä mitään mitään, koska tuollaista parasta kuukautta ei ole. Tai ehkä onkin, mutta silloin teen muita kuukausia enemmän reissuja sille ajalle. Jokaisena vuodenaikana olen saanut huippusaaliita tänäkin vuonna (tai oikeastaan talvella vähän vähemmän, kun kolme reissua sain vain aikaiseksi)

Jokaiselle kalalajille on omat huippukuunsa, samoin kalastajille :-)

-Don Miguel
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

[Veke]

Minusta paras kesäkalastusajankohta on siinä elo-syyskuussa ja talvella sitten maalis-huhtikuussa.
Ja nämä ajankohdat on mukavia myös kalastajille, mutta tottahan se on että eri kaloille, paikoille, ja kalastajille on omat huippukuunsa mutta näin meillä. :)

Larppana

Itellä kans parhaat "palat" nostellaan heinä-elokuussa.

Hauzi

Itselleni parasta kalastusaikaa on syys-lokakuu. Kun alkaa pintavedet kylmenemään ja taimen tulee pintaan syvänteistä.

M-A-K-E

Kesällä tulee muutama 10 kiloa hoitokalastettua särkiä ja muita veden rehevyyteen vaikuttavia otuksia. Lisäksi vielä ruokapöytään joutuvat.
Mä seuduilla näillä oon tunnettu kalamies...

Acke

Omasta mielestäni Kesä-Heinä on paras. No jos joku noista pitää valita niin Touko-Kesä. :roll: