Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Pyrstön tasaus

Started by Anonymous, April 28, 2003, 22:32:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Kuinka Päivyri jäljitelmiin ja yleensäkkin pyrstö tasataas(siis Kukonhäkilän siikaiset), Kun ne eivät oikein tahdo karvantasaajassa kun sekottua?

Sitten tuli vielä mieleen toinen asksarrutta asia, eli miten uppoperhoissa oleva kurkkuhäkilä sidotaan.Pyöritetäänkö häkilä normaalisti ja käännetään alas/ niin minä olen ainakin käsittänyt) Mutta kun ei tule oikein siistin näköistä.

Jermoni

Kukonhäkilän siikaset saa esim. pyrstöön tasattua siten, että tasaa ne jo silloin, kun ne ovat vielä siinä ruodissa kiinni. Siten se onnistuu helpoiten.

Kurkkuhäkilää ei pyöritetä koukun varren ympärille. Kurkkuhäkilä tehdään siten, että asetetaan niitä häkiläsiikasia sinne koukunvarren alapuolelle. Jotkut asettavat niitä myös sivuille, liekkö tuo sitten jossain kirjassa määritelty, että pitääkö häkilää olla myös sivuilla. Siitä ei niin suurta numeroa kannata tehdä, jos ei ole sitten kisoihin menossa sitomaan.
Vapa taipuu aivan kaarelle, liitokset natisee, kelan räikkä huutaa! Alkaa hurja vääntö. 10 minuutin väännön jälkeen luovutan. Perho ei lähde millään irti puusta.           :D

panumies

Useissa perhoissa kurkkuhäkilä/kaulushäkilä/etuhäkilä kierretään pään taakse. Pari kierrosta, kiinnitetään ja murjastaan pää päättämään sidos.

Jermoni

Panulle: kurkkuhäkilä/partahäkilä on sananmukaisesti perhon kurkussa ja kaulushäkilän kietaistuna perhon kauluksen ympäri. Ne ovat siis 2 erityypin häkilää.
Vapa taipuu aivan kaarelle, liitokset natisee, kelan räikkä huutaa! Alkaa hurja vääntö. 10 minuutin väännön jälkeen luovutan. Perho ei lähde millään irti puusta.           :D

panumies

Ok. Olen ymmärtönyt väärin mutta useissa resepteissä on käytetty vaikka mitä sanoja.

poka

Hyvä konsti on Tehdä kurkku häkilä siten että laittaa häkilän siikasia teippiin kiinni, sillä ne saadaan pysymään yhdessä kasassa ja häkilästä tulee siisti.