Siian lippoaminen

Started by Fiskare, September 09, 2007, 00:27:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fiskare

Elikkäs minua kiinnostaisi tuo siian lippoaminen ja olenkin lukenut että tuolla vanhankaupungin suvannosta sitä voisi kalastaa.
Eli nyt oiskin jo kalastuspaikka tiedossa, mutta mistä nuo vehkeet saisi? voiko ne ostaa jostain, vai pitääkö ne itse valmistaa?
Samalla joku vois vähän kertoa noista taktiikoista että miten oikein tuo lippoaminen tapahtuu.
Kiitos etukäteen.

hauki_

http://ekoinet.workspace5.smilehouse.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=lippov    Tuossa olisi se Lippoverkkoliina. Ja Lippoon yleensä tehdään Muovista varsi ja se johon Lippoverkkoliina kiinitetään. Kukkolankoskella tekevät lipponsa muovista.
Kalastuksen ongelma on se ettei siitä pääse eroon!

jompsu

saako kukkolan koskella ihan tavallinenki lipota ku oon kuullu et sita saa tehä vaan tietyt henkilöt??
tä...?

Hemulisoturi

Quote from: jompsu on August 28, 2008, 21:51:41
saako kukkolan koskella ihan tavallinenki lipota ku oon kuullu et sita saa tehä vaan tietyt henkilöt??
Kyllä siitä ''koskipuodista'' voi lippoja vuokrata. Se kysyy sitten jo taitoo keikkua niitten rimojen päällä kun imevä koski kuohuu jalkojen alla.

jompsu

jep kävin siel kk sitte ja olisiel kyl melekonen virta.ope joka oli mukana ainaki sano et siel sais vaan tietyt lipota mut oli varmaan vääräsä!!
tä...?

xtreme12

Quote from: jompsu on August 29, 2008, 15:47:52
jep kävin siel kk sitte ja olisiel kyl melekonen virta.ope joka oli mukana ainaki sano et siel sais vaan tietyt lipota mut oli varmaan vääräsä!!

kyllä se on näin että ainoastaan kalastus kunnan jäsenet saavat pyytää kukkolankoskella lipoomalla siikaa! sitten siiat valmistetaan ja myydään! asuin siellä vuoden enkä päässyt pyytämään siikaa!
pojat on poikia, lelut vaan kasvaa