Nuoret pilkkijät katoavat...

Started by Arffi, February 28, 2007, 09:34:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Murmeli

Quote from: samwagen on April 18, 2008, 16:43:54
Jani Kukkonen ainakin taisi voittaa jonkin valokuvauskilpailun.
Tästä mulla ei ole tietoa, tai en muista ainakaan, että siellä olisi ollut valokuvauskilpailu. Tulin sinne vasta ysin syksyllä.

Daiwa

Quote from: Himopilkkijä89 on March 14, 2007, 15:59:57
Quote from: allu_ on March 09, 2007, 21:18:39
Quote from: jalkku on March 09, 2007, 19:53:11
Joo pleikkarit menevät edelle... ei niit (suurinta osaa) enää kiinnosta muut ku kalastaa virtuaalisesti.

Mun mielestä virtuaaliset kalastuspelit on täysin persikka
Pro Pilkitkin? :-o

No joo..itse en ole pelannut pleikkarilla mitään varmaan puoleen vuoteen.

Pleikkarit saisi hävittää maan päältä ja nuorille "oikeaa" elämää.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Tom

Itse en ole pleikkariin koskenut enää vuoteen, eikä oo tullunna ikävä.Kalastan kesällä n.5 viikossa ja talvella käyn pilkillä.
Siis todellakin olen mieluummin luonnossa ja kalassa kuin videopelien vankina.Meidän luokalla ei taideta olla samaa mieltä kanssani kun he ovat (ainakin suurin osa) hurahtaneet täysin wowittamiseen sun kaikkeen muuhun..ei edes kiinnosta.Tulen varmasti kalastamaan koko ikäni,siinä on sitä jotain.

Kala_JP

No itte oon kohta 14 ja innokas pilkki,heitto ja onkikalastuksen ystävä :mrgreen:
Fisustaja

Piksu

Quote from: ahti kiiski on May 26, 2008, 15:46:03
itse olen 12v ja lempi harrastukseni on kalastus ja hyvänä kakkosena salibandy :-D
Profiilissä olet vielä 11 vuotias...että kumpi pitää paikkaansa?

SUURkalastaja jyväskyläst

Quote from: ahti kiiski on May 26, 2008, 15:53:05
no lokakuussa 12-.- eihän se heitä kuin 5kk.no mä liiottelen melkein puoli vuotta :-)

Voisko olla mahdollista että liioittelet hieman muissakin jutuissasi ? ?
Hahahahaha! Ei hel*etti jälleen repesin niin pirusti noille Peten piikittelyille! Nyt sai taas kunnon äänekkäät naurut!! :-D
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Tom

perho96

oon vast 12v ja tiedän koulustani minun lisäkseni yhden joka harrastaa kalastusta :-(

Kala_JP

meiän koulussa on jotain 20 kalastusta harrastavaa
Fisustaja

.Ville

oon 14 ja tiedän vaan muutaman joka pilkkii.  :|
<><

kala___mies___95

Hehee :-D voin han mä mennä pilkki kisoihin ylä karjalan alueella ikää on 12.v ja pari kaverii pilkkii ja kalastaa muutenkin  :| :-(
Huono vaan ku kaverit ei ikinä lähe kalaan :|
Minä en lähde maailmankiertuematkalle minä lähden kalaan.

pyhämaanpoek

tiedän 2 meijän koulusta jotka kalastaa toisen minä olen opettanut

Jake-zxc

Olen ite 13v ja aloitan pilkkimisen tänätalvena ja kaveri (12v) aloittaa myös. Eli voisitteko sanoa missä on parhaat pilkkipaikat Piipsijärvellä ja millä pilkeillä? Mieluiten Yv:nä. 

Kiitos etukäteen

Jaakko94

Itse olen 14v poika KeskiSuomesta ja olen sitä mieltä että pitäisi laittaa parempia palkintoja kun löylykauha jotta saataisiin lisää nuoria jotka eivät muuten lähde kisaamaan. Itse olen aina tai miltei aina ainoa omassa sarjassani. Se alkaa hiukan jo tympiä sillä olisi kiva että saisi kilpailua pystyyn.Ja kyyditykset ovat suuri ongelma koska en voi käydä kun isän tai yleensä papan kanssa kilpailemassa omalla paikkakunnalla. Lehden ilmoituksiin voisi lisätä jotkut järjestäjät jotka ottaisivat nuoria ja muitakin omiin autoihinsa kyytiin. Viime vuonna kävin kaikissa kilpailussa paikkakunnallani eli noin 2 tai 3 kertaa. :-(

Mr.Pilkkijä

Oon 13v ja olen pilkkinyt jo monta vuotta! Rentouttavaa puuhaa.
En muuten tiedä/tunne ketään muuta saman ikäistä pilkkijää..
Always Think Like A Fish.
No Matter How Wierd It Gets. -Storm

elsku

Ite oon 11v ja meijän luokal kalastaa mun lisäks 4 poikaa ja 2 tyttöö(ihan virvelil tai pilkkimäl) 8-)

Jaakko94

Mutta turhahan tänne on valittaa ei se mitään auta ja tuskin moni nuori innostuu pilkkimään jos on Runescape ja WOWi niin tärkeitä että on ihan no-life meininkiä kun koneen ääressä kyhjöttää...Ite olisin nyt ahvenia veneestä pilkillä hakemassa mutta niin kova flunssa ettei onnistu :oops:

Pere

Palkinnot voisivat EHKÄ houkutella kalastamaan kisoissa nuoria mutta ei varmasti vapaa-ajalla.
Kisoissa pilkintä on kivaa mutta haastetta kaipaisin, voitin Ääneseudun alle 12v pilkkimestaruuden liiankin helposti vähän päälle 700g. Kala ei ollut syönnillään enkä tuntenut kisa paikkaa. (Sarjassani oli 1 muu osallistuja se oli joku 4 vuotias pikkutyttö :|)
Kaikkihan sen nyt tietää, että aikojen alussa ihminen oli kala.

Jaakko94

Oon kaks viime kisaa voittanut 600g ja jotain 400g kaloilla yhteensä. aika turhauttavaa kun ei oo ketään pilkimässä kilpaa. mutta silti kaikki lähellä olevat kisat täytynee aina kiertää =)

ToniM

Se taitaa johtua siitä että niitä ei viedä enää pilkille niinku ennen,eikä ne tiedä paikkoja ja käy kerran ja innostus laantuu :|   Oon kyllä itekki 14 ja käyn pilkillä aika usein.

KalaAnte

TAMPEREELLA PÄIN ON KYLLÄ ÄIJIÄ JOTKA HALUU JAKAA TIETOA JA TAITOA NUORILLEKKIN .
TAI ainakin osa mainittakoon tässä Kalle , Aatami ja JarmoAnkka.  :-)
Suomen kalat on ihan tylsiä ku vertaa esim. Punaiseenmereen missä kaloilta löytyy G-piste evästä.

[MPPK]Antonio(Fin)

Kyllä tuo vanhempien opettaminen nuorille on kaiken a ja o, ei kukaan voi oppia tyhjästä ja jos kukaan ei opeta ei ole kiinnostustakaan. Näin se vaan on
"Enemmän osaamista, Enemmän saalista"

KalaAnte

Tänäkin talvena tullaan varmasti PIRKANMAAN PILKKI MIITTEJÄ järjestämään joten sinne mukaan niin kyllä siellä on äijiä joilta niksejä voi kysellä !!
TREVETULOA!! :wink:
Suomen kalat on ihan tylsiä ku vertaa esim. Punaiseenmereen missä kaloilta löytyy G-piste evästä.

Kalamiesville

Ite oon 14v. ja mun 3 kamuu kalastaa. Muita en tiedä ketkä aktiivisesti kävisi kalassa.
Odotellaan jo innolla jäitä :-D

Pataakkeli

se on sitä ku tietokone ja muut koneet plus kalojen limaisuus inhottaa ja käsittelyn vaivat turhastuttaa, nii ei ne lähe sieltä kaupungista kokemaa "parasta mitä voi kokea"
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

Vikke

Tosiaan, kisoissakin vähiten on useimmiten nuoria.
Olisi haasteellisempaa kisatakkin, jos olisi enemmän noita nuoria. Tosin ensimmäisten palkintojen saanti on epätodellisempaa.  8-)

Jäällä muutenkaan en ole nähnyt nuoria paljoakaan. Omat kaverit ovat yleensä ne ainoat nuoret, jota jäällä näkyy.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

HuntaKilla

Itselläni ei kukaan kavereista edes kalasta. Paitsi silloin tällöin yksi kaveri innostuu lähtemään matkaan, vaikka tätä kalat ja kalojen syöttien pistäminen koukkuun inhottaakin. Viime talvena en tehnyt yhtään havaintoa nuorista kalastajista. Tuntui, että olin ainut nuori aikuisten seassa. D:
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

Tonnimiäs

Aiemmin koulussa oli muutama nuori, samanikäisiä minun kanssa, jotka kävivät ahkerasti kisoissa yms. Kun molemmat saivat mopot ja kortin, niin tapahtui jonkinlainen "aikuistuminen." Sen jälkeen kumpikaan ei ole edes pilkkionkeen koskenut.

Yllättävää kyllä, vaikuttivat aivan normaaleilta, mutta "aikuistumisen" jälkeen alkoivat kehuskella itseään isommiksi kuin muut ja ns. alistivat toisia. Itse kutsuisin tätä "aikuistumista" "teinistymiseksi". Liittyivät kaikkiin myrkkypötkyloitä polttaviin "jengeihin" ja sen sellaisiin rupusakkeihin.

Eli ainoa taidan olla koko koulussa opettajia lukuunottamatta joka kalastaa, ja erityisesti pilkkii aktiivisesti. Hölmöä tällainen touhu.

Meni kyllä vähän off topiciksi, mutta... =)

Samppa919

Helppoa istua kotona lämpimässä ja nostella pikselilahnoja.
Hyvää jatkoa, jos oma ei riitä.

Pataakkeli

Quote from: Kalamies1000 on October 23, 2008, 20:37:41
Aiemmin koulussa oli muutama nuori, samanikäisiä minun kanssa, jotka kävivät ahkerasti kisoissa yms. Kun molemmat saivat mopot ja kortin, niin tapahtui jonkinlainen "aikuistuminen." Sen jälkeen kumpikaan ei ole edes pilkkionkeen koskenut.

Yllättävää kyllä, vaikuttivat aivan normaaleilta, mutta "aikuistumisen" jälkeen alkoivat kehuskella itseään isommiksi kuin muut ja ns. alistivat toisia. Itse kutsuisin tätä "aikuistumista" "teinistymiseksi". Liittyivät kaikkiin myrkkypötkyloitä polttaviin "jengeihin" ja sen sellaisiin rupusakkeihin.

Eli ainoa taidan olla koko koulussa opettajia lukuunottamatta joka kalastaa, ja erityisesti pilkkii aktiivisesti. Hölmöä tällainen touhu.

Meni kyllä vähän off topiciksi, mutta... =)

joo, tällane teinistyminen on pahinta mitä voi tapahtua. porukka saa mopot, joten ruvetaa lesottaa ja ollaa nii aikusia et käyää polttamas ja juomas sit ei riitä aika tai ei jaksa tai ei viitti enää kalastaa. turhia maailmankuluttajia nuo mopot! kaikki joilt oon kysyny (n. 10) meinaa hankkii mopon, toisaalta ne ei kalasta aktiivisesti...
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.